Strona 1 z 1
Lewarek out of control ;)
: pt maja 19, 2006 11:24 am
autor: Yannick
Hejka
Mam luźny lewarek zmiany biegów i chcę z tym coś zrobić, bo nie chcą mi wchodzić skrajne biegi, trzeba czasem siły użyć, bo trudno wypozycjonować drążek, jak wszystko na drugim końcu lata. Co mi trzeba do skasowania luzów układu zmiany biegów? Widziałem kiedyś (a teraz jak za złość nie mogę znaleźć) na allegro taki komplet do una, będzie to? Jak nie to, to o co wołać w sklepie?
Pozdro
: pt maja 19, 2006 1:11 pm
autor: bubu_86
Ten zestawik podobno był do dupy(słyszałem to z drugiej ręki). Najlepiej wymienić cięgienka, bo mają one takie "kulowe mechanizmy " które pod wpływem czasu po prostu sie wyrobiły

Ja u siebie musze jeszcze wymienić mechanizm który trzyma lewarek - tą kulke przykręconą do podłogi. Jak uda Ci się coś wykminić to daj znać.
: pt maja 19, 2006 1:43 pm
autor: jugo500
A jaki ty masz system , górny czy dolny ??
: pt maja 19, 2006 1:54 pm
autor: bubu_86
Nie wiem jak ma kolega Yannick ale u mnie wygląda to następująco:
Lewarek>mechanizm trzymający lewarek, na takiej kulce>jedno dlugie ciegno dochodzące do trójnika>dwa ciengienka od trójnika do skrzyni>przy skrzyni tulejka z takim haczykiem na trzy śruby wysuwająca bolec.
: pt maja 19, 2006 3:08 pm
autor: Pumba_bielsko
Właśnie dobre pytanie jak to zrobic
Ja mam dolny system i jak tam skasowac luzy, jest jakis zestaw do naprawy tego czy moze trzeba kupic całosc nowe i tu nasówa sie pytanko gdzie to kupic.

i ile mozna za takie cos dac
: pt maja 19, 2006 3:32 pm
autor: bubu_86
To jest nick
Krzysztof Fly kolesia który kiedyś miał na handel na allegro taki zestawik naprawczy do Uniaczka. Wtedy kosztowało to 15 zeta. A to namiary na niego
krzysztof@tuchola.net lub tel. 0602 186707.
: pt maja 19, 2006 5:46 pm
autor: Yannick
Właściwie to nie wiem jaki mam system. Pod autem idą jakieś cięgna, ale czy to jest górne czy dolne to nie wiem, bo innego nie widziałem... Jak będę pod autem to się przyjrzę dokładnie

.
: pt maja 19, 2006 6:19 pm
autor: jugo500
Jeżeli idą pod autem to jet to dolny system . Górny jest całkowicie w kabinie i wygląda tak

: pt maja 19, 2006 6:21 pm
autor: bubu_86
W takim razie ja mam dolny. Czy dalo by rade to przerobić na górny?? Ktory system jest sprawniejszy??
: pt maja 19, 2006 6:31 pm
autor: Yannick
To mam dolny, bo nie mam górnego

. Tak więc nowe pytanie brzmi: w jaki sposób i przy pomocy czego zregenerować 18-sto letni system dolnego wybierania biegów w UT?

: śr maja 24, 2006 5:01 pm
autor: Yannick
Okazało się, że biegi nie chcą wchodziić, bo mi sprzęgło nie wyciska. Śrubka na lince przy skrzyni się odkręciła. Wyregulowałem i jest oki. Lewarek nadal lata, ale sprawa nie jest już taka pilna

.
: śr maja 24, 2006 5:33 pm
autor: Lui
Ja wpewnym stopniu poprawiłem działanie 20to letniego lewarka,
użyłem do tego celu kleju na ciepło, kubka po jogurcie i jakichś podkładek,

przy pomocy tego zestawu zmniejszyłem jak się tylko dało wszystkie luzy
po części zdało egzamin, lewarek chodzi dużo lepiej niż przed zabiegem, choć do zupełnie dobrego działania jeszcze mu brakuje

: czw maja 25, 2006 6:44 pm
autor: Pumba_bielsko
zapodaj fotki tego "tuningu"

: czw maja 25, 2006 7:59 pm
autor: Lui
nie ma co dawać fot, poprostu we wszystkie te przeguby kulowe nawaliłem kleju na ciepło
tam gdzie było coś przykręcane to dawałem podkładki dodatkowe
a kawałki plastików z kubka dawałem na wszystkie ośki
pewnie długo to nie potrzyma, narazie zrobiłem kilkaset km i nie czuć żeby zaczęło już się coś wyrabiać

: pn maja 29, 2006 10:52 am
autor: jugo500
Czy ktoś z bractwa GT może mi powiedzieć jaki system jest w Punto ??
Musze to dość szybko zweryfikowac
