Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zastąpić
-
- Obserwator
- Posty: 15
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
- Miejscowość: Żyrardów
- Auto: Punto GT
Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zastąpić
Witam, jako że moje punto nie posiada już niestety rury do chłodzenia alternatora a rura do chłodzenia wtryskiwaczy jest u mnie mocno posztukowana (przez poprzedniego właściciela) pojawia się dylemat czym zastąpić seryjne rurki. Kupno używanych odpuszczam na dzień dobry gdyż auta te mają już swoje lata i znaleść coś w dobrym stanie graniczy z cudem, ponadto w moim aucie nawiew dla wtryskiwaczy ulegnie nieznacznej relokacji (akumulator idzie do bagażnika a w jego miejsce filtr powietrza). Macie jakieś sprawdzone patenty?
Chciałem to zrobić raz a porządnie póki auto stoi z częściowo zdemontowanym osprzętem i jest niezłe podejście.
Pozdrawiam.
Chciałem to zrobić raz a porządnie póki auto stoi z częściowo zdemontowanym osprzętem i jest niezłe podejście.
Pozdrawiam.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie 

-
- Obserwator
- Posty: 15
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
- Miejscowość: Żyrardów
- Auto: Punto GT
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
Hmmm o tym nie pomyślałem. Cena bardzo dobra. To jest wąż między wentylator a kolektor ssący? - bo jakoś nie za bardzo ogarniam tego epera...
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie 

- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 204
- Rejestracja: pt maja 29, 2009 1:03 am
- Miejscowość: Warszawa/Płońsk
- Auto: Punto GT
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2" target="_blankŚpiący pisze:Hmmm o tym nie pomyślałem. Cena bardzo dobra. To jest wąż między wentylator a kolektor ssący? - bo jakoś nie za bardzo ogarniam tego epera...
http://www.facebook.com/punto16vT" target="_blank
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
panowie a czy chłodzenia wtrysków to aż tak jest potrzebne ??
bo wcisnąć tam jeszcze tą rurę to masakra
bo wcisnąć tam jeszcze tą rurę to masakra
-
- Obserwator
- Posty: 15
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
- Miejscowość: Żyrardów
- Auto: Punto GT
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
Chłodzenie alternatora mamy ogarnięte, zostają te nieszczęsne wtryski.
Wg. mnie jest to potrzebne z uwagi na to że kolektor wydechowy mocno grzeje, w szczególności po zgaszeniu silnika (brak przepływu w kol. dolotowym). Bardzo szybko parcieją o-ringi wtryskiwaczy no i istnieje duże ryzyko rozszczelnienia/zapalenia.
Wcześniej miałem Łade z bardzo podobnym silnikiem na kolektorze od 1.3t zapalił mi się samochód i nie chcę powtórki.
Wg. mnie jest to potrzebne z uwagi na to że kolektor wydechowy mocno grzeje, w szczególności po zgaszeniu silnika (brak przepływu w kol. dolotowym). Bardzo szybko parcieją o-ringi wtryskiwaczy no i istnieje duże ryzyko rozszczelnienia/zapalenia.
Wcześniej miałem Łade z bardzo podobnym silnikiem na kolektorze od 1.3t zapalił mi się samochód i nie chcę powtórki.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
ja nie mam tego chłodzenia już z 4 lata i teraz wtryski wyjmowałem i uszczelki były ok
-
- Obserwator
- Posty: 15
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
- Miejscowość: Żyrardów
- Auto: Punto GT
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
Hmmm.... no i chyba skusisz mnie żeby olać temat tego chłodzenia. Po 4 latach mojej jazdy auto będzie miało najechane co najmniej kolejne 100tyś głównie upalania po mieście i będzie to najprawdopodobniej koniec jego żywota.
PS. Jeździłeś na serii? Bo ja robie setup na 180-200KM z względnie mocnym dołem więc może być więcej ciepła. No i jazda na gazie LPG też nie będzie służyć wtryskiwaczom benzynowym bo nie będzie płynąć przez nie paliwo, co je w znacznym stopniu schładza. No ale zobaczymy.
PS. Jeździłeś na serii? Bo ja robie setup na 180-200KM z względnie mocnym dołem więc może być więcej ciepła. No i jazda na gazie LPG też nie będzie służyć wtryskiwaczom benzynowym bo nie będzie płynąć przez nie paliwo, co je w znacznym stopniu schładza. No ale zobaczymy.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie 

-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
Nie zaszkodzi chlodzenie wtryskow, ale sryjnie wetylator wlacza sie przy 110 stopniach powietrza pod maska, tempeatura osiagalna tylko w korku i dobrym upale
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
ja mam wszystko ori i też mam lpg i nie narzekam
przez listwę ciągle płynie paliwo i troszkę zawsze wtryski schłodzi
ale ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
przez listwę ciągle płynie paliwo i troszkę zawsze wtryski schłodzi
ale ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
zacina się przekaźnik nie powinno tak byćle ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
właśnie że tak powinno być , wtryski najbardziej dostaja właśnie na postoju gdy nie ma przepływu powietrza.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
Mi wentylator wtrysków potrafił włączyć sie po 5 min postoju auta. Teraz nie mam i wszystko tyle lat żyje.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast
to co w takim razie steruje włączeniem wentylatora wtrysków ( gdzie jest czujnik)
mam wiązkę z GT1 będę wsadzał do 1.6 i kabel z wiatraka leci do kabiny?
mam wiązkę z GT1 będę wsadzał do 1.6 i kabel z wiatraka leci do kabiny?
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM