Jakie graty z UT 1,3 pasowały by do uturbienia Tipo 1,6 ...

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Jakie graty z UT 1,3 pasowały by do uturbienia Tipo 1,6 ...

Post autor: bubu_86 »

Jakie graty z UT 1,3 pasowały by do uturbienia Tipo 1,6 albo 1,8. Co jeszcze należało by wymienić?? Jakie koszta były by przy tym?? Czy silnik w Tipo 1,4 to ten sam co w uniaczu??

Za wszelkie informacje wielkie dzieki :D
Uno 1,3 Turbo 85'
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

jak masz 1.6 8v to byłoby super, novitec takie wstawiał do uniaka i miało duuuużo koników :lol: , zresztą czytasz na bieżąco forum to wiesz :wink:
lancia dedra 2.0t
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Wiesz stoje przed probleme sprzedaży UT(złomowanie) i pytam sie na zaś - co warto kupić w zamian;))

Chciał bym sie dokładnie dowiedzieć co pasuje, co nie, jakie koszta ipt.
Uno 1,3 Turbo 85'
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

to tipo to fajny wuzek ,ale na twoim miejscu chyba bym kupił jakiegoś uniaka 1.0 ze zdrową budą i zrobił swap
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Właśnie o to choo, że celował bym już w coś troszke wiekszego 8)
Uno 1,3 Turbo 85'
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zależy jaki jest ten 1.6, jeżeli Sohc to będzie Ci pasować wszystko(poza tym, że turbina oraz wtryskiwacze będą 'za małe'). Jeśli to będzie Dohc, to niestety łatwiej dopasować częsci z Lancii(np.Delty) 1.6T(lub cały silnik z 2.0T) niż drutować to częściami z UTa.
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Wielki dzieki za pomoc!
Tak dokładnie to tylko rozwazam taką opcję i chciałem rozeznać sie w temacie;)) Co do turbiny i wtrysków to sądze ze wystarczą i tak bedzie nie źle zamiatał, po drugie brak hajsu na większe inwestycje;))
Zakładając ze mam wszystko sprawne w UT (turbina, IC itp.) To ile hajsu jeszcze musiał bym wsadzić w ten biznes??Kto by się podjął tej roboty i za ile (wiadomości na PW)??
Uno 1,3 Turbo 85'
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Jeżeli chcesz komuś zlecić taka akcje i nie masz wolnych pieniędzy to lepiej sobie odpuśc . To napewno pochłonie sporo kasy

Sama przekładka głowicy (o ile jest sprawna ) to około 200 zł planowanie plus uszczelka a jak już głowica zwalina to może uszczelniacze zrobić itd... to już lepiej kup sobie tipo GT :lol:
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Wiesz hajs hajsem nie musiał bym tego robić na biegu tylko ze o to cho ile by to kosztowało. Dlatego tez nie myśle o zakładaniu nowej turbiny tylko tej z UT. Na początku pojeździł bym sobie zwykłym, a potem zaczęły by sie mody jak bym sie troszke odkuł z hajsem. Wiadomo ze jak kupie GT to bedzie zakatowane, a jak bym "sam" robił to co innego. Tylko chodzi mi o oreintacyjną cenę +/- 1000 zyli 8) Wiec jak uważacie ile to może kosztować??
Uno 1,3 Turbo 85'
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

jeżeli bez drutowania i silikonu to myśle ,zę około 1500 zł nie licząc ceny auta i oczywiście jeżeli będziesz miał sohc
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W sumie dobrze byłoby założyć chłodnicę oleju z podstawką z UTa, do turbiny trzeba pociągnąć smarowanie oraz wykombinować jakiś spływ oleju z turbo do miski(albo przerzucić całą miskę olejową z UTa wraz z pompą-pompa jest inna:inna obudowa i inne zęby).
Z UTa zapewne trzeba będzie także przełożyć pompę paliwa.
Kolektory ssący i wydechowy także będą pasować, ale musisz zrobić takie jajowate wejścia do kanałów w głowicy.
Do wtrysku będziesz musiał jakoś zainstalować czujnik temperatury płynu oraz zawór powietrza dodatkowego:).
Układ zapłonowy może zostać, o ile będzie jedna pojedyncza cewka i do tego rozdzielacz, w innym razie trzeba bedzie zamontować Microplexa(a i tak, mimo wszystko lepiej byłoby zainstalować zapłon z UTa).
Jak będziesz robił to sam to wyjdzie pewnie 300~400zł-tyle co jakieś uszczelki, wężyki i inne pierdółki podlegające wymianie:); natomiast jeżeli zlecisz to komuś, to koszty zapewne wzrosną do ~1500-2000zł, bo jest naprawdę sporo drobnego dłubania.
Koszty zależą też od tego jak postąpisz z dopasowaniem układu wydechowego i dolotowego. O ile dolot zapewne uda się jakoś poskręcać, o tyle wydech trzeba będzie jakoś zgrać z tym co jest lub zrobić nowy dla turbo:).
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Panowie WIELKIE DZIEKI za pomoc!!!
Zakup furki planuję niebawem. Z projektem trzeba bedzie troszke poczekać. Jak tylko bede zabierał sie do niego to dam Wam znać.
Uno 1,3 Turbo 85'
ODPOWIEDZ