PGT. Awaria elektroniki .
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
PGT. Awaria elektroniki .
Prosze o pomoc w znalezieniu przyczyny awarii .
Zaczęło sie od tego , że jakiś czas temu auto bez przyczyny zgasło po zatrzymaniu się. Odpaliło ale po sekundzie gasło . Po kilku próbach odpalenia problem zniknął i wszystko było ok .
Po jakimś miesiącu powtórzyło się to samo i znowu problem ustał .
Podjechałem podpiąć auto pod komputer i był tylko sporadyczny błąd czujnika położenia wału. Na wszelki wypadek wyczyściłem czujnik .
Auto znowu jeździło przez dłuższy czas bez jakichkolwiek problemów .
Ostatnio znowu problem sie pojawił ale auto jeszcze odpaliło i wszystko znowu działało . Nastepnego dnia auto ponownie zgasło ale już nie dało się uruchomić . Tzn. tak jak wcześniej odpalało ale po sekundzie gasło .
Sprawdziłem blędy autodiagnozą i był błąd czujnika położenia wału .
Wymieniłem czujnik na nowy ale nic to nie pomogło auto dalej nie chodzi . Cały czas jest błąd tego czujnika .
Co dziwne po odłączeniu akumulatora na około 10 min. (celem skasowania błędu) błąd nadal jest w pamięci i to bez próby odpalania auta . Podłączam akumulator włączam zapłon robię autodiagnozę i błąd już jest .
Zacząłem szukać gdzie indziej tzn. sprawdziłem pompę , przekaźnik pompy , przekaźnik kompa itp. ale wszystko jest ok .
Po którejś z kolei próbie odpalenia auto zapaliło ale silnik pracował nierówno i tak jakby był zalany . Wtedy pojawił się błąd regulacji składu mieszanki . Zresetowałem kompa i błąd składu mieszanki zniknął a bład czujnika położenia pozostał .
Zdesperowany odłączyłem przepływkę i przekręciłem kluczyk po czym podłączyłem przepływkę i auto bez problemu odpaliło i chodzi normalnie ale jakoś dziwnie podnosi się z wolnych obrotów , tzn. jest taki odgłos jak by w aucie był stożek a jest seryjny dolot .
Proszę o jakiś sugestie co może być przyczyną takiej dziwnej awarii i dlaczego nie mogę wykasować błędu .
W autku nigdy nikt nie grzebał w elektronice silnika , wszystko jest oryginalne co do jednej śrubki więc nie ma obaw o jakieś dziwne przeróbki . Wyczyściłem też i nasmarowałem odpowiednim środkiem wszystkie złączki układu wtryskowego i zapłonowego.
Pozdrawiam.
Zaczęło sie od tego , że jakiś czas temu auto bez przyczyny zgasło po zatrzymaniu się. Odpaliło ale po sekundzie gasło . Po kilku próbach odpalenia problem zniknął i wszystko było ok .
Po jakimś miesiącu powtórzyło się to samo i znowu problem ustał .
Podjechałem podpiąć auto pod komputer i był tylko sporadyczny błąd czujnika położenia wału. Na wszelki wypadek wyczyściłem czujnik .
Auto znowu jeździło przez dłuższy czas bez jakichkolwiek problemów .
Ostatnio znowu problem sie pojawił ale auto jeszcze odpaliło i wszystko znowu działało . Nastepnego dnia auto ponownie zgasło ale już nie dało się uruchomić . Tzn. tak jak wcześniej odpalało ale po sekundzie gasło .
Sprawdziłem blędy autodiagnozą i był błąd czujnika położenia wału .
Wymieniłem czujnik na nowy ale nic to nie pomogło auto dalej nie chodzi . Cały czas jest błąd tego czujnika .
Co dziwne po odłączeniu akumulatora na około 10 min. (celem skasowania błędu) błąd nadal jest w pamięci i to bez próby odpalania auta . Podłączam akumulator włączam zapłon robię autodiagnozę i błąd już jest .
Zacząłem szukać gdzie indziej tzn. sprawdziłem pompę , przekaźnik pompy , przekaźnik kompa itp. ale wszystko jest ok .
Po którejś z kolei próbie odpalenia auto zapaliło ale silnik pracował nierówno i tak jakby był zalany . Wtedy pojawił się błąd regulacji składu mieszanki . Zresetowałem kompa i błąd składu mieszanki zniknął a bład czujnika położenia pozostał .
Zdesperowany odłączyłem przepływkę i przekręciłem kluczyk po czym podłączyłem przepływkę i auto bez problemu odpaliło i chodzi normalnie ale jakoś dziwnie podnosi się z wolnych obrotów , tzn. jest taki odgłos jak by w aucie był stożek a jest seryjny dolot .
Proszę o jakiś sugestie co może być przyczyną takiej dziwnej awarii i dlaczego nie mogę wykasować błędu .
W autku nigdy nikt nie grzebał w elektronice silnika , wszystko jest oryginalne co do jednej śrubki więc nie ma obaw o jakieś dziwne przeróbki . Wyczyściłem też i nasmarowałem odpowiednim środkiem wszystkie złączki układu wtryskowego i zapłonowego.
Pozdrawiam.
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: PGT. Awaria elektroniki .
Może sterownik jest do wymiany?
- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT
Re: PGT. Awaria elektroniki .
to samo jest w puncie ktore naprawiamy z uniakiem 1.4T te same objawy i błedy, my sprawdzilismy 3 czujniki położenia wału 2 przepływki 2 silniki krokowe chyba z 3 komplety kabli zapłonowych i dalej nic, jak dojdziemy co to jest to dam znac a jak ty znajdziesz co sie zepsuło to miło by bylo jakbys nas poinformował
PGT T25
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: PGT. Awaria elektroniki .
Moze wiazka siadla , sprawdz miernikiem piny (mozna zaczac od tych ,ktore sa powiazane z bledami) 

