Przeguby & piasty

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Przeguby & piasty

Post autor: Bini0 »

Czy przeguby i piasty sa takie same w UT i seryjnym 1.4 ?

Z tego co mi wiadomo UT ma wieksza srednice wieloklinu w piescie (bodajrze fi 24 mm).

Jesli sie mysle posze o sprostowanie.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: Przegoby & piasty

Post autor: mops »

Bini0 pisze:Czy przegoby i piasty sa takie same w UT i seryjnym 1.4 ?

Z tego co mi wiadomo UT ma wieksza srednice wieloklinu w piescie (bodajrze fi 24 mm).

Jesli sie mysle posze o sprostowanie.
nie wiem ile ale ma wieksza srednice - w seryjna piaste od Uno nie wchodza przeguby od UT`a
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Re: Przegoby & piasty

Post autor: Bini0 »

Wolal bym znac dokladna roznice - moze ziuzio znal bo ostatnio podawal mi wymiary polosiek.

EDIT: linki widzialem......

Ciiiiiii.....


MOPS
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Przeguby są różne, pierwsza różnica taka że UT ma pierścienie rozprężne na końcu półosi(działa to jako jednorazowa zapinka), a n/a ma pierścień Seger'a możliwy do odpięcia wielokrotnego po odsunięciu osłony przegubu(oczywiście mowa o przegubie zewnętrznym).
Średnica w n/a to 22mm i 20 ząbków,
średnica UT to 24mm i 22 ząbki.
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

ziuzio a nie wiesz jak wyglada sytuacjia jesli chodzi o srednice wieloklinow i piast w fiat tipo (1.8 - 2.0) lancia delta/prisma. Czy to sa te same wymiary i rozwiazania ?

No i jeszcze jedno pytanko :) czy zwrotnice w UT i seryjnym 1.4 sa takie same ? czy w seryjna zwrotnice wejdzie piasta z wiekszym wieloklinem ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W Deltcie 1.6 i 1.8 n/a wielokliny i piasty są takie same jak w UTcie:).

Zwrotnice kształtem i gabarytami są takie same, ale mają mniejsze łożysko, do którego nie mieści się piasta UTa.
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Czyli po wymianie lozyska w zwrotnicy piasta z UT podejdzie
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Niestety łożysko w zwykłym ma wymiary 30x60x37mm, a w UTcie ma 35x68x37, więc sama wymiana łożyska niemożliwa, chyba że dostaniesz gdzieś łożysko o wymiarach 35x60x37 :D .
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Dalo by sie tak zakombinowac z przegobami zeby od strony skrzyni byly polosie z UT a od strony zwrotnicy takie jak w 1.4 N/A
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Bini0 pisze:Dalo by sie tak zakombinowac z przegobami zeby od strony skrzyni byly polosie z UT a od strony zwrotnicy takie jak w 1.4 N/A
chyba mam w piwnicy polos od 1,5 (polos taka jak w UT ale przegub taki jak w N/A)
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

A jak by tak przetