Strona 1 z 1

Podłączenie zaworu DV obejścia turbo

: sob lut 26, 2011 9:12 pm
autor: wieslawdriver
Witam panowie. Mam małe pytanie dla zorientowanej osoby z forum. Jak prawidłowo powinien byc podłączony w pgt zawór DV Boscha-obejścia turbosprężarki. Chodzi o ten cienki wężyk sterujący pracą zaworu. Czy powinien byc podłączony pod kolektor ssący czy może pod plastikowy trójnik który jest za przepływomierzem na gumowej rurze dolot do turbiny. W serwisie u fiata podłączyli mi ostatnio pod ten trójnik. Pozdrawiam

Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo

: sob lut 26, 2011 10:21 pm
autor: skadubek
Tak prawidlowo....a trojnik jest podlaczony do kolektora :wink:

Uzywaj opcji szukaj...

Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo

: ndz lut 27, 2011 3:19 am
autor: wieslawdriver
Odpowiedz nie jest dla mnie zrozumiała . Trójnik plastikowy jest za filtrem powietrza za przepływomierzem na gumowej rurze przed turbiną na dolocie do turbo . Więc jak w kolektorze ssącym panuje podczas procy turbiny nadciśnienie to zawór sterowany jest podciśnieniem które powstaje podczas zasysania powietrza przez łopatki wirnika turbiny i tak jest dobrze?

Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo

: ndz lut 27, 2011 9:18 am
autor: BARTEKcoupe
po pierwsze użyj opcji szukaj a znajdziesz stosowne obrazki.
po drugie załóż jeszcze ze trzy tematy :cisza:
po trzecie jak się już produkuje to napisze:
Z kolektora powinien iść wężyk w okolice abs-u i tam powinien byc trójnik. Jeden koniec idzie do dv, a drugi do zegarów.

Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo

: ndz lut 27, 2011 10:14 am
autor: wieslawdriver
Dziękuję kolego za prostą i wyczerpującą odpowiedz. Nie mogłem jakos znależc informacji na forum o podłączeniu tego zaworu. A poprzedni właściciel porobił taką manianę w połączeniach przy silniku że głowa boli i zdziwiony był że jakoś mu auto nie chce chodzic . Jak zacząłem to porządkowac to auto odżyło ,kontrolki pogasły a na stacji paliw zrobiło się bardziej sympatycznie. Pozdrawiam