Jakie graty z UT 1,3 pasowały by do uturbienia Tipo 1,6 albo 1,8. Co jeszcze należało by wymienić?? Jakie koszta były by przy tym?? Czy silnik w Tipo 1,4 to ten sam co w uniaczu??
Zależy jaki jest ten 1.6, jeżeli Sohc to będzie Ci pasować wszystko(poza tym, że turbina oraz wtryskiwacze będą 'za małe'). Jeśli to będzie Dohc, to niestety łatwiej dopasować częsci z Lancii(np.Delty) 1.6T(lub cały silnik z 2.0T) niż drutować to częściami z UTa.
Wielki dzieki za pomoc!
Tak dokładnie to tylko rozwazam taką opcję i chciałem rozeznać sie w temacie;)) Co do turbiny i wtrysków to sądze ze wystarczą i tak bedzie nie źle zamiatał, po drugie brak hajsu na większe inwestycje;))
Zakładając ze mam wszystko sprawne w UT (turbina, IC itp.) To ile hajsu jeszcze musiał bym wsadzić w ten biznes??Kto by się podjął tej roboty i za ile (wiadomości na PW)??
Jeżeli chcesz komuś zlecić taka akcje i nie masz wolnych pieniędzy to lepiej sobie odpuśc . To napewno pochłonie sporo kasy
Sama przekładka głowicy (o ile jest sprawna ) to około 200 zł planowanie plus uszczelka a jak już głowica zwalina to może uszczelniacze zrobić itd... to już lepiej kup sobie tipo GT
Wiesz hajs hajsem nie musiał bym tego robić na biegu tylko ze o to cho ile by to kosztowało. Dlatego tez nie myśle o zakładaniu nowej turbiny tylko tej z UT. Na początku pojeździł bym sobie zwykłym, a potem zaczęły by sie mody jak bym sie troszke odkuł z hajsem. Wiadomo ze jak kupie GT to bedzie zakatowane, a jak bym "sam" robił to co innego. Tylko chodzi mi o oreintacyjną cenę +/- 1000 zyli Wiec jak uważacie ile to może kosztować??
W sumie dobrze byłoby założyć chłodnicę oleju z podstawką z UTa, do turbiny trzeba pociągnąć smarowanie oraz wykombinować jakiś spływ oleju z turbo do miski(albo przerzucić całą miskę olejową z UTa wraz z pompą-pompa jest inna:inna obudowa i inne zęby).
Z UTa zapewne trzeba będzie także przełożyć pompę paliwa.
Kolektory ssący i wydechowy także będą pasować, ale musisz zrobić takie jajowate wejścia do kanałów w głowicy.
Do wtrysku będziesz musiał jakoś zainstalować czujnik temperatury płynu oraz zawór powietrza dodatkowego:).
Układ zapłonowy może zostać, o ile będzie jedna pojedyncza cewka i do tego rozdzielacz, w innym razie trzeba bedzie zamontować Microplexa(a i tak, mimo wszystko lepiej byłoby zainstalować zapłon z UTa).
Jak będziesz robił to sam to wyjdzie pewnie 300~400zł-tyle co jakieś uszczelki, wężyki i inne pierdółki podlegające wymianie:); natomiast jeżeli zlecisz to komuś, to koszty zapewne wzrosną do ~1500-2000zł, bo jest naprawdę sporo drobnego dłubania.
Koszty zależą też od tego jak postąpisz z dopasowaniem układu wydechowego i dolotowego. O ile dolot zapewne uda się jakoś poskręcać, o tyle wydech trzeba będzie jakoś zgrać z tym co jest lub zrobić nowy dla turbo:).
Panowie WIELKIE DZIEKI za pomoc!!!
Zakup furki planuję niebawem. Z projektem trzeba bedzie troszke poczekać. Jak tylko bede zabierał sie do niego to dam Wam znać.