Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zastąpić

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zastąpić

Post autor: Śpiący »

Witam, jako że moje punto nie posiada już niestety rury do chłodzenia alternatora a rura do chłodzenia wtryskiwaczy jest u mnie mocno posztukowana (przez poprzedniego właściciela) pojawia się dylemat czym zastąpić seryjne rurki. Kupno używanych odpuszczam na dzień dobry gdyż auta te mają już swoje lata i znaleść coś w dobrym stanie graniczy z cudem, ponadto w moim aucie nawiew dla wtryskiwaczy ulegnie nieznacznej relokacji (akumulator idzie do bagażnika a w jego miejsce filtr powietrza). Macie jakieś sprawdzone patenty?
Chciałem to zrobić raz a porządnie póki auto stoi z częściowo zdemontowanym osprzętem i jest niezłe podejście.
Pozdrawiam.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
kornat
Aktywny użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: pt maja 29, 2009 1:03 am
Miejscowość: Warszawa/Płońsk
Auto: Punto GT

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: kornat »

a w aso tego nie ma?

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=0" target="_blank
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: Śpiący »

Hmmm o tym nie pomyślałem. Cena bardzo dobra. To jest wąż między wentylator a kolektor ssący? - bo jakoś nie za bardzo ogarniam tego epera...
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: goofer007 »

Do alternatora np. taki:

http://allegro.pl/przewod-aluminiowy-po ... 05173.html" target="_blank
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
kornat
Aktywny użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: pt maja 29, 2009 1:03 am
Miejscowość: Warszawa/Płońsk
Auto: Punto GT

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: kornat »

Śpiący pisze:Hmmm o tym nie pomyślałem. Cena bardzo dobra. To jest wąż między wentylator a kolektor ssący? - bo jakoś nie za bardzo ogarniam tego epera...
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2" target="_blank
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: dziabi3 »

panowie a czy chłodzenia wtrysków to aż tak jest potrzebne ??

bo wcisnąć tam jeszcze tą rurę to masakra
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: Śpiący »

Chłodzenie alternatora mamy ogarnięte, zostają te nieszczęsne wtryski.
Wg. mnie jest to potrzebne z uwagi na to że kolektor wydechowy mocno grzeje, w szczególności po zgaszeniu silnika (brak przepływu w kol. dolotowym). Bardzo szybko parcieją o-ringi wtryskiwaczy no i istnieje duże ryzyko rozszczelnienia/zapalenia.
Wcześniej miałem Łade z bardzo podobnym silnikiem na kolektorze od 1.3t zapalił mi się samochód i nie chcę powtórki.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: dziabi3 »

ja nie mam tego chłodzenia już z 4 lata i teraz wtryski wyjmowałem i uszczelki były ok
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: Śpiący »

Hmmm.... no i chyba skusisz mnie żeby olać temat tego chłodzenia. Po 4 latach mojej jazdy auto będzie miało najechane co najmniej kolejne 100tyś głównie upalania po mieście i będzie to najprawdopodobniej koniec jego żywota.

PS. Jeździłeś na serii? Bo ja robie setup na 180-200KM z względnie mocnym dołem więc może być więcej ciepła. No i jazda na gazie LPG też nie będzie służyć wtryskiwaczom benzynowym bo nie będzie płynąć przez nie paliwo, co je w znacznym stopniu schładza. No ale zobaczymy.
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: turbomaniak »

Nie zaszkodzi chlodzenie wtryskow, ale sryjnie wetylator wlacza sie przy 110 stopniach powietrza pod maska, tempeatura osiagalna tylko w korku i dobrym upale
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: dziabi3 »

ja mam wszystko ori i też mam lpg i nie narzekam

przez listwę ciągle płynie paliwo i troszkę zawsze wtryski schłodzi

ale ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: punto 1.6 »

le ja zauważyłem że u mnie pompa paliwa pewnego razu pompowała jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez 1 minutę i nie wiem czy to usterka czy jakiś system chłodzenia wtrysków dziwne to muszę zaobserwować
zacina się przekaźnik nie powinno tak być
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: hz10 »

właśnie że tak powinno być , wtryski najbardziej dostaja właśnie na postoju gdy nie ma przepływu powietrza.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: ZibiUT »

Mi wentylator wtrysków potrafił włączyć sie po 5 min postoju auta. Teraz nie mam i wszystko tyle lat żyje.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Rury do chłodzenia alternatora, wtryskiwaczy - czym zast

Post autor: punto 1.6 »

to co w takim razie steruje włączeniem wentylatora wtrysków ( gdzie jest czujnik)
mam wiązkę z GT1 będę wsadzał do 1.6 i kabel z wiatraka leci do kabiny?
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
ODPOWIEDZ