intuos - FCKP pisze:Jako że miałem problemy z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - to zawór regulujący działanie westgata- postanowiłem poszukać zamiennika z oferty tego samego producenta. Zawory zastosowane w naszych silnikach od ładnych paru lat nie są produkowane. Problemem jest gniazdo elektryczne, które w naszych zaworach to dwa okrągłe w przekroju bolce. Obecnie produkowane to dwu płasko-pinowe złącze.
Objawami żle pracującego zaworu jest kiepskie doładowanie lub skoki w ciśnieniu tegoż doładowania, czasami brak. Zawory w środku przecierają sprężynę, która z czasem zaczyna blokować jego pracę.
Stary zawór to pierburg nr 7.21239.50.0
Nowy zawór to pierburg nr 7.21071.50.0
Jeżeli ktoś znajdzie w sklepie nowy zawór starego typu będzie on drogi - od 300 do 600zł
Nowy typ to koszt od 100-150zł - czyli da sie przeżyć.
U mnie po założeniu przez 3-5 sek palił się check po czym zgasł i cisza do dziś. Radze rozłączyć akumulator by komputer od nowa poukładał sobie mapy.
Mam nadzieje , że komuś się przyda ten news. U mnie samochód płynniej zaczął rozwijać moc, i zaczął sie lepiej zbierać.
Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg
- BladeRunner
- Aktywny użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
- Kontakt:
Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg
Cytując za kolegą z FCKP:
- Załączniki
-
- stary_pierburg_598.jpg (5.86 KiB) Przejrzano 4240 razy
-
- pierburg_134.jpg (4.65 KiB) Przejrzano 4240 razy
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
- Miejscowość: Czestochowa
- Auto: Inne
Re: Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg
a nielepiej będzie wlutować opornik w miejsce po pierburgu a zastąpić to MBC ?? szybciej i taniej...
- BladeRunner
- Aktywny użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
- Kontakt:
Re: Zamiennik fabrycznego zaworu Pierburg
Oczywiście można - ale nie każdy chce mieć MBC 
Ja na przykład mam wciąż serię, i nawet jak będę "dłubał" to chcę, aby sterowanie turbo było realizowane przez fabrycznego kompa i zawór Pierburga...

Ja na przykład mam wciąż serię, i nawet jak będę "dłubał" to chcę, aby sterowanie turbo było realizowane przez fabrycznego kompa i zawór Pierburga...
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"