Zagadka PuntoGT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

Witam, szukałem tematu, ale nie znalazłem, może źle szukałem, jak coś to przepraszam za nabijanie...

Chodzi o to że punto gaśnie gdy np przygazuję na biegu jałowym, ale tylko jak silnik jest już nagrzany. Jak nie zgaśnie to obroty spadną do ok 500, troszkę się pobujają i wracają do normy. Błędów brak, wyskakuje tylko błąd klimy. Co może być przyczyną? Czujnik temperatury? Dodam że nie czuć różnicy w mocy itp, ale na rozgrzanym chodzi nierówno, jakby na 3cylindry czasem. na dwójce ładowanie na chwilkę dochodzi do aż czerwonej kreski-1.5 :shock:
Awatar użytkownika
wolks
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: sob lut 06, 2010 10:52 pm
Miejscowość: szcz-
Auto: Punto GT
Lokalizacja: stargard

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: wolks »

Sprawdz paliwo moze zatankowałes jakies g... nagle sie zaczeło czy jak?
UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

Nie to na pewno nie paliwo, od zawsze tankuję Shell Racing. Chyba tak od zawsze było, auto mam niedługo właściwie...
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: dziabi3 »

kolego ja dziś sie uporałem z podobnym problemem


u mnie był popękany przewód co idzie do zaworu wolnych obrotów kupiłem go za 15 zł identyczny jak był w oryginale , aż szok a już chciałem w aso szukać

i dokręciłem cybant na przepływie co mocuje przewód gumowy biegnący do turbo , po tym odpiłem aku na ponad 2 minuty i doprowadziłem auto do temperatury roboczej


i falowanie znikło zarówno jak i na pb jak i na sekwencji

dodam ze mam nadzieje ze szarpanie na pb terz ustanie sporadyczne ale drażniące , po prostu brał lewe powietrze na krokowym i przepływce
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: turbomaniak »

Takie problemy jak piszecie robia sie jak jest zalozony stozek na przeplywce
UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

Poważnie tak się dzieje? Dlaczego?
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: M@teu$z1992 »

tak sie dzieje bo za przepływką nie ma zwężki tylko od razu jest stożek i przepływka wariuje (odczytuje złe dane i podaje niewłasciwą ilość powietrza)
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: dziabi3 »

mi do końca nie dawało spokoju to bo jeszcze trochę dziś falował ale minimalnie i zauważyłem niewielką ilość oleju a raczej oparów oleju w zaworze biegu jałowego , jutro będę czyścił to się odezwę co i jak

a jak myślicie wymycie benzyną ekstrakcyjna nie uszkodzi zaworu
UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

Ale to tak może się dziać jak się założy bezpośrednio stożek na przepływomierz? A gdy się zrobi dłuższą rurę dolotową np stożek będzie przesunięty na sam przód przegrody coś to poprawi?
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: goofer007 »

UndrasGT pisze:Ale to tak może się dziać jak się założy bezpośrednio stożek na przepływomierz? A gdy się zrobi dłuższą rurę dolotową np stożek będzie przesunięty na sam przód przegrody coś to poprawi?
Teoretycznie powinno się poprawić (jeżeli to wina stożka), ale najlepszym rozwiązaniem i tak jest seryjna puszka, było to już wałkowane na forum.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

Właśnie zauważyłem bo zaciekawił mnie temat, dzięki za naprowadzenie koledzy!
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: dziabi3 »

koledzy jak wygląda ta zwężka

tzn coś jest w tej rURZe co łączy przepływke a puszkę filtra

rÓŻe to takie kwiaty
UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

Zagadka rozwiązana, blow off był do wyrzucenia. Założyłem RStype i autko nie do poznania, obroty trzymają się super, nie gaśnie, nie strzela i jest takie charakterystyczne chttststststststs co mi się bardzo podoba ;]
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: DeviL »

UndrasGT pisze:Zagadka rozwiązana, blow off był do wyrzucenia. Założyłem RStype i autko nie do poznania, obroty trzymają się super, nie gaśnie, nie strzela i jest takie charakterystyczne chttststststststs co mi się bardzo podoba ;]
No przeciez nieszczelnosc to podstawowa sprawa w wozach z przeplywka i ogolnie ;) a bovy lubia sie zuzywac i potem nie trzymac , zawsze sie poleca zaslepienie
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
UndrasGT
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:21 pm
Miejscowość: Wrocław
Auto: Punto GT

Re: Zagadka PuntoGT

Post autor: UndrasGT »

zawsze sie poleca zaslepienie
Jakie zaslepienie?
ODPOWIEDZ