Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

Generalnie mój GTk ma ostatnio jakieś fochy
jego objawy to
-białe świece
-nierówna praca na biegu jałowym-falujące obroty, czasem takie lekkie piardy z wydechu
-czasami załącza się praca na 3 cylindry-jak było bardzo zimno to na początku po odpaleniu , a przy obecnej temperaturze to równiutko pracuje jak jest zimny, a jak się nagrzeje to zaczyna szaleć-nierówna praca, oraz ma chwile słabości gdy nie chodzi na wszystkie cylindry--> chodzi normalnie-nierówno-normalnie-nierówno. tak to różnie jest... do tego jak go zgaszę np. na stacji, to potem jak odpalam to przez jakieś 20-60 sekund chodzi bardzo nierówno dławiąc się oraz nie paląc na wszystkie, a silnik ciepły(wydaje mi się że aż na 2 cylindry pracuje,ledwo co nie gaśnie)
-kichnięcia i strzały z wydechu-przy zmianie z 2ki na 3 bieg czasami jest paff, a czasami kichnięcia takie kkszszsz, objawia się też jak powoli przyspieszam na 2ce (bez boosta) i przy około 3000rpm odpuszczam na chwilkę gazu i potem znowu go wciskam- to jest wtedy własnie bang
-i overboost jest tylko na pierwszym biegu na jakim mu wcisnę gaz, a potem na następnych biegach już jest to 0,8 bara


co wymienione-pompa paliwa z koszem, moduł zapłonowy, komputer(z MAPem), filtr paliwa, lambda-ale na taką za 100zł z allegro :cisza:, listwa wtryskowa z regulatorem, przepływka(ale nie koniecznie sprawna) , wszystko podmienione ze sprawnego GTka. Lambde na dniach wsadzę spowrotem tą co była bo nie była uszkodzona ale czarny kabelek pękł sobie za wtyczką. Kompresja jest OK. Żadne błędy nie wyskakują oprócz 1256 :cisza:

z moich pomysłów to jeszcze wężyk do regulatora cisnienia paliwa, cewka, czujnik temp, cieczy(2 miesiące tamu wymieniany... ), nieszczelność w dolocie, przewody zapłonowe, ale może się mylę?


Co sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę? na co stawiacie? (nie wykluczać tego co sprawdziłem lub wymieniłem- sprawdzę jeszcze raz jak będzie potrzeba) Zbieram wszystkie pomysły
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: hz10 »

czujnik temperatury w dolocie, jaki układ dolotowy?ori czy stozek?
robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

jest ciągle stożek... sprawdzę czujnik. 2 miesiące temu jak podłączyłem się do kompa to pokazywał dane raczej w normie, tuż po odpaleniu jak ciepły to pokazywał 50 stopni i potem temperatura spadała, ale sprawdzę. coś jeszcze?

a jeszcze dodam że w grudniu wymieniona uszczelka pod głową- czy coś z rozrządem też może dawać takie znaki?
robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

Śmiało!
każda myśl się przyda :jesc: :piwo:
robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

a więc tak. boosta mam ograniczonego na 0,4 bara coby krzywdy nie zrobić
Nierówna praca- wina przepływki no name. to znaczy że podmieniłem na gorszą niż moja, która nie wiem w jakim jest stanie.
Generalnie teraz auto ładniutko pracuje na zimnym silniku na starej przepływce , jak się rozgrzeje to różnie. już dawno nie było akcji typu 3 cylindry.
Teraz tak. 2gi bieg. 2000 but w podłogę boost narasta do 0,3 bara przy około 3200 w tedy puszczam gaz i potem lekko go znowu kopie i jest BUM. Świece białe jak były tak są. kompresja jest. spalanie przy spokojnej jeździe i booscie 0,4 bara = 12,7l/100km

Mogą to być objawy niedokładnie ustawionego zapłonu po robocie głowicy?(opóźniony) wiem, że wystarczy sprawdzić, ale ostatnio mam strasznie mało czasu, a wracam zmęczony do domu i już mi się nie chce szukać igły w stogu.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: DeviL »

Jak strzela z wydechu , wali ogniem itd to wina zaplonu w wiekszosci przypadkow ;) Niekiedy tez przy odpuszczaniu lekkim gazu popyrkuje
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

ooo. włąśnie to to :) przynajmniej teraz wiem, że nie stracę czasu na bezskuteczne grzebanie
Dzięki DeviL :piwo:
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: turbomaniak »

Ciekawe jak chcesz ustawic zaplon w gt :?:
robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

a to przy rozrządzie? numer 4 co to jest? :cisza:

Obrazek
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: turbomaniak »

Czujnik faz wtrysku, czy faz rozrzadu jak kto woli, tym zaplonu nie ustawisz :wink:
robtom
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: śr mar 19, 2008 7:53 pm
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: robtom »

a w takim razie to może mieć wpływ na to strzelanie i białe świece? można jakoś ręcznie korygować zapłon w GTku? bo objawy to właśnie bum, czasem psssszzzz, a czasem poprukiwanie (3 pyrknięcia 2szybsze i jedno po chwili-pierwsze najgłośniejsze) przy dłuższym bucie marchewa...
co się by działo przy źle ustawionym czujniku faz?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Problem z mieszanką AFR i pracą silnika -->ubogo i nierówno

Post autor: DeviL »

Ale to pozatym ,ze moze byc zly kat zaplonu to moga tez byc lipne swiece , cewki itp ;) Jesli to wykluczymy to moze opozniony zapon , w dohc mozna to lekko zmienic rozdzielaczem zaplonu (patrza lampa strobo na wolnych czy cosik)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