Strona 1 z 2
Przeguby & piasty
: pn wrz 12, 2005 3:13 pm
autor: Bini0
Czy przeguby i piasty sa takie same w UT i seryjnym 1.4 ?
Z tego co mi wiadomo UT ma wieksza srednice wieloklinu w piescie (bodajrze fi 24 mm).
Jesli sie mysle posze o sprostowanie.
Re: Przegoby & piasty
: pn wrz 12, 2005 3:29 pm
autor: mops
Bini0 pisze:Czy przegoby i piasty sa takie same w UT i seryjnym 1.4 ?
Z tego co mi wiadomo UT ma wieksza srednice wieloklinu w piescie (bodajrze fi 24 mm).
Jesli sie mysle posze o sprostowanie.
nie wiem ile ale ma wieksza srednice - w seryjna piaste od Uno nie wchodza przeguby od UT`a
Re: Przegoby & piasty
: pn wrz 12, 2005 6:42 pm
autor: Bini0
Wolal bym znac dokladna roznice - moze ziuzio znal bo ostatnio podawal mi wymiary polosiek.
EDIT: linki widzialem......
Ciiiiiii.....
MOPS
: pt wrz 16, 2005 2:51 pm
autor: ziuzio
Przeguby są różne, pierwsza różnica taka że UT ma pierścienie rozprężne na końcu półosi(działa to jako jednorazowa zapinka), a n/a ma pierścień Seger'a możliwy do odpięcia wielokrotnego po odsunięciu osłony przegubu(oczywiście mowa o przegubie zewnętrznym).
Średnica w n/a to 22mm i 20 ząbków,
średnica UT to 24mm i 22 ząbki.
: wt wrz 20, 2005 1:33 pm
autor: Bini0
ziuzio a nie wiesz jak wyglada sytuacjia jesli chodzi o srednice wieloklinow i piast w fiat tipo (1.8 - 2.0) lancia delta/prisma. Czy to sa te same wymiary i rozwiazania ?
No i jeszcze jedno pytanko

czy zwrotnice w UT i seryjnym 1.4 sa takie same ? czy w seryjna zwrotnice wejdzie piasta z wiekszym wieloklinem ?
: pt wrz 23, 2005 8:37 pm
autor: ziuzio
W Deltcie 1.6 i 1.8 n/a wielokliny i piasty są takie same jak w UTcie:).
Zwrotnice kształtem i gabarytami są takie same, ale mają mniejsze łożysko, do którego nie mieści się piasta UTa.
: sob wrz 24, 2005 2:17 pm
autor: Bini0
Czyli po wymianie lozyska w zwrotnicy piasta z UT podejdzie
: sob wrz 24, 2005 11:02 pm
autor: ziuzio
Niestety łożysko w zwykłym ma wymiary 30x60x37mm, a w UTcie ma 35x68x37, więc sama wymiana łożyska niemożliwa, chyba że dostaniesz gdzieś łożysko o wymiarach 35x60x37

.
: pt wrz 30, 2005 8:29 am
autor: Bini0
Dalo by sie tak zakombinowac z przegobami zeby od strony skrzyni byly polosie z UT a od strony zwrotnicy takie jak w 1.4 N/A
: pt wrz 30, 2005 8:33 am
autor: mops
Bini0 pisze:Dalo by sie tak zakombinowac z przegobami zeby od strony skrzyni byly polosie z UT a od strony zwrotnicy takie jak w 1.4 N/A
chyba mam w piwnicy polos od 1,5 (polos taka jak w UT ale przegub taki jak w N/A)
: pt wrz 30, 2005 9:44 am
autor: Bini0
A jak by tak przetoczyc piast pod mniejsze lozysko - ale podobno to glupi pomysl
: pt wrz 30, 2005 11:57 am
autor: ziuzio
Najlepiej jakbyś przełożył mechanizm różnicowy(ale bez wieńca zębatego) ze skrzyni biegów od 1.4n/a do skrzyni z 1.6, wtedy stosujesz półosie od 1.4 wraz z przegubami.
Poza tym niełatwiej kupić odpowiednie zwrotnice

??
Opcja jest jeszcze taka że połączysz półosie UTa z półosiami od zwykłego Uniaka(ale potrzeba do tego mądrego tokarzo-frezarzo-spawacza

).
: pt wrz 30, 2005 12:24 pm
autor: Bini0
Ja i tak najprawdopodobniej bede musial skracac polosie tak wiec mozna by wtey zrobic taka chybryde, ale z drugiej strony czy nie lepiej przesc na wieksze srednice - w koncu moce beda troche wieksze niz w 1.4 N/a
: pt wrz 30, 2005 12:42 pm
autor: ziuzio
Oczywiście że lepiej przejśćna większe i mocniejsze, w końcu 1.6dohc ma 105km z palcem w nosie

, myśle nawet że z perspektywy dłuższego użytkowania to koszt nowych przegubów do Uno 1.4n/a może być wyższy niż zakup zwrotnic od UTa teraz(nie mówiąc o awarii gdzieś w drodze

)

.
: sob paź 01, 2005 8:15 am
autor: Bini0
Wyglada na to ze jednak bedzie wszystko na wieksze srednice (jesli tylko sie dogadam co do ceny) zwrotnica, lozysko, piasta z lanci delta 1.6 (takie same jak w UT)