Podłączenie zaworu DV obejścia turbo
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Podłączenie zaworu DV obejścia turbo
Witam panowie. Mam małe pytanie dla zorientowanej osoby z forum. Jak prawidłowo powinien byc podłączony w pgt zawór DV Boscha-obejścia turbosprężarki. Chodzi o ten cienki wężyk sterujący pracą zaworu. Czy powinien byc podłączony pod kolektor ssący czy może pod plastikowy trójnik który jest za przepływomierzem na gumowej rurze dolot do turbiny. W serwisie u fiata podłączyli mi ostatnio pod ten trójnik. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 27, 2011 4:02 am przez wieslawdriver, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: CK
Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo
Tak prawidlowo....a trojnik jest podlaczony do kolektora
Uzywaj opcji szukaj...

Uzywaj opcji szukaj...
-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo
Odpowiedz nie jest dla mnie zrozumiała . Trójnik plastikowy jest za filtrem powietrza za przepływomierzem na gumowej rurze przed turbiną na dolocie do turbo . Więc jak w kolektorze ssącym panuje podczas procy turbiny nadciśnienie to zawór sterowany jest podciśnieniem które powstaje podczas zasysania powietrza przez łopatki wirnika turbiny i tak jest dobrze?
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo
po pierwsze użyj opcji szukaj a znajdziesz stosowne obrazki.
po drugie załóż jeszcze ze trzy tematy
po trzecie jak się już produkuje to napisze:
Z kolektora powinien iść wężyk w okolice abs-u i tam powinien byc trójnik. Jeden koniec idzie do dv, a drugi do zegarów.
po drugie załóż jeszcze ze trzy tematy

po trzecie jak się już produkuje to napisze:
Z kolektora powinien iść wężyk w okolice abs-u i tam powinien byc trójnik. Jeden koniec idzie do dv, a drugi do zegarów.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: sob paź 30, 2010 8:08 pm
- Miejscowość: warszawa
- Auto: Punto GT
Re: Podłączenie zaworu DV obejścia turbo
Dziękuję kolego za prostą i wyczerpującą odpowiedz. Nie mogłem jakos znależc informacji na forum o podłączeniu tego zaworu. A poprzedni właściciel porobił taką manianę w połączeniach przy silniku że głowa boli i zdziwiony był że jakoś mu auto nie chce chodzic . Jak zacząłem to porządkowac to auto odżyło ,kontrolki pogasły a na stacji paliw zrobiło się bardziej sympatycznie. Pozdrawiam