1) Jaki sygnał w UTcie 1.4 daje czujnik spalania stukowego??w innych autach z reguły 0-1 V,ale danych o czujniku z UTa nie mogę znalezć.
2) Ile max może być cofnięty zapłon poprzez sterowanie tym czujnikiem spalania stukowego(czyli poprzez symulowanie że zachodzi spalanie stukowe)-czy zejdę do 0 stopni (nie)wyprzedzenia zapłonu??
3) Jaką wydajność mają wtryski w UTcie 1.4
4)Jakie sygnały są potrzebne aby zadziałał czujnik nadmiernego doładowania(jak zewrzemy same te kabelki to nic się nie dzieje )
Dzięki:),ale i tak dalej nie wiem jaki sygmał daje czujnik spalania stukowego i czy mogę wycofać zapłon do okolic zerowego stopnia wyprzedzenia zapłonu, no i wciąż nie wiem czemu u mnie po zwarciu tych przewodow od czujnika nadmiernego doładowania nie ma żadnej reakcji w postaci braku iskry:|.
Jakby nimi nie kombinować nic się nie dzieje ,ale dalej drąże temat o ile max mogę wycofać zapłon oszukując microplexa czujnikiem spalania stukowego, ewentualnie czy znacie jakiś inny prosty sposob na chwilowe cofnięcie zapłonu do zera stopni (np kiedyś były,ale teraz już ich nie widzę w sprzedaży, takie cosie do łady ktorymi można było regulować zapłon z kabiny) ??
ziuzio pisze:Jakby nimi nie kombinować nic się nie dzieje
Zewrzyj kable, zacznij jechac i zobacz kiedy odetnie
,ale dalej drąże temat o ile max mogę wycofać zapłon oszukując microplexa czujnikiem spalania stukowego
o 15stopni
ewentualnie czy znacie jakiś inny prosty sposob na chwilowe cofnięcie zapłonu do zera stopni (np kiedyś były,ale teraz już ich nie widzę w sprzedaży, takie cosie do łady ktorymi można było regulować zapłon z kabiny) ??
Zbuduj elektroniczny układ opozniajacy czas podania impulsu na modul cewki.
MadMaR pisze:
Zbuduj elektroniczny układ opozniajacy czas podania impulsu na modul cewki.
Schemat proszę
A co do zapłonu-to o 15 stopni w stosunku do kąta wyprzedzenia na wolnych obrotach??
I jak w końcu z impulsem z czujnika spalania stukowego 0-1V czy może zwiera do masy:) ??
15 stopni od momentu kiedy nastąpilo spalanie stukowe. Czyli jak bedzie przesuniecie 25st i zaczniesz oszukiwac kompa, ze wystepuje spalanie stukowe to cofnie zaplon maksymalnie na 10st w krokach co 3st.
Czujnik spalania stukowego napewno nie zwiera do masy. Poziom sygnalu jaki generuje jest niski, niestety nie wiem jakie to sa wartosci, raczej ponizej 1V. Trzeba poszukac info w necie. Ale jak dasz sygnal o amplitudzie 1V to nic nie powinno sie uszkodzic.
ziuzio pisze:Dzięki:),a masz może schemat takiego opozniacza zapłonu-ewentualnie wiesz jak takie coś działa??
W jakim polozeniu walu czujnik na kole pasowym daje impuls?
Mozna przeciez na podstawie impulsow z tego czujnika sterowac modulem cewki. Jezeli impuls wystepuje w momencie kiedy pierwszy tlok jest w gorze i w momencie kiedy pierwszy tlok jest na dole to sprawa jest prosta.
Wtedy urzadzenie dziala na takiej zasadzie, ze przepuszcza impulsy idace na modul cewki, a jak chcesz cofnac zaplon na 0 stopni to odlacza impulsy idace z kompa i generuje wlasne impulsy na podstawie sygnalow z czujnika umieszczonego przy kole pasowym.
Myślałem żeby też zamontować drugi czujnik na koło pasowe(+te małe odstające cosie) i przełączać je tak aby mieć drugi sygnał o odpowiednim opoznieniu zapłonu tylko z tym trochę roboty,a taki układzik opoziający byłby w sam raz .