Czy do turbo zakłąda się ostrzejsze wałki ????
Bo musze teraz swój wymienić i nie wiem czy zakładać seryjny czy jakiś ostrzejszy??
Wiem że w N/A to podstawa a w turbo????
Pozdr
Wałek
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Wałek
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy(

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Mam wałek zrobiony przez Światka 285 / 265 i wniosy 9,9 i 9,5 i jest naprawde nieźle. Musze po wystrojeniu na hamownie wskoczyć bo wydaje mi sie ze moc max idzie ponad odciecieziuzio pisze:Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy(), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Te km zyskuje sie poprzez dluzsze czasy otwarcia = wiecej mieszanki = wieksze spalanie i tak jak zauwazacie , moc idzie w wyzsze partie obrotow , przy zbyt malych turbinkach nic to nie da , bo mala turbina przestanie byc wydajna przy 4-5tys obr , a taka wieksza pociagnie do konca w miare fajnie , wiec tez trzeba na to zwrocic uwageziuzio pisze:Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy(), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).


Dlaczego wiekszy lag? Przeciez walek tylko poprawia napelnianie i oproznanie a nie pogarsza (no chyab ze mowilmy o obrotach np do 2000 w przypadku jakichs normalnych walkow a nie hardcore).DeviL pisze:Te km zyskuje sie poprzez dluzsze czasy otwarcia = wiecej mieszanki = wieksze spalanie i tak jak zauwazacie , moc idzie w wyzsze partie obrotow , przy zbyt malych turbinkach nic to nie da , bo mala turbina przestanie byc wydajna przy 4-5tys obr , a taka wieksza pociagnie do konca w miare fajnie , wiec tez trzeba na to zwrocic uwageziuzio pisze:Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy(), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Im wieksze wzniosy tym wiekszy lag ponizej poczatkowego doladowania (moze zle tlumacze ,ale tak mniej wiecej jest ) Najlepiej dorzucic do tego troche wieksze zaworki dolotowe + wywazyc wal korbowy , i bedzie krecilo lajtowo 3.5-7.5k obr . Silniki Fiata maja spory potencjal
Poszukajcie ksiazki guy crofta
Oczywiscie moze byc gorzej, ale raczej tylko jak sie kupi walek, wlozy i mysli ze juz lepiej byc musi bez krecenia!