Witam,
Jest to mój pierwszy post.
Korzystając z okazji chciałbym się serdecznie przywitać z Szanownym Gronem Forum
Czy ktoś z Szanownych Kolegów próbował założyć wiązkę od Punto GT do silnika UNO TURBO 1.3 ?
Jeżeli tak to bardzo proszę o opis wrażeń po adaptacji , ewentualnie co trzeba było zmienić by sprzęt chodził.
Witamy:)
Do zrobienia, ale coś dolega oryginałowi z 1.3T?
Lepszą i bardziej rozwojową alternatywą(a być może i tańszą, jeśli wiązka od PGT nie leży Ci w szafie albo kolega nie odstąpi za kilka groszy) jest Ecumaster DET3 w wersji Fuel Implant oraz pozostawienie Microplexa jako sterownik zapłonu.
Dziękuje za odpowiedź.
Głownie to chciałbym by to było troszeczkę nowocześniejsze niż 2 częściowe sterowanie z UT.
Mam pytanie czy na oryginalnym wsadzie będzie chciało to jako tako jechać ?
Nie wspomnę o tajemniczym procesorze siedzącym w sterowniku zapłonu podobnym nieco do 8051 (edycja wsadu raczej trudna do zrobienia przynajmniej tym co mam)
Labtool ani Elnec nie mają takiego wynalazku
Pojedzie na ori wsadzie, zasadniczo to ten sam silnik poza osprzętem.
Jeżeli masz wszystko z GT, to cały osprzęt siada p&p poza cewką, TPSem, IATem i wtryskami, chyba że zmienisz też kolektor ssący. Ewentualnie wspawać nakrętkę na sondę w wydechu, jeśli nie masz.
Witam Szanowne Grono ponownie.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Kolego Zuzio - cenna wskazówka dziękuje.
Przy okazji mam pytanie do znawców tematu sterowania UT.
Czy jest potrzebny czujnik przy kole zamachowym skoro jest czujnik od strony rozrządu ?
Domyślam się ,że jest potrzebny tylko po co ?
Potrzebny, jest to czujnik prędkości obrotowej, na kole pasowym jest zaś czujnik położenia wału(kiedyś takie śmieszne patenty mieli zamiast choćby np. 60-2 )