Mam taki problem
Załozyłem termostat używany ale prawie nowy.
Odpaliłem silnik i czekałem aż się zagrzeje.
Co się okazało temp na wskaźniku była powyżej połowy a wentylator sie nie włączył. No to ręka na chłodnicę a tam zimno. Rura górna gorąca a dolna zimna.
No to dziś wyjałem ten termostat no bo moze się zepsół a moze przyciął. W goraca wode go ale patrze a on się powoli otwiera no to termometr i patrze temp prawie 90 st czyli niby wmiare oki.
Zmontowałem wszystko odpaliłem i czekam i czekam rury zimne a wskaźnik na 3/4 skali ani wentyl nie dygnie ale chłodnica już zaczyna sie robić ciepła.
Czujnik temp kupiłem nowy bo stary miał oberwany kabelek i tak brzydko zrobiony.
I teraz pytanie:
Czy spotkaliście się z tym, że nowy czujnik podaje fałszywe dane?
Czujnik kupiony w IC wg ich katalogu.
Temperatura silnika - termostat
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Temperatura silnika - termostat
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika - termostat
Ja mysle ze odpowietrzyles ukladz po zmianie termostatu 

Pozdrawiam - Binio


- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Uklad w UT odpowietrza sie sam bo zbiorniczek znajduje się w najwyższym punkcie ukladu. Dziś moze wykręce obydwa i je sobie sprawze miernikiem jak się zmienia rezystancja w zalezności od temp cieczy a moze poprostu wystarczy dac rezystor i sie wszystko wyrówna
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Temperatura silnika - termostat
A to który czujnik??Bo ten od temperatury do wskazówki nie ma kabelka:).Zibi122 pisze:Czujnik temp kupiłem nowy bo stary miał oberwany kabelek i tak brzydko zrobiony.
Może chodzi o ten w chłodnicy, bo on ma kabelki:).
Jeśli jednak ten w głowicy, to są różne typy tych czujników, dobry czujnik powinien spowodować małe wychylenie wskazówki po przekręceniu stacyjki na zimnym silniku:).
Poza tym po zalaniu na nowo płynu chłodniczego trzeba często poczekać trochę dłużej-do wyższej temp, aż puści termostat i ewentualnie uzupełnić braki w płynie; następny raz powinien termostat puszczać już normalnie-a jak tak nie jest to termostat w warunkach silnikowych najwyraźniej nie działa.