Strona 1 z 1
zepsułem MBC albo było do pupy
: wt maja 23, 2006 4:15 pm
autor: marcin77
dziś regulowałem i ukręcił się koreczek (te plastikowe pokrętło), czy ta nakrętka między pokrętłem a zaworem powinna być luźna czy na stałe w miejscu, chodzi o tą mniejszą nakrętkę i o mbc od propera
może są mbc z gotową regulacją ciśnienienia a nie regulacją przez kompresor lub pompkę

: wt maja 23, 2006 4:25 pm
autor: ziuzio
Nakrętka powinna być lużna gdy kręcisz pokrętłem, zaś przy normalnym użytkowaniu powinieneś ją dokręcić, aby ewentualnie nic się nie przekręciło samoistnie:).
Są MBC ze skalą, ale te opisy są co najwyżej czysto orientacyjne(ale i tak większość MBC ma tylko oznaczenie + i -), dopiero jazda testowa pozwala doregulować żądane ciśnienie.
: wt maja 23, 2006 5:40 pm
autor: ZibiUT
a jak regulowałes to MBC na kompresorze??
: wt maja 23, 2006 6:22 pm
autor: bubu_86
Ja ustawiałem to tak:
Mam taką małą sprężareczke zrobioną z lodówki i do niej podpiołem trójnik, MBC i wskaźnik od UT. Spręzareczka ta daje małe ciśnienie i bardzo łatwo mi to poszło. A MBC zrobilem sobie sam

: wt maja 23, 2006 7:00 pm
autor: Yannick
Ja ustawiałem moją samoróbkę na pompce samochodowej z manometrem wstępnie, a potem to już test drogowy z kluczem w kieszeni

.
: wt maja 23, 2006 9:24 pm
autor: marcin77
Zibi122 pisze:a jak regulowałes to MBC na kompresorze??
puszczałem ciśnienie w jeden koniec , powoli dokręcałem aż zaczęło puszczać przy 2bar no i potem wypierdzieliłem te pokrętło plastikowe

, nie wiem mam 2 lewe ręce chyba i chyba najlepiej jak 2 osoby to robią bo mi uciekało powietrze bo nie potrafię uszczelnić po stronie kompresora(pompki)

: wt maja 23, 2006 9:25 pm
autor: marcin77
Yannick pisze:Ja ustawiałem moją samoróbkę na pompce samochodowej z manometrem wstępnie, a potem to już test drogowy z kluczem w kieszeni

.
jak uszczelniłeś na pompce wejście do mbc

: wt maja 23, 2006 9:27 pm
autor: marcin77
ziuzio pisze:Nakrętka powinna być lużna gdy kręcisz pokrętłem, zaś przy normalnym użytkowaniu powinieneś ją dokręcić, aby ewentualnie nic się nie przekręciło samoistnie:).
Są MBC ze skalą, ale te opisy są co najwyżej czysto orientacyjne(ale i tak większość MBC ma tylko oznaczenie + i -), dopiero jazda testowa pozwala doregulować żądane ciśnienie.
czyli tak jak u mnie,
czy dobrze myślę, full odkręcony mbc tzn. zero ograniczeń i działa jak bez mbc, max zakręcony mbc - doładowanie przekręca się

: wt maja 23, 2006 9:37 pm
autor: Yannick
Mój MBC ma po obu końcach szybkozłączki do węży, więc wystarczyło mieć pompkę bez tego zacisku na końcu i założyć wężyk. Ale i tak ustawiłem na około 0.5 bara, a potem to juz na drodze doregulowałem, tak, żeby jeszcze nie odcinał czujnik, a za mało nie było

..
: wt maja 23, 2006 9:45 pm
autor: marcin77
Yannick pisze:Mój MBC ma po obu końcach szybkozłączki do węży, więc wystarczyło mieć pompkę bez tego zacisku na końcu i założyć wężyk. Ale i tak ustawiłem na około 0.5 bara, a potem to juz na drodze doregulowałem, tak, żeby jeszcze nie odcinał czujnik, a za mało nie było

..
eureka, faktycznie zdjąć ten "cycek" od wentyla i pompować, jutro spróbuje ponownie

: śr maja 24, 2006 12:07 am
autor: ziuzio
marcin77 pisze:
czyli tak jak u mnie,
czy dobrze myślę, full odkręcony mbc tzn. zero ograniczeń i działa jak bez mbc, max zakręcony mbc - doładowanie przekręca się

Zgadza się:).