Po uruchomienia silnika rano ssanie trwa ok.1min i później nierówno pracuje silnik, gdy jest rozgrzany też pracuje bardzo nierówno a przy wolnych obrotach na drugim biegu troszeczkę szarpie. Czekam na fachową odp. Pozdrawiam!
--
Darek
Problem z nierówną pracą silnika
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
jakie masz obroty silnika po pelnym rozgrzaniu ?? (dwukrotne wlaczenie dmuchawy od chlodnicy)
Obroty na biegu jalowym powinny wynosic (po rozgrzaniu) 850obr/min z tolerancja +/- 50. Nie przejmuj sie jezeli obroty plywaja w tych granicach - ten typ tak ma.... Jezeli masz za niskie to silnik bedzie mial proawo do nierownomiernej pracy... Jezeli masz obroty ok to musisz sprawdzic kilak rzeczy:
- przewody wysokiego napieca (moze maja przebicie), kopulka, palec rozdzielacza i swiece.
- wykonaj maly test - gdy silnik jest rozgrzany to scisniej czyms (szczypce o plaskich szczekach itp. waz doprowadzajacy powietrze od zaworu dodatkowego powietrza do kolektora dolotowego - jezeli obroty sie zmienia o wiecej niz 50 to bardzo prawdopodobne jest to ze masz uszkodzony zawor dodatkowego powietrza...
- rozumiem ze filtry paliwa i powietrza sa ok
- przyczyna takiego zjawiska moze byc tez nieszczelnosc w ukladzi dolotowym (weze doprowadzajace powietrze do kolektora, obluzowana opaska sciskajaca...)
- mozliwe ze masz uszkodzony regulator cisnienia paliwa ewentualnie pompa paliwowa nie pracuje rownomiernie - musialbys zbadac cisnienie paliwka
- ostatnia przyczyna jaka przychodzi mi do glowy to obluzowane zlacza elektryczne, ewentualnie problem z modulem zaplonowym (ale raczej to nie to)...
mam nadzieje ze choc troszke pomoglem
_________________
Niech Moc bedzie z Wami !!!!!!!!!
--
mops
Obroty na biegu jalowym powinny wynosic (po rozgrzaniu) 850obr/min z tolerancja +/- 50. Nie przejmuj sie jezeli obroty plywaja w tych granicach - ten typ tak ma.... Jezeli masz za niskie to silnik bedzie mial proawo do nierownomiernej pracy... Jezeli masz obroty ok to musisz sprawdzic kilak rzeczy:
- przewody wysokiego napieca (moze maja przebicie), kopulka, palec rozdzielacza i swiece.
- wykonaj maly test - gdy silnik jest rozgrzany to scisniej czyms (szczypce o plaskich szczekach itp. waz doprowadzajacy powietrze od zaworu dodatkowego powietrza do kolektora dolotowego - jezeli obroty sie zmienia o wiecej niz 50 to bardzo prawdopodobne jest to ze masz uszkodzony zawor dodatkowego powietrza...
- rozumiem ze filtry paliwa i powietrza sa ok
- przyczyna takiego zjawiska moze byc tez nieszczelnosc w ukladzi dolotowym (weze doprowadzajace powietrze do kolektora, obluzowana opaska sciskajaca...)
- mozliwe ze masz uszkodzony regulator cisnienia paliwa ewentualnie pompa paliwowa nie pracuje rownomiernie - musialbys zbadac cisnienie paliwka
- ostatnia przyczyna jaka przychodzi mi do glowy to obluzowane zlacza elektryczne, ewentualnie problem z modulem zaplonowym (ale raczej to nie to)...
mam nadzieje ze choc troszke pomoglem
_________________
Niech Moc bedzie z Wami !!!!!!!!!
--
mops
Miałem podobny problem w swoim petardatorze,do tego dochodziło po rozgrzaniu silnika stałe obroty w granicach 2000.Wykręciłem mu przy przepłymowierzu tę śrubę na imbus prawie do końca (to ta od mieszanki pod tym kapturkiem ochronnym) i potem obniżyłem mu obroty tę grubą śrubą przy przepustnicy na ok 850.Chodzi bez zarzutu i mało pali.Spróbuj może pomoże.
_________________
Uno turbo i.E 1.3 1986. Samolot!
--
Bartaz
_________________
Uno turbo i.E 1.3 1986. Samolot!
--
Bartaz