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Re: PGT. Awaria elektroniki .
szymons1990 - Jak coś znajdę albo w ogóle cokolwiek się dowiem to napewno dam znać .
DeviL - też sobie tak pomyślałem , że czujnik położenia wału nie ma kontaktu z kompem . Będę to sprawdzał w przyszłym tygodniu .
DeviL - też sobie tak pomyślałem , że czujnik położenia wału nie ma kontaktu z kompem . Będę to sprawdzał w przyszłym tygodniu .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: PGT. Awaria elektroniki .
Jak nie ma jak ma? Piny 47 i 48 są od położenia wału...80quattro pisze:DeviL - też sobie tak pomyślałem , że czujnik położenia wału nie ma kontaktu z kompem . Będę to sprawdzał w przyszłym tygodniu .
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: PGT. Awaria elektroniki .
raczej chodziło o to że nie ma, ponieważ gdzieś coś się przerwałodzikidaniel pisze:Jak nie ma jak ma? Piny 47 i 48 są od położenia wału...80quattro pisze:DeviL - też sobie tak pomyślałem , że czujnik położenia wału nie ma kontaktu z kompem . Będę to sprawdzał w przyszłym tygodniu .
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Re: PGT. Awaria elektroniki .
Oczywiście, o to chodziło .BARTEKcoupe pisze:raczej chodziło o to że nie ma, ponieważ gdzieś coś się przerwało
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: PGT. Awaria elektroniki .
Zdecydowanie z rana trza czytać posty po 5 razy zanim się odpowie. Przynajmniej w moim przypadkuBARTEKcoupe pisze:raczej chodziło o to że nie ma, ponieważ gdzieś coś się przerwałodzikidaniel pisze:Jak nie ma jak ma? Piny 47 i 48 są od położenia wału...80quattro pisze:DeviL - też sobie tak pomyślałem , że czujnik położenia wału nie ma kontaktu z kompem . Będę to sprawdzał w przyszłym tygodniu .

-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: PGT. Awaria elektroniki .
musze przyznac ze problem jest kropka w kropke jak u nas
obstawiam ze to jakas pierdoła typu kabel czy wtyczka, dziurawy czy spadniety waz tylko ze przejrzelismy wszystko juz 3 razy i nic

obstawiam ze to jakas pierdoła typu kabel czy wtyczka, dziurawy czy spadniety waz tylko ze przejrzelismy wszystko juz 3 razy i nic

-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: PGT. Awaria elektroniki .
ja wiem co jest ale nie wiem czy moge zdradzić tajemnice 

- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: PGT. Awaria elektroniki .

Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Re: PGT. Awaria elektroniki .
Ustaliłem nastepujące rzeczy :
Czujnik połozenia wału - OK .
Przepływka - OK .
Czujnik faz rozrządu - OK .
Lambda - OK .
Wszystkie połączenia czujników z komputerem - OK .
Byłem dzisiaj podpiąć autko pod porządny komputer tzn. Magneti Marelli i komputer wykazał brak jakichkolwiek błędów .
Znajomy elektryk (bardzo doświadczony) powiedział , że błąd czujnika położenia wału jest normalny kiedy silnik nie pracuje i porzadne skanery go ignorują .
Ten sam elektryk podpowiada , żeby wymienić cewkę zapłonową .
Podobno cewka jeśli ma przebicie wprowadza tak duże zakłócenia do systemu , że komputer może totalnie zwariować i powodować takie dziwne awarie bez przyczyny . Może cos w tym być bo te cewki czasami padają.
Po całkowitym resecie kompa auto chodzi normalnie .
Wymienię cewkę w przyszłym tygodniu i zobaczymy .
Jeśli też coś ustalicie to bardzo proszę o informację .
Pozdrawiam.
BARTEKcoupe i hz10 - pisalismy równocześnie
Czujnik połozenia wału - OK .
Przepływka - OK .
Czujnik faz rozrządu - OK .
Lambda - OK .
Wszystkie połączenia czujników z komputerem - OK .
Byłem dzisiaj podpiąć autko pod porządny komputer tzn. Magneti Marelli i komputer wykazał brak jakichkolwiek błędów .
Znajomy elektryk (bardzo doświadczony) powiedział , że błąd czujnika położenia wału jest normalny kiedy silnik nie pracuje i porzadne skanery go ignorują .
Ten sam elektryk podpowiada , żeby wymienić cewkę zapłonową .
Podobno cewka jeśli ma przebicie wprowadza tak duże zakłócenia do systemu , że komputer może totalnie zwariować i powodować takie dziwne awarie bez przyczyny . Może cos w tym być bo te cewki czasami padają.
Po całkowitym resecie kompa auto chodzi normalnie .
Wymienię cewkę w przyszłym tygodniu i zobaczymy .
Jeśli też coś ustalicie to bardzo proszę o informację .
Pozdrawiam.
BARTEKcoupe i hz10 - pisalismy równocześnie

Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: PGT. Awaria elektroniki .
parę dni temu przerabialiśmy z hz10 temat identyczny w moim gt. Okazało się że przewód na fajce koło cewki miał przebicie. Komputer ciągle natomiast pokazywał czujnik położenia wału. Także cewkę należało by podmienić 

Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Re: PGT. Awaria elektroniki .
A czy u Ciebie też auto gasło niespodziewanie od czasu do czasu ?
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T