głowica do PGT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

głowica do PGT

Post autor: chemmist »

Witajcie!
Temat poruszany, ale w ramach podsumowania :)
Jak się sprawuje głowica 1.4 wolnossąca w PGT? trzeba się liczyć z koniecznością obniżenia doładowania, czy wszystko działa bez zarzutu? A może można i więcej dmuchać i nic się nie dzieje? Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam!
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: głowica do PGT

Post autor: goofer007 »

Pytaj 2rotora, ale z tego co pamiętam śmiga już jakiś czas na T25@1,2 bara, jedynie większe zawory ma tam wrzucone.
Co do stopnia sprężania to zdaje się jest taki sam jak w punto GT3.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: głowica do PGT

Post autor: BARTEKcoupe »

śmiało można polecić :wink: sprężanie takie jak w gt3 będzie
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: głowica do PGT

Post autor: chemmist »

BARTEKcoupe pisze:śmiało można polecić :wink: sprężanie takie jak w gt3 będzie
już po ptokach, ni ma tej co chciałem są tylko oblepione od czarnego oleju starocie :?
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: głowica do PGT

Post autor: 2rotor »

chemmist pisze:
BARTEKcoupe pisze:śmiało można polecić :wink: sprężanie takie jak w gt3 będzie
już po ptokach, ni ma tej co chciałem są tylko oblepione od czarnego oleju starocie :?
Zrób tak jak ja, kup za 100zł obojętnie jakie truchło od 1,4 NA, Siena itd, potem robisz sobie nówkę sztukę wraz z portingiem, innymi zaworami itd i masz wypas lepszy niż używka od PGT. Mnie to kosztowało ok 1000zł licząc już zakup głowicy, zaworów, usługi.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: głowica do PGT

Post autor: chemmist »

2rotor pisze:
chemmist pisze:
BARTEKcoupe pisze:śmiało można polecić :wink: sprężanie takie jak w gt3 będzie
już po ptokach, ni ma tej co chciałem są tylko oblepione od czarnego oleju starocie :?
Zrób tak jak ja, kup za 100zł obojętnie jakie truchło od 1,4 NA, Siena itd, potem robisz sobie nówkę sztukę wraz z portingiem, innymi zaworami itd i masz wypas lepszy niż używka od PGT. Mnie to kosztowało ok 1000zł licząc już zakup głowicy, zaworów, usługi.
no właśnie chodzi mi po głowie taki projekcik silnika od podstaw, kiedy zapewne w końcu mój aktualny wybuchnie miałbym coś profi :D tylko nie wiem czy bawić się na serii PGT ewentualnie z główka od N/A czy np z 1.6 N/A z osprzętem PGT
a co do głowicy o którą pytałem to była do kupienia nówka sztuka nie śmigana, kompletna w pudełku :(
czy główki 1.4 N/A też pękają w serii między zaworami?
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: głowica do PGT

Post autor: 2rotor »

Trudno przewidzieć. Moja seryjna od GT między zaworami była idealna natomiast pękła w ten sposób że dookoła śruby powstała szczelina którą lał się płyn chłodniczy. Dodam że silnik nie był otwierany przed tym incydentem po złożeniu przez fabrykę więc wykluczam wadliwy montaż głowicy. Tej mojej NA nie sprawdzałem bo nie ma konieczności, słupek silnika chodzi zdrowo więc nie otwieram.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: głowica do PGT

Post autor: M@teu$z1992 »

witam.

odgrzebuję ten temat poniewaz padła mi głowica(tzn. pękła na 2 cylindrze) i chciałbym aby ktos mi i nie tylko mi przejzyście wyjaśnił jak zrobić trójnik wody ?? w głowicy pgt jest wywiercony gwint i w niego sie wkręca wąż wodny a w zwykłej głowicy 1.4 N/A nie ma... jak to przerobić zeby to wszystko ze sobą współgrało ??
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: głowica do PGT

Post autor: M@teu$z1992 »

Panowie :) czy zajdzie jakaś różnica w mocy silnika i jego dynamice jeśli przy zmianie głowicy z PGT na 1.4 N/A zostawie zawory ssące z N/A a wydechowe przełoże z PGT przetaczając gniazda na wieksze ?? pan który zajmuje sie remontowaniem, szlifowaniem, planowaniem głowic powiedział ze nie ma sensu (bo szkoda kasy) rozwiercać gniazda na wieksze i władać wieksze zawory bo silnik i tak sam sobie zassa tyle mieszanki ile potrzebuje i tyle samo wyrzuci i niezależnie od tego czy gniazda są wieksze o 2mm czy nie...

ale ja i tak powiedziałem zeby mi nowe, wieksze gniazda obsadził 8) :D
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: głowica do PGT

Post autor: simon1989 »

Co on *mam ograniczony zasób słów-muszę używać wulgaryzmów*.
Nie potrzebujesz nowych gniazd, bo najwieksze mozliwe zawory 39.5/33,4 wchodza do glowicy SOHC 1.4 i.e. na seryjne gniazda. Trzeba potem roztoczyc te gniazda na wieksza srednice, ale zeby to miało sens, to musisz zrobic porting, bo z szerszych gniazd i wiekszych zaworow bez odpowiednich portów do nich nic nie dostaniesz.
M@teu$z1992
Aktywny użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
Miejscowość: Czestochowa
Auto: Inne

Re: głowica do PGT

Post autor: M@teu$z1992 »

czyli jeszcze oprócz wiekszych gniazd trzeba cały kanał wydechowy rowiercic na wiekszą srednice ??
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: głowica do PGT

Post autor: simon1989 »

Te kanały, w których powiekszasz średnice gniazd.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: głowica do PGT

Post autor: turbomaniak »

simon1989 pisze:Te kanały, w których powiekszasz średnice gniazd.
+1, a speca radzil bym zmienic
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: głowica do PGT

Post autor: BladeRunner »

Podłączę się pod temat.

Planuje zrobić głowę w moim PGT. Powiększenie kanałów + dotarcie gniazd i zaworów... I co jeszcze? Jakoś specjalnie frezować kanały i ich kąty? Jestem laikiem a chce dobrze i po ludzku wytłumaczyć wszystko mechanikowi ;) Zakład mam już upatrzony ;)

Takie ssące będą ok?
wymiary: 39,5 X 8 X 108.5 X 45stopni, zamek na jeden rowek

Wydechowe na 33.4 (ale tych na razie nie znalazłem)
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Szefo444
Aktywny użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 2:22 pm

Re: głowica do PGT

Post autor: Szefo444 »

Jak wsadzasz ten na jeden rowek to i będziesz musiał płytkę zmienić tą co trzyma sprężyny i zapina kamienie do zamka. Bo wtedy będzie się opierała szklanka o płytkę a nie od zawór tak jak trzeba. Jeśli chodzi o gniazdo zaworowe to nie wsadzisz tam większego zaworu jak 1mm bo później już się robi za małe i się nie doklepie jak trzeba do gniazda, wiec gniazda są tez za małe.
Ja już szukam zaworów 2 tydzień i kombinuje. Nie jest tak prosto jak to się mówi. Jak ktoś robił sam głowicę to niech się podzieli z nami informacjami żeby nam to ułatwić trochę.
Pozdrawiam
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
ODPOWIEDZ