TURBINA PROBLEM
TURBINA PROBLEM
Witam, widzialem do sprzedania fajnego uniacza nawet, lecz wlasciciel mowi ze ma pare mankamentow. Co bardzo mnie zadziwilo to turbina podobno raz dziala raz nie wiec wyklucza jej mechaniczne uszkodzenie. Czy takie cos w ogole jest mozliwe i co to moze byc jaki moze byc tego koszt ??
a zamek tylnej klapy - ile kosztuje?
a zamek tylnej klapy - ile kosztuje?
Pozdrawiam Maciey
www.126p.prv.pl
www.126p.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
Re: TURBINA PROBLEM
gdzie takie uno sprzedająMaciey pisze:Witam, widzialem do sprzedania fajnego uniacza nawet, lecz wlasciciel mowi ze ma pare mankamentow. Co bardzo mnie zadziwilo to turbina podobno raz dziala raz nie wiec wyklucza jej mechaniczne uszkodzenie. Czy takie cos w ogole jest mozliwe i co to moze byc jaki moze byc tego koszt ??
a zamek tylnej klapy - ile kosztuje?

lancia dedra 2.0t
Słupsk. ale to nie jedyne mankamenty dodac mozna jeszcze zepsute zamki w tym tylnej klapy (to chuba w UT standard czyz nie?) nie wiadomo czy jest OC. przeglad jest. termostat 2 biegu wentylatora (jesli dobrze zrozumialem przez tel) podpiety na krotko - ale to chyba nie problem.
pare ubytkow na lakierze sie znajdzie itp. ale lakier ladniusi mniami miejscami jak nowka
pare ubytkow na lakierze sie znajdzie itp. ale lakier ladniusi mniami miejscami jak nowka
Pozdrawiam Maciey
www.126p.prv.pl
www.126p.prv.pl
a co to jest waste gate i jak lajik w turbinach jak ja moze to sprawdzic czy to tego wina przy ogledzinach auta? oraz jaki jest koszt. ew. naprawy/ i czy jest to mozliwe do wykonania przez laika lajkonika 

Pozdrawiam Maciey
www.126p.prv.pl
www.126p.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
http://www.unoturbo.prv.pl
Tam w dziale technika jest opisany west gate i zasada działania
Tam w dziale technika jest opisany west gate i zasada działania
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
http://www.astercity.net/~josuch/unotur ... turbo3.jpg
Waste gate to taki bączek na samej gorze po prawej na turbinie na tym zdjęciu, jak widzisz idzie od niego taka dzwigienka, dzwigienka ta powyżej ciśnienia 0,7(lub 0,5)bara popycha taka klapkę, ktora odsłania otwor(widoczny po lewej stronie czarnej dziury w głębi, ktorym spuszczane są spaliny(tak aby nie napędzały dalej turbiny))
Waste gate to taki bączek na samej gorze po prawej na turbinie na tym zdjęciu, jak widzisz idzie od niego taka dzwigienka, dzwigienka ta powyżej ciśnienia 0,7(lub 0,5)bara popycha taka klapkę, ktora odsłania otwor(widoczny po lewej stronie czarnej dziury w głębi, ktorym spuszczane są spaliny(tak aby nie napędzały dalej turbiny))
ja tam widze tylko BOV - czy to to samo?Zibi122 pisze:http://www.unoturbo.prv.pl
Tam w dziale technika jest opisany west gate i zasada działania
Pozdrawiam Maciey
www.126p.prv.pl
www.126p.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
To nie to samo co BOV.
1. Zawór BOV:
Działanie tego zaworu najłatwiej jest wytłumaczyć na poniższym przykładzie:
W czasie przyspieszania turbina tłoczy powietrze do silnika. W momencie kiedy puszczamy gaz, przepustnica się zamyka i odcina powietrzu możliwość wylotu. W układzie dolotowym wzrasta ciśnienie, powietrze cofa się i gwałtownie wyhamowuje turbosprężarkę. Takie nagłe zahamowanie powoduje stratę energii obrotowej i negatywnie wpływa na trwałość turbiny. Aby zapobiec temu zjawisku w Uno Turbo zastosowany jest zawór upustowy powietrza, w skrócie zwany BOV (blow off valve). Sterowany jest on podciśnieniem, które powstaje w kolektorze dolotowym w momencie zamknięcia przepustnicy. Po jego otwarciu powietrze kierowane jest z powrotem do wlotu turbosprężarki. Tworzy się wtedy obieg zamknięty. Powietrze krąży od wylotu, przez intercooler do wlotu turbosprężarki.
Standardowy zawór można wymienić na zawór, który wypuszcza powietrze bezpośrednio do atmosfery. W momencie jego działania słychać charakterystyczny dźwięk przypominający sapanie albo przerywane syczenie (dźwięk zależy od zastosowanego zaworu).
Wastegate(znalezione w internecie)
Silniki wyposażone w turbosprężarki wymagają stosowania zaworów obejściowych, Mają one za zadanie zmniejszenie ciśnienia w układzie wydechowym przez umożliwienie spalinom ominięcia turbiny turbosprężarki poprzez sterowanie klapą umieszczoną w kanale obejściowym turbosprężarki. W momencie zbyt dużego wzrostu ciśnienia spalin zasilających turbosprężarkę następuje uchylenie klapy i część spalin omija turbinę,
1. Zawór BOV:
Działanie tego zaworu najłatwiej jest wytłumaczyć na poniższym przykładzie:
W czasie przyspieszania turbina tłoczy powietrze do silnika. W momencie kiedy puszczamy gaz, przepustnica się zamyka i odcina powietrzu możliwość wylotu. W układzie dolotowym wzrasta ciśnienie, powietrze cofa się i gwałtownie wyhamowuje turbosprężarkę. Takie nagłe zahamowanie powoduje stratę energii obrotowej i negatywnie wpływa na trwałość turbiny. Aby zapobiec temu zjawisku w Uno Turbo zastosowany jest zawór upustowy powietrza, w skrócie zwany BOV (blow off valve). Sterowany jest on podciśnieniem, które powstaje w kolektorze dolotowym w momencie zamknięcia przepustnicy. Po jego otwarciu powietrze kierowane jest z powrotem do wlotu turbosprężarki. Tworzy się wtedy obieg zamknięty. Powietrze krąży od wylotu, przez intercooler do wlotu turbosprężarki.
Standardowy zawór można wymienić na zawór, który wypuszcza powietrze bezpośrednio do atmosfery. W momencie jego działania słychać charakterystyczny dźwięk przypominający sapanie albo przerywane syczenie (dźwięk zależy od zastosowanego zaworu).
Wastegate(znalezione w internecie)
Silniki wyposażone w turbosprężarki wymagają stosowania zaworów obejściowych, Mają one za zadanie zmniejszenie ciśnienia w układzie wydechowym przez umożliwienie spalinom ominięcia turbiny turbosprężarki poprzez sterowanie klapą umieszczoną w kanale obejściowym turbosprężarki. W momencie zbyt dużego wzrostu ciśnienia spalin zasilających turbosprężarkę następuje uchylenie klapy i część spalin omija turbinę,
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
i wszystko jasne, a czy sam demontaz turbo i dostanie sie do tego jest trudne?
Pozdrawiam Maciey
www.126p.prv.pl
www.126p.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No troszke roboty jest.
dla wprawionej osoby ( mops ) pod blokiem 2-3 godz
Dla mało wprawionej i nie wiadomo w jakism stanie sa śróby 3-8 godz
dla wprawionej osoby ( mops ) pod blokiem 2-3 godz
Dla mało wprawionej i nie wiadomo w jakism stanie sa śróby 3-8 godz
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
a po co chcesz od razu demontowac ?? Wsadz lapke pod maske i zlap za ten pret ktorym zawor waste-gate steruje klapka. Sprawdz czy "sprezynuje" jak chcesz go wyciagnac z zaworka. Jak jest duzy opor to przyczyna problemu jest gdzie indziej...Maciey pisze:i wszystko jasne, a czy sam demontaz turbo i dostanie sie do tego jest trudne?
Zeby wymienic ten zaworek to tez nie musisz sprezarki wyciagac. Odkrecasz dwie srubki "8" i sciagasz jedna zawleczke i zaworek wyciagasz (tak wiem trza sie gimnastykowac ale jest to wykonalne). No chyba ze chcesz sie bawic ze sprezarka (a to ciezka sprawa juz bo tam ciasno jak chol...).
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 
