Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

misiaczek88on
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:41 am
Miejscowość: Poznan

Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: misiaczek88on »

Witam muszę zmienić alternator na 75A do tego sprzedałem swój obecny 65A który jeszcze jeździ w samochodzie więc jestem zmuszony zamienić i mam parę pytań związanych z demontażem alternatora w Punto 1,6 MPI: czy do alternatora jest dojście od góry czy tylko z kanału?. Jak zmienię alternator to muszę od nowa napinać pasek klinowy czy jak nie będę ruszał tej blaszki od odległości alternatora to nie będzie trzeba na nowo napinać?
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: dzikidaniel »

Było. Użyj szukajki.
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: punto 1.6 »

tylko z kanału, pasek musisz ściągnąć, kolo prawe tez i oslony
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
misiaczek88on
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:41 am
Miejscowość: Poznan

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: misiaczek88on »

to nie trzeba odkręcać wydechu od kolektora do kata ani przegubu prawego koła?.Alternator wyciąga się od strony koła czy jak?.
Ma ktoś pomysł jak zablokować kolo pasowe od korbowodów bo muszę zamienić na to z wersji z klimatyzacją trzeba jakoś zaznaczyć położenie korbowodów czy nie ma obawy że się przestawią przy odkręcaniu kola pasowego i czy jak zamienię koło na takie samo tylko z napędem klimy to muszę ustawiać od nowa czujnik położenia (zz) ?
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: adrian055 »

ja wydech sciagam zeby byl lepszy dostep i wyciagam alternator co do kola to najlepiej pneumatem odkrecic , frez jest na wale to nic nie musiz ustawiac wkladasz kolo i zakrecasz
misiaczek88on
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:41 am
Miejscowość: Poznan

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: misiaczek88on »

To wystarczy tylko odkręcić wydech a półosi prawej nie trzeba?. Widziałem na tym kole pasowym frez a jak je będę odkręcał to nie przestawią się korby? jaka jest nasadka na tą śrubę 32 czy 34?
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: BARTEKcoupe »

nasadka 36 :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: simon1989 »

Masz nie rozkrecac rozrzadu, w ogole nie dotykac napinacza. Jak nie masz klucza pneumatycznego, to ten samochod wstaw na kanal, kogos do srodka i wrzuc 5 bieg i niech wcisnie hamulec. Wes sobie rurke z 1.5 metra i sproboj to odkrecic. U mnie tak bylo zapieczone, ze tylko kluczem pneumatycznym poszlo. To czy sie wal obroci w trakcie odkrecania, po nim, w trakcie przykrecania nie ma znaczenia jezeli rozrzad jest zalozony i ustawiony.
misiaczek88on
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:41 am
Miejscowość: Poznan

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: misiaczek88on »

Też tam myślałem najpierw odkręcić tą śrubę a dopiero potem poluźnić pasek alternatorem.
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: simon1989 »

misiaczek88on pisze:Też tam myślałem najpierw odkręcić tą śrubę a dopiero potem poluźnić pasek alternatorem.
Pasek na alternatorze, to pasek wielorowkowy w tym przypadku, a pasek rozrządu, to ten który idzie z wału na pompe oleju, wałek i napinacz.
W którym momencie zdejmiesz pasek z alternatora, to nie ma znaczenia, a tamtego drugie nie ruszasz w ogole.
misiaczek88on
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:41 am
Miejscowość: Poznan

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: misiaczek88on »

aha to super mam tylko pytanie jak bym miał odkręcać to koło pneumatem to też trzeba wrzucić 5 bieg i wcisnąć hamulec czy wtedy nic nie trzeba robić?
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: adrian055 »

nie musisz ,auto moze bbyc na luzie , pneumat sobie poradzi:)
misiaczek88on
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:41 am
Miejscowość: Poznan

Re: Demonataż alternatora przez amatora co i jak?

Post autor: misiaczek88on »

to super dzięki wszystkim za pomoc
ODPOWIEDZ