Strona 1 z 2

Sprzeglo

: pt wrz 23, 2005 12:55 pm
autor: Bini0
Jaka sradnice ma tarcza sprzegla w UT (200 mm) ? i ile zebow jest na kole zamachowym, tyle samo co w 1.4 ?

: pt wrz 23, 2005 5:14 pm
autor: marcin77
1.3t 190mm i 20 zębów , 1.4t 200mm 20 zębów

: pt wrz 23, 2005 5:47 pm
autor: Bini0
marcin77 pisze:1.3t 190mm i 20 zębów , 1.4t 200mm 20 zębów
A ile zebow ma seria 1.4

: pt wrz 23, 2005 5:52 pm
autor: marcin77
1.4 180mm i 20 zębów

: pt wrz 23, 2005 8:50 pm
autor: ziuzio
Niestety UT 1.4 ma tarczę 200mm, ale ząbków ma 22 w tarczy(tarcza taka sama jak w poczciwym Poldku, poza małym detalem jakim jest długość wieloklinu).
Ząbków na wieńcu koła zamachowego jest tyle samo w 1.3T i 1.4T, ale w 1.4n/a jest na 99.9% mniej (na średnicy koło jest mniejsze o 12mm).

: pt wrz 23, 2005 9:02 pm
autor: marcin77
ziuzio pisze:Niestety UT 1.4 ma tarczę 200mm, ale ząbków ma 22 w tarczy(tarcza taka sama jak w poczciwym Poldku, poza małym detalem jakim jest długość wieloklinu).
Ząbków na wieńcu koła zamachowego jest tyle samo w 1.3T i 1.4T, ale w 1.4n/a jest na 99.9% mniej (na średnicy koło jest mniejsze o 12mm).
czyli teoria swoje a praktyka swoje :wink: , ach te fiaciki :)

: sob wrz 24, 2005 2:20 pm
autor: Bini0
To jak w praktyce zachowa sie DigiPlex2 jesli na kole bedzie wiecej zebow

: sob wrz 24, 2005 11:14 pm
autor: ziuzio
A jakie będziesz miał koło pasowe?? Bo w Digi2 jest chyba inne niż w UTcie.
Co do ilości zębów na kole zamachowym to Digi2 będzie czytał większą prędkość obrotową silnika niż jest w rzeczywistości(więcej zębów w tej samej jednostce czasu to większa częstotliwość czytana przez czujnik na kole zamachowym), co może zaowocować wcześniejszą odcinką :( .

: ndz wrz 25, 2005 12:45 pm
autor: Bini0
Kolo zamachowe jest z silnika 1.6 dohc (fiat/lancia) i sprzeglo 200 mm ale nie wime ile ma zebow :( musial bym odkopac drugie i policzyc.

: ndz wrz 25, 2005 8:32 pm
autor: ziuzio
Ale mi chodzi o pasowe, czyli to z przodu silnika, bo UT ma dwa "występy" w GMP , a w Digi2 jest z reguły 30 ząbków i 2 wolne pola w GMP.

: wt wrz 27, 2005 2:57 pm
autor: Bini0
To jak to w koncu jest Digi2 czyta polozenie na podstawie kola zamachowego czy kola pasowego ?

: czw wrz 29, 2005 5:31 pm
autor: ziuzio
Położenie wału korbowego czytane jest z koła pasowego, a prędkość obrotowa z zamachowego :) .

: czw wrz 29, 2005 7:19 pm
autor: ZibiUT
U mnie odłączenie czyjnika na kole zamachowym niczego nie zmienia
Dlaczego tak jest??

: czw wrz 29, 2005 10:00 pm
autor: ziuzio
Ponieważ Microplex przyjmuje wyprzedzenie 10* za podstawowe i względem niego w zależnosci od ciśnienia/podciśnienia oraz prędkości obrotowej silnika(czytanej z "zamachu") ustala wyprzedzenie zapłonu. Ale mając odłączony ten czujnik w czasie jazdy silnik będzie mocno zmulony tym kiepskim kątem wyprzedzenia.

: czw wrz 29, 2005 10:37 pm
autor: Bini0
Ma ktos moze zdjecie czujnika ktory znajduje sie na kole pasowym - bo za chiny nie moge sobie przypomniec jak on tam byl zamontowany, albo jak taki czujnik zastosowac w silniku dohc (zuzio jakis pomysl)