Strona 1 z 1

Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg

: śr mar 14, 2012 10:45 am
autor: BladeRunner
Cytując za kolegą z FCKP:
intuos - FCKP pisze:Jako że miałem problemy z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - to zawór regulujący działanie westgata- postanowiłem poszukać zamiennika z oferty tego samego producenta. Zawory zastosowane w naszych silnikach od ładnych paru lat nie są produkowane. Problemem jest gniazdo elektryczne, które w naszych zaworach to dwa okrągłe w przekroju bolce. Obecnie produkowane to dwu płasko-pinowe złącze.

Objawami żle pracującego zaworu jest kiepskie doładowanie lub skoki w ciśnieniu tegoż doładowania, czasami brak. Zawory w środku przecierają sprężynę, która z czasem zaczyna blokować jego pracę.

Stary zawór to pierburg nr 7.21239.50.0
Nowy zawór to pierburg nr 7.21071.50.0

Jeżeli ktoś znajdzie w sklepie nowy zawór starego typu będzie on drogi - od 300 do 600zł
Nowy typ to koszt od 100-150zł - czyli da sie przeżyć.

U mnie po założeniu przez 3-5 sek palił się check po czym zgasł i cisza do dziś. Radze rozłączyć akumulator by komputer od nowa poukładał sobie mapy.

Mam nadzieje , że komuś się przyda ten news. U mnie samochód płynniej zaczął rozwijać moc, i zaczął sie lepiej zbierać.

Re: Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg

: śr mar 14, 2012 11:03 am
autor: goofer007
KLIK

No ale teraz będzie łatwiej znaleźć :wink:

P.S. Ten nowy jakby ktoś potrzebował to u mnie 125zł :mrgreen:

Re: Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg

: śr mar 14, 2012 11:23 am
autor: M@teu$z1992
a nielepiej będzie wlutować opornik w miejsce po pierburgu a zastąpić to MBC ?? szybciej i taniej...

Re: Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg

: śr mar 14, 2012 11:31 am
autor: BladeRunner
Oczywiście można - ale nie każdy chce mieć MBC :twisted:
Ja na przykład mam wciąż serię, i nawet jak będę "dłubał" to chcę, aby sterowanie turbo było realizowane przez fabrycznego kompa i zawór Pierburga...