poci sie uszczelka...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

poci sie uszczelka...

Post autor: MARCIN »

koledzy zauważyłem że uszczelka pod głowicą w miom punciaku lekko sie poci. czy mozna jakoś unikąć wycieku oleju czy szykawać sie na wymiane i przy okazji kapitalke? silnik ma przebieg ze 184 tys. silnik odpala normalnie chodzi też ok.
Załączniki
1 uszczelka12 1.JPG
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: goofer007 »

MARCIN pisze:silnik odpala normalnie chodzi też ok.
Skoro wszystko z nim ok to po co chcesz robić kapitalkę ?!
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: tusiu1988 »

kup płyn do mycia silnika i kerszerem umyj, wtedy dokładnie zzobaczysz z kąd jest ten maleńki wyciek, co do kapitalki do pomierz wpierw ciśnienie na cylindrach
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
partyzantpl
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Uno 1.3T

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: partyzantpl »

Do mycia silnika z oleju i innego syfu proponuje Brake cleanera, troszkę droższa opcja, ale czyści bez łaski :D
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: skadubek »

Raczej to moze byc uszczelniacz na walku rozrzadu...schowane za plastikiem i pozniej na porgu (uszczelka pod glowica) wylazi.
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Podłączę się pod pytanie:
Mam podobny problem - "pocą" się uszczelki tak jak na rysunkach poniżej. Od tego pocenia mam załatwioną olejem prawie całą komorę silnika łącznie z osłoną maski ze szczególnym uwzględnieniem osłony rozrządu i okolic......
Czy możliwe że wydmuchało mi uszczelki pod głową? Jeśli tak to którą? :niewiem: (pewnie zależy to od tego gdzie jest wyciek?)
Załączniki
To mniej więcej tutaj
To mniej więcej tutaj
uszczelkaglowicyPGT2.jpg
uszczelkaglowicyPGT.jpg
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BARTEKcoupe »

do wymiany uszczelka pod głowiczką(cena jak za papier toaletowy) :mrgreen: i uszczelka pod deklem
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Czyli te 2 co wskazałem powyżej?
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: turbomaniak »

Plus uszczelniacze walu i walkow :wink:
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BARTEKcoupe »

ta druga mniejsza, a pod deklem ma być prostokątna
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Przepraszam Panowie, ale możecie być precyzyjniejsi? Która uszczelka?
Ta mała czy ta duża? Numery katalogowe fiata są na obrazkach powyżej...
Wymieniać obie?

Czy może posiadacie też numery katalogowe w/w uszczelniaczy? Czy może to to co jest na obrazku?
Załączniki
uszczelniaczPGT.jpg
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: goofer007 »

To co zaznaczyłeś na obrazku to uszczelniacze zaworowe i żeby je wymienić, musiałbyś ściągać głowicę.
Musisz wymienić uszczelkę pod obudową wałka rozrządu (tzw. głowiczką) i pod deklem (górną pokrywką) + uszczelniacze (simmeringi) od strony rozrządu.


Co do uszczelek to nr. 2 i 4 na foto
Numery odpowiednio:
2 - OE:7797034, Elring:435.361
4 - OE:7784728, Elring:462.713


Uszczelniacze nr. 2, 8 i 4
Numery:
4,8 - OE:40004930, Corteco:12015854B 30x52x7mm
2 - OE:40004950, Corteco:12015853B 40x56x7mm
Załączniki
eper.png
eper2.png
eper3.png
eper3.png (7.51 KiB) Przejrzano 14113 razy
Ostatnio zmieniony pn kwie 18, 2011 12:03 pm przez goofer007, łącznie zmieniany 6 razy.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
kornat
Aktywny użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: pt maja 29, 2009 1:03 am
Miejscowość: Warszawa/Płońsk
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: kornat »

uszczelke nr 4 pod głowiczkę chyba mam gdzieś w garażu to jak bede w Wawie to mogę ci podrzucić przy okazji
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Dzięki ale spokojnie kupię ;)
Po prostu się lekko "zdenerwowałem" tym pluciem olejem... Szybko do mechaniora i tyle...
A za fotki/numerki oringów z góry dziękuję...
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: goofer007 »

BladeRunner pisze: Po prostu się lekko "zdenerwowałem" tym pluciem olejem...
Te silniki bardzo często się konserwują olejem na zewnątrz, żeby aluminium się nie utleniało i bloki nie rdzewiały :mrgreen:

Przy okazji sobie wymień rozrząd :wink:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
ODPOWIEDZ