Strona 1 z 3

brak osiagow

: czw sie 24, 2006 3:11 pm
autor: wojtek
witam :D pisze ponownie bo moje UT ma strasznie slabe osiagi :cry: dzieki koledze z forum wiem jak podniesc cisnienie doladowania ale wiem ze takie uno powinno przyspieszac a nie sie kulac :P ostatnio scigalem sie z oplem astra 1,4 90 koni mechanicznych i ta owa astra ktora posiada moj kolega zostawila mnie jakbym jechal maluchem :wink: widze po postach ze na forum sa naprawde ludzie ktorzy znaja UT na wylot i mam nadzieje ze cos poradzicie pozdrawiam :P

: czw sie 24, 2006 3:18 pm
autor: Lui
to ty chyba turbo nie masz?

btw skad jestes moze ktos ma blisko :)

: czw sie 24, 2006 4:06 pm
autor: wojtek
jestem z poznania moze jest ktos na forum z okolic zeby zobaczyl co jest z tym autkiem nie no jest to turbo bo ma turbine :lol: zmierzylem go do setki 11,2 sekundy to raczej duzo prawda :(

: czw sie 24, 2006 5:47 pm
autor: ZibiUT
A ile pokazuje Ci turbina jak przyciśniesz??

Jedz tak z 80 km km/h i na piątym biegu pedał do końca i tak trzymaj i patrz co się dzieje z doładowaniem i jaka jest wartość max i czy spada szybko czy raczej się trzyma.

Czas taki zwykłe uno 1,4NA robi

: czw sie 24, 2006 6:08 pm
autor: wojtek
turbina wskazuje okolo 0,6 czyli tak jak powinna jak go docigne do160 km/h caly czas tak wsazuje szybciej nie probwalem :cry:

: czw sie 24, 2006 7:07 pm
autor: ZibiUT
hmm czyli pompuje dobrze.

Czy nie grzeją Ci się hamulce zbytnio?
Moze coś go trzyma??

Nie szarpie silnikiem??

Sprawdzałeś kompresję??

Ile masz przejechane km??

: czw sie 24, 2006 8:10 pm
autor: wojtek
hamulce sa ok nawet troszke slabe :lol: nie wiem jaka mam kompresje ma przejechane 250000 km ale mialo remont nie dymi nie bierze oleju nie ma wyciekow na poczatku chodzil super potem cos sie stalo ze ssaniem i jest do tej pory czy wiesz moze przy kolektorze dolotowum po jednej stronie jest kowadelko do linki gazu a po drugiej jakies czarne urzadzenie z tyczka kiedys ta wtyczka mi spadla czy silnik nie powinien zgasnac bo u mnie nie bylo roznicy w pracy silnika rownie dobrze moze byc nie podlaczna ma ktos namiary na jakiegos mechanika w okolicy Poznania bo objechalem wszystkie serwisy fiata i powiedzieli mi ze nawet nie zabieraja sie za takie silniki :cry:

: czw sie 24, 2006 11:37 pm
autor: ZibiUT
To o czym piszesz to czujnik położenia przepustnicy.

Hmm

Ja bym jednak sprawdził jakie masz ciśnienie na cylindrach, sprawdz luzy zaworowe i czy wałek sie nie wytarł, jedz do jakiejść firmy tuningowej i niech zrobią Ci pomiar AFR wtedy się rozjaśni czy za duo paliwa czy jak.

: sob sie 26, 2006 8:15 pm
autor: wojtek
witam ponownie :) podnioslem cisnienie doladowania i nie to samo auto normalnie az strach nim jezdzic :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: do firmy tuningowej jade we wtorek dzieki wam bardzo za odpowiedzi teraz czuc ze to jest UT :P :P :P :P

: ndz sie 27, 2006 9:06 am
autor: mops
wojtek pisze:witam ponownie :) podnioslem cisnienie doladowania i nie to samo auto normalnie az strach nim jezdzic :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: do firmy tuningowej jade we wtorek dzieki wam bardzo za odpowiedzi teraz czuc ze to jest UT :P :P :P :P
sprawdz dokladnie czy nie masz gdzies nieszczelnosci w ukladzie dolotowym (wszystko pomiedzy sprezarka a silnikiem). Na podniesionym cisnieniu bez odpowiednio ustawionej dawki paliwa mozesza zajezdzic silnik !!!

: ndz sie 27, 2006 4:00 pm
autor: wojtek
pytanie gdzie ta dawke sie podkreca to jest ta srobka w przeplywce a podnioslem nieznacznie jakie 0,8 ale chcialbym wiecej :twisted: :twisted: pozdrawiam :lol:

: ndz sie 27, 2006 4:13 pm
autor: Yannick
Do 0.8 jest jeszcze w miarę bezpiecznie na serii (zaadaptuje się samodzielnie), powyżej 1 bara seryjny system nie wydala i bez większych wtrysków lub innego patentu jest zdecydowanie za ubogo. Otwarta jest kwestia czy Twoja uszczelka pod głowicą to strzyma...

: ndz sie 27, 2006 9:50 pm
autor: wojtek
tzn takie cisnienie doladowania moze ja wypchnac czy robi sie za goraco w cylindrach tak czy siak chyba wjade nim do jakiegos garazu rozbiore i zloze od nowa :) :D

: ndz sie 27, 2006 10:02 pm
autor: Yannick
Z tego co wiem, to i tak bez zmian w układzie zasilania paliwem 1 bar to maks, a i tak dość ryzykowny, bo robi się bardzo ubogo, a w dodatku brak odpowiedniej dawki paliwa i tak nie ozwala osiągnąć wyższej mocy. Krąży opinia, że UT był projektowany na 1 bar doładowania, a zejście do 0,65 to efekt działań ludzi od ubezpieczeń na życie, ale ja bym w to tak do końca nie wierzył. W zależności od tego jaką i w jakim stanie masz uszczelkę powinna wytrzymać od 1.2 do 2.5 bara, ale zdarzało się nawet niektórym miedzianą wydmuchać, więc nic na pewno.
Ja bym Ci bez zmian w paliwie do takiego every day driving-u nie polecał wyżej niż 0.8. Dodatkowo nie musisz wtedy wypinać czujnika nadmiernego doładowania, który czasem mółby się przydać.

Tyle wyczytałem tu i ówdzie, ale sam powyżej 0.8 nie sprawdzalem.

: ndz sie 27, 2006 10:17 pm
autor: Lui
obstawialbym na 80% ze sie robi za ubogo, ja bym proponowal cos pokombinowac z paliwikiem, najprostsza to instalacja 5tego wtrysku, moze i sposob toche druciarski ale imo dobrze dobrany wtrysk, fajnie jakby mozna bylo tez np osobno cisnienie regulowac

abo np. specjalny regulator cisnienia paliwa, koszt takiego to w uk ok 50 funtow, sa nawet specjalnie dedykowane do uno

dobrze daja sobie rade do tak ok 200KM specjalne urzadzenia kontrolujace dodatkowy wtrysk

no ale koszt takiego np. mf2 jest bardzo duzy w porownaniu do ograniczonych mozliwosci (nowka 200 funtow, uzywka z 80) , ale za to istalacja dziecinnie prosta :) wiec na tania urzywke mozna sie skusic



pozatym wiecej niz 1bar nie ma sensu na seryjnym turbo

bo moc i tak jest ograniczana przez bardzo mala czesc wydechowa, rozwiazaniem moze byc modyfikacja turbo (nie wiem niestety na czym polega to podcinanie lopatek wydechowych ale w efektach podobne do zalozenia wiekszej czesci wydechowej, redukcja backpressure ale troche wiekszy lag)