Sprzeglo

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Sprzeglo

Post autor: Bini0 »

Jaka sradnice ma tarcza sprzegla w UT (200 mm) ? i ile zebow jest na kole zamachowym, tyle samo co w 1.4 ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

1.3t 190mm i 20 zębów , 1.4t 200mm 20 zębów
lancia dedra 2.0t
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

marcin77 pisze:1.3t 190mm i 20 zębów , 1.4t 200mm 20 zębów
A ile zebow ma seria 1.4
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

1.4 180mm i 20 zębów
lancia dedra 2.0t
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Niestety UT 1.4 ma tarczę 200mm, ale ząbków ma 22 w tarczy(tarcza taka sama jak w poczciwym Poldku, poza małym detalem jakim jest długość wieloklinu).
Ząbków na wieńcu koła zamachowego jest tyle samo w 1.3T i 1.4T, ale w 1.4n/a jest na 99.9% mniej (na średnicy koło jest mniejsze o 12mm).
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

ziuzio pisze:Niestety UT 1.4 ma tarczę 200mm, ale ząbków ma 22 w tarczy(tarcza taka sama jak w poczciwym Poldku, poza małym detalem jakim jest długość wieloklinu).
Ząbków na wieńcu koła zamachowego jest tyle samo w 1.3T i 1.4T, ale w 1.4n/a jest na 99.9% mniej (na średnicy koło jest mniejsze o 12mm).
czyli teoria swoje a praktyka swoje :wink: , ach te fiaciki :)
lancia dedra 2.0t
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

To jak w praktyce zachowa sie DigiPlex2 jesli na kole bedzie wiecej zebow
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

A jakie będziesz miał koło pasowe?? Bo w Digi2 jest chyba inne niż w UTcie.
Co do ilości zębów na kole zamachowym to Digi2 będzie czytał większą prędkość obrotową silnika niż jest w rzeczywistości(więcej zębów w tej samej jednostce czasu to większa częstotliwość czytana przez czujnik na kole zamachowym), co może zaowocować wcześniejszą odcinką :( .
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Kolo zamachowe jest z silnika 1.6 dohc (fiat/lancia) i sprzeglo 200 mm ale nie wime ile ma zebow :( musial bym odkopac drugie i policzyc.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Ale mi chodzi o pasowe, czyli to z przodu silnika, bo UT ma dwa "występy" w GMP , a w Digi2 jest z reguły 30 ząbków i 2 wolne pola w GMP.
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

To jak to w koncu jest Digi2 czyta polozenie na podstawie kola zamachowego czy kola pasowego ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Położenie wału korbowego czytane jest z koła pasowego, a prędkość obrotowa z zamachowego :) .
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

U mnie odłączenie czyjnika na kole zamachowym niczego nie zmienia
Dlaczego tak jest??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Ponieważ Microplex przyjmuje wyprzedzenie 10* za podstawowe i względem niego w zależnosci od ciśnienia/podciśnienia oraz prędkości obrotowej silnika(czytanej z "zamachu") ustala wyprzedzenie zapłonu. Ale mając odłączony ten czujnik w czasie jazdy silnik będzie mocno zmulony tym kiepskim kątem wyprzedzenia.
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Ma ktos moze zdjecie czujnika ktory znajduje sie na kole pasowym - bo za chiny nie moge sobie przypomniec jak on tam byl zamontowany, albo jak taki czujnik zastosowac w silniku dohc (zuzio jakis pomysl)
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ODPOWIEDZ