dziś regulowałem i ukręcił się koreczek (te plastikowe pokrętło), czy ta nakrętka między pokrętłem a zaworem powinna być luźna czy na stałe w miejscu, chodzi o tą mniejszą nakrętkę i o mbc od propera
może są mbc z gotową regulacją ciśnienienia a nie regulacją przez kompresor lub pompkę
Nakrętka powinna być lużna gdy kręcisz pokrętłem, zaś przy normalnym użytkowaniu powinieneś ją dokręcić, aby ewentualnie nic się nie przekręciło samoistnie:).
Są MBC ze skalą, ale te opisy są co najwyżej czysto orientacyjne(ale i tak większość MBC ma tylko oznaczenie + i -), dopiero jazda testowa pozwala doregulować żądane ciśnienie.
Mam taką małą sprężareczke zrobioną z lodówki i do niej podpiołem trójnik, MBC i wskaźnik od UT. Spręzareczka ta daje małe ciśnienie i bardzo łatwo mi to poszło. A MBC zrobilem sobie sam
Zibi122 pisze:a jak regulowałes to MBC na kompresorze??
puszczałem ciśnienie w jeden koniec , powoli dokręcałem aż zaczęło puszczać przy 2bar no i potem wypierdzieliłem te pokrętło plastikowe , nie wiem mam 2 lewe ręce chyba i chyba najlepiej jak 2 osoby to robią bo mi uciekało powietrze bo nie potrafię uszczelnić po stronie kompresora(pompki)
ziuzio pisze:Nakrętka powinna być lużna gdy kręcisz pokrętłem, zaś przy normalnym użytkowaniu powinieneś ją dokręcić, aby ewentualnie nic się nie przekręciło samoistnie:).
Są MBC ze skalą, ale te opisy są co najwyżej czysto orientacyjne(ale i tak większość MBC ma tylko oznaczenie + i -), dopiero jazda testowa pozwala doregulować żądane ciśnienie.
czyli tak jak u mnie,
czy dobrze myślę, full odkręcony mbc tzn. zero ograniczeń i działa jak bez mbc, max zakręcony mbc - doładowanie przekręca się
Mój MBC ma po obu końcach szybkozłączki do węży, więc wystarczyło mieć pompkę bez tego zacisku na końcu i założyć wężyk. Ale i tak ustawiłem na około 0.5 bara, a potem to juz na drodze doregulowałem, tak, żeby jeszcze nie odcinał czujnik, a za mało nie było ..
Yannick pisze:Mój MBC ma po obu końcach szybkozłączki do węży, więc wystarczyło mieć pompkę bez tego zacisku na końcu i założyć wężyk. Ale i tak ustawiłem na około 0.5 bara, a potem to juz na drodze doregulowałem, tak, żeby jeszcze nie odcinał czujnik, a za mało nie było ..
eureka, faktycznie zdjąć ten "cycek" od wentyla i pompować, jutro spróbuje ponownie