Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: Śpiący »

Hej,
Orientuje się ktoś czy jest realne kupić metalową uszczelkę pod głowicę do punto gt? Za rozsądną cenę, bo co mi z tego że Cometic zrobi na zamówienie jak cena abstrakcyjna.
Kolejna sprawa, czy przerabiał ktoś temat przejścia na śruby głowicy M12?

Myślę o tym, ponieważ przydarzył mi się generalny remont silnika i korzystając z okazji że motor po remoncie będzie pewny pojawiła się myśl żeby dostrzelić 100-150KM z podtlenku i wystartować okazjonalnie na 1/4mili.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: turbomaniak »

Raczej nie kupisz w PL , tzn u rodzimego producenta MLS-a, koziol swego czasu do punto placil bodajze po znizkach 350 za cometica, ew. oringowanie lub pramidki. Co do srub czy tam szpilek nigdy nie przymierzalem sie do M12 ale mysle ze do zrobienia(mowie o bloku , do glowicy wejda na pewno), zawsze mozesz tez dac M10 12.9 szpilki.


A teraz ot, ile to ma miec bez podtlenku ze Ty tam chcesz dowalic chocby 100KM na rozsmieszaczu?
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: Śpiący »

350 zł? czy o innej walucie mowa? Jak złotówki bo nie ma nad czym myśleć, tylko kupować.

Mam w miare małe turbo (TD04L), bo pierwotnie auto miało być na dupowóz i nie chciałem żeby turbo wstawało wysoko. Więcej niż 200KM bez zabijania turbosprężarki dużymi boostami raczej nie zrobie.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: turbomaniak »

Male sprostowanie, koziol kupowal spesso racing a nie cometica i nie jest to mls, nie wiem dlaczego mi ten cometic utkwil w glowie :roll:

http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f= ... 9&start=45" target="_blank
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: BladeRunner »

Śpiący - dorabiałem ostatnio w autouszczelki24.pl

Zadzwoń, pogadaj ;)
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: ziuzio »

http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-Punto-GT ... 3a7b3a1995" target="_blank

Zwykłe śruby M10x1.25 w klasie 12.9 w zupełności wystarczą z pogrubianymi podkładkami.
A jak chcesz szpilki M12x1.25 to występowały niegdyś Fiacie 128 i Ritmo 1.1, 1.3, 1.5 z pierwszych lat produkcji, gdy nie było jeszcze dodatkowych 4ch śrub M8 przy spływach oleju; ale znaleźć takie rarytasy będzie ciężko, generalnie miejsca na taki gwint jest w bloku.
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: BladeRunner »

1,3 mm :?: :?: :?:
Reinz ma 1,9, tak jak i inne fabryczne...
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: hz10 »

nie warto inwestować w uszczelke lepiej zaoringować. kozioł miał i uszczelke i szpilki i nie skończył w tst przejazdu :wink:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: ziuzio »

1.9mm to mają uszczelki przed ściśnięciem.
Jest też wersja 1.7mm, odpowiada to serii:
http://www.ebay.co.uk/itm/Fiat-Punto-1- ... 3ccbfbd2c8" target="_blank
Cieńsza jest jednak wytrzymalsza.
Ważny jest prawidłowy montaż takiej uszczelki.

Oringowanie jest nieopłacalne, i tak uszczelkę dmuchnie od strony głowicy(chyba, że rowek będzie także w głowicy), lepiej już zmajstrować piramidki, gdy blok na stole.
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: Śpiący »

turbomaniak, ziuzio - dzięki za konkretne info
Doświadczenie wykazuje (w innych autach) że dobra metalowa uszczelka i dobre śruby/szpilki robią robote. Jak miałem Łade to przy tej samej średnicy cylindra (miałem tłoki z uno turbo) i tych samych odstępach między cylindrami(silniki te są spokrewnione) dawała rade zwykła uszczelka federala, ale na śrubach M12x1,25 (Łada ma takie w serii) i było dmuchane 1,8-2bar przez kilka tyś km, potem wystrzelane 4kg podtlenku od 100 do 150KM, potem kolejna butla i zepsuła się progresja - strzeliliśmy 270KM przy 3500rpm i turbo doładowało 2,5bara, pękła półka w tłoku ale uszczelka przeżyła.
Puntem chciałem robić większe przebiegi, zresztą nie mam czasu na ewentualne naprawy dlatego chce załatwić sprawę raz a porządnie.
Pozdro.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
pande
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 12, 2011 3:55 pm
Miejscowość: sosnowiec
Auto: Punto GT

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: pande »

http://www.autouszczelki.pl/" target="_blank tu nie rób, osobiscie miałem przykrości za 300zł ;(
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: adrian055 »

tez robilem tam gdzie pande, i powiem szczerze ze uszczelka miala byc stalowa przyszla miedziana, zakuta na cylindrach ok, ale kanaly wodne i olejowe jak od siekiery wyciete, ogolnie nie polecam bo chlop troche tego nie ogarnia. swoje wytrzymalaniby ale na porzadku cos cieklo mimo dokrecenia kluczem dynamometrycznym. porazka
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: Śpiący »

Dorabianie uszczelek w PL już (niestety) przerabiałem. Nie ma chyba firmy, która wykona porządną robote. Nawet jak uszczelka wygląda ładnie to i tak w doładowanym silniku wydmucha ją bardzo szybko.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
gerg
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:41 pm
Miejscowość: Miłosław
Auto: Punto GT

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: gerg »

Ostatnio przyszedł mi do glowy pewien pomysł ,weźcie proszę go pod dyskusje.
Aby zwiększyć wytrzymałośc uszczelki pod głowicę można by było zastosować uszczelkę od silnika 1,6 , tam jest średnica chyba 84z groszem , a nasze uszczelki mają 80,5
Jak by tą różnicę w średnicy wypełnić pierścionkiem np. z miedzi lub jakimś innym metalem , bądź jak to slyszałem że w jakimś radzieckim silniku jest to pierścien teflonowy . Można by zwiększyć w ten sposób wytrzymalość uszczelki na przedmuchy
przy większych doładowaniach.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Metalowa uszczelka pod głowice, śruby M12

Post autor: turbomaniak »

Jesli juz robic cos takiego to wstawic tam piramidki, druga sprawa to to ze w tych autach przy wiekszych doladowaniach czesciej podnosi glowice niz niszczy uszczelke
ODPOWIEDZ