Strona 1 z 3
brak osiagow
: czw sie 24, 2006 3:11 pm
autor: wojtek
witam

pisze ponownie bo moje UT ma strasznie slabe osiagi

dzieki koledze z forum wiem jak podniesc cisnienie doladowania ale wiem ze takie uno powinno przyspieszac a nie sie kulac

ostatnio scigalem sie z oplem astra 1,4 90 koni mechanicznych i ta owa astra ktora posiada moj kolega zostawila mnie jakbym jechal maluchem

widze po postach ze na forum sa naprawde ludzie ktorzy znaja UT na wylot i mam nadzieje ze cos poradzicie pozdrawiam

: czw sie 24, 2006 3:18 pm
autor: Lui
to ty chyba turbo nie masz?
btw skad jestes moze ktos ma blisko

: czw sie 24, 2006 4:06 pm
autor: wojtek
jestem z poznania moze jest ktos na forum z okolic zeby zobaczyl co jest z tym autkiem nie no jest to turbo bo ma turbine

zmierzylem go do setki 11,2 sekundy to raczej duzo prawda

: czw sie 24, 2006 5:47 pm
autor: ZibiUT
A ile pokazuje Ci turbina jak przyciśniesz??
Jedz tak z 80 km km/h i na piątym biegu pedał do końca i tak trzymaj i patrz co się dzieje z doładowaniem i jaka jest wartość max i czy spada szybko czy raczej się trzyma.
Czas taki zwykłe uno 1,4NA robi
: czw sie 24, 2006 6:08 pm
autor: wojtek
turbina wskazuje okolo 0,6 czyli tak jak powinna jak go docigne do160 km/h caly czas tak wsazuje szybciej nie probwalem

: czw sie 24, 2006 7:07 pm
autor: ZibiUT
hmm czyli pompuje dobrze.
Czy nie grzeją Ci się hamulce zbytnio?
Moze coś go trzyma??
Nie szarpie silnikiem??
Sprawdzałeś kompresję??
Ile masz przejechane km??
: czw sie 24, 2006 8:10 pm
autor: wojtek
hamulce sa ok nawet troszke slabe

nie wiem jaka mam kompresje ma przejechane 250000 km ale mialo remont nie dymi nie bierze oleju nie ma wyciekow na poczatku chodzil super potem cos sie stalo ze ssaniem i jest do tej pory czy wiesz moze przy kolektorze dolotowum po jednej stronie jest kowadelko do linki gazu a po drugiej jakies czarne urzadzenie z tyczka kiedys ta wtyczka mi spadla czy silnik nie powinien zgasnac bo u mnie nie bylo roznicy w pracy silnika rownie dobrze moze byc nie podlaczna ma ktos namiary na jakiegos mechanika w okolicy Poznania bo objechalem wszystkie serwisy fiata i powiedzieli mi ze nawet nie zabieraja sie za takie silniki

: czw sie 24, 2006 11:37 pm
autor: ZibiUT
To o czym piszesz to czujnik położenia przepustnicy.
Hmm
Ja bym jednak sprawdził jakie masz ciśnienie na cylindrach, sprawdz luzy zaworowe i czy wałek sie nie wytarł, jedz do jakiejść firmy tuningowej i niech zrobią Ci pomiar AFR wtedy się rozjaśni czy za duo paliwa czy jak.
: sob sie 26, 2006 8:15 pm
autor: wojtek
: ndz sie 27, 2006 9:06 am
autor: mops
sprawdz dokladnie czy nie masz gdzies nieszczelnosci w ukladzie dolotowym (wszystko pomiedzy sprezarka a silnikiem). Na podniesionym cisnieniu bez odpowiednio ustawionej dawki paliwa mozesza zajezdzic silnik !!!
: ndz sie 27, 2006 4:00 pm
autor: wojtek
pytanie gdzie ta dawke sie podkreca to jest ta srobka w przeplywce a podnioslem nieznacznie jakie 0,8 ale chcialbym wiecej

pozdrawiam

: ndz sie 27, 2006 4:13 pm
autor: Yannick
Do 0.8 jest jeszcze w miarę bezpiecznie na serii (zaadaptuje się samodzielnie), powyżej 1 bara seryjny system nie wydala i bez większych wtrysków lub innego patentu jest zdecydowanie za ubogo. Otwarta jest kwestia czy Twoja uszczelka pod głowicą to strzyma...
: ndz sie 27, 2006 9:50 pm
autor: wojtek
tzn takie cisnienie doladowania moze ja wypchnac czy robi sie za goraco w cylindrach tak czy siak chyba wjade nim do jakiegos garazu rozbiore i zloze od nowa

: ndz sie 27, 2006 10:02 pm
autor: Yannick
Z tego co wiem, to i tak bez zmian w układzie zasilania paliwem 1 bar to maks, a i tak dość ryzykowny, bo robi się bardzo ubogo, a w dodatku brak odpowiedniej dawki paliwa i tak nie ozwala osiągnąć wyższej mocy. Krąży opinia, że UT był projektowany na 1 bar doładowania, a zejście do 0,65 to efekt działań ludzi od ubezpieczeń na życie, ale ja bym w to tak do końca nie wierzył. W zależności od tego jaką i w jakim stanie masz uszczelkę powinna wytrzymać od 1.2 do 2.5 bara, ale zdarzało się nawet niektórym miedzianą wydmuchać, więc nic na pewno.
Ja bym Ci bez zmian w paliwie do takiego every day driving-u nie polecał wyżej niż 0.8. Dodatkowo nie musisz wtedy wypinać czujnika nadmiernego doładowania, który czasem mółby się przydać.
Tyle wyczytałem tu i ówdzie, ale sam powyżej 0.8 nie sprawdzalem.
: ndz sie 27, 2006 10:17 pm
autor: Lui
obstawialbym na 80% ze sie robi za ubogo, ja bym proponowal cos pokombinowac z paliwikiem, najprostsza to instalacja 5tego wtrysku, moze i sposob toche druciarski ale imo dobrze dobrany wtrysk, fajnie jakby mozna bylo tez np osobno cisnienie regulowac
abo np. specjalny regulator cisnienia paliwa, koszt takiego to w uk ok 50 funtow, sa nawet specjalnie dedykowane do uno
dobrze daja sobie rade do tak ok 200KM specjalne urzadzenia kontrolujace dodatkowy wtrysk
no ale koszt takiego np. mf2 jest bardzo duzy w porownaniu do ograniczonych mozliwosci (nowka 200 funtow, uzywka z 80) , ale za to istalacja dziecinnie prosta

wiec na tania urzywke mozna sie skusic
pozatym wiecej niz 1bar nie ma sensu na seryjnym turbo
bo moc i tak jest ograniczana przez bardzo mala czesc wydechowa, rozwiazaniem moze byc modyfikacja turbo (nie wiem niestety na czym polega to podcinanie lopatek wydechowych ale w efektach podobne do zalozenia wiekszej czesci wydechowej, redukcja backpressure ale troche wiekszy lag)