wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

zmijes
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 2:23 am
Miejscowość: w-wa
Auto: Punto GT

wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: zmijes »

witam
interesują mnie różnice w kompach miedzy gt1 a gt2/3
pytam dlatego że mam kompa od wersji abarth (podobno) w którym jest zwiększone doładowanie i chciałbym go założyć do wiazki z gt1 dlatego że w tej wiązce jest klimatyzacja a oryginalna wiązka od abartha jest bez klimy a nie ukrywam że nie chciałbym z niej rezygnować.

zadałem sobie trochę trudu i znalazłem w necie książkę do pgt ale nic konkretnego w niej nie ma:(
patrzyłem też na opis pinów kompa w autodacie dla wersji silnika 176A4 i 176B6 i opisy i nr pinów dla jednego i drugiego sie pokrywają z czego wnioskuje że po przekładce może zabanglać ale nie mam 100% pewności że tak będzie i nic sie nie wyjsra
dlatego proszę o jakieś podpowiedzi co i jak
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: BARTEKcoupe »

gt1 i gt2 różnią się mocą(3 konie bodajże) i chyba immo. Wersja gt3 ma 133km i ma inny silniczek krokowy, także nie podejdzie do gt1-2 bez wymiany kolektora ssącego lub przepustnicy na większą.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
zmijes
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 2:23 am
Miejscowość: w-wa
Auto: Punto GT

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: zmijes »

właśnie tak jak pisałem autko na części ma coś na modzone z kompem i zwiększone doładowanie przez co zapierdzielało niesamowicie i wskaźnik boosta pokazywał cały czas 1,6 bara tylko nie miał niestety klimy bo jak by była już by było po temacie :) bez szukania

co do kolektora to mam wszystko co potrzebne i nie wiem czy sumą sumaru nie zdecyduje sie na przełożenie wiązki bez klimy i po prostu dołożeniu "paru" przewodów by odpalić klimę , jest jeszcze opcja kupna oryginalnej wiązki do tego kompa z opcja klimy a mogę mieć za 300zł ale na razie mam ważniejsze wydatki

co do immo to też mam w swoim wozidle a jest to chyba gt1 oznaczenie silnika 176a4 ale eper mnie zbija z tropu
http://img844.imageshack.us/i/puntoh.jpg/
Obrazek
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: goofer007 »

Tu masz oznaczenia ECU, nr znajdziesz na naklejce obudowy.
0 ... ... 099 - GT1
0 ... ... 841 - GT3
0 ... ... 159 - GT3

Jak będę miał chwilę to napiszę jakie były różnice w wyglądzie poszczególnych modeli, ale to już innym dziale.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
megazord
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
Miejscowość: slask
Auto: Inne

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: megazord »

Nie było czegoś takiego jak PGT Abarth. Ktoś se po prostu okleił auto spojlerami i naklejkami. Abarth nigdy nie tuningował PGT.
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: BARTEKcoupe »

megazord pisze:Nie było czegoś takiego jak PGT Abarth. Ktoś se po prostu okleił auto spojlerami i naklejkami. Abarth nigdy nie tuningował PGT.
Można było kupić punto z takim pakietem stylistycznym(dokładki progów, zderzaki i kierownica) Co do zwiększania mocy to nic nie było.

Seryjna turbina nie utrzyma 1.6bara. Może jest inne turbo i chip(modne zamiedzą) :wink:
Skoro masz auto z 1995 to masz gt2. Gt1 produkowali do grudnia 1994
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
zmijes
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 2:23 am
Miejscowość: w-wa
Auto: Punto GT

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: zmijes »

to skoro mam gt2 to moze uda sie podmienić co do turbiny to po przełożeniu jej do czarnego doładowanie nie wzrosło ale jak włącza sie overboost to dopiero jest pierdyknięcie a następnie ciśnionko spada tak jak to jest ustawione w kompie
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: goofer007 »

megazord pisze:Nie było czegoś takiego jak PGT Abarth. Ktoś se po prostu okleił auto spojlerami i naklejkami. Abarth nigdy nie tuningował PGT.
Nikt se nic nie oklejał, był dostępny body kit do Punto GT sygnowany przez Abartha - zderzaki, progi, okrągłe halogeny, felgi. Nie wiem czy poszczególne części były dostępne osobno.

Wyglądało to tak:
Załączniki
car1.jpg
punto1.jpg
65b06766fca94512.jpg
Punto GT5.jpg
Punto GT2.jpg
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
megazord
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
Miejscowość: slask
Auto: Inne

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: megazord »

goofer007 oczywiście masz rację, body kit był tylko że nie był zarezerwowany tylko do GT. Każde zwykłe punto w wersji wyposażenia wyższej niż SX mogło zostać opcjonalnie wyposażone w pakiet optyczny Abarth.
Abarth dla mnie to stary, poczciwy Abarth, czyli modyfikacje całego auta i sygnowanie go swoją nazwą, tak jak np AMG. :piwo:
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: BARTEKcoupe »

Pakiet mogłeś sobie zakupić i dołożyć do punto, ale salonowe było tylko gt-eki 8)
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
megazord
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
Miejscowość: slask
Auto: Inne

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: megazord »

BARTEKcoupe pisze:Pakiet mogłeś sobie zakupić i dołożyć do punto, ale salonowe było tylko gt-eki 8)
Mylisz się ale dajmy już temu spokój :piwo:

Co do tematu to po kodzie silnika można określić jaka to wersja. 176XX.000. Im nowsze tym mniejsza moc bo dochodziły elementy dbające o czystość spalin.
zmijes
Obserwator
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 2:23 am
Miejscowość: w-wa
Auto: Punto GT

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: zmijes »

ruszyliśmy trochę z tematem w sobotę po podmianie kompa i immo auto odpaliło nie wyrzuciło żadnych kontrolek pracowało równiutko ale doładowanie sie nie zwiększyło (było tak jak w seri cwilowe 1.6 a później połowa skali) i autko nie ciągnęło tak samo jak ten na części.
po tym już nie wiem co tam jeszcze może być innego.
nie widać nigdzie żadnego zaworka do regulacji ładowania a przewody podciśnieniowe ida tak samo jak u mnie
dodam że osoba która wcześniej latała tym co jest na częsci po przesiadce w mojego punciaka powiedziała że gorzej smiga

ogólnie czym w tych autach jest sterowane ciśnienie doładowania ??
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: wiazki i kompy GT1 GT2 i GT3

Post autor: goofer007 »

zmijes pisze: ogólnie czym w tych autach jest sterowane ciśnienie doładowania ??

Elektrozawór (pierburg) w PGT normalne doładowanie to właśnie 1,6 w peaku i potem spadek do 1-1,2 bara.
Zawsze możesz go zastąpić jakimś MBC.




Obrazek
Załączniki
7.21493.50.0.BMP.JPG
7.21493.50.0.BMP.JPG (7.33 KiB) Przejrzano 8228 razy
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
ODPOWIEDZ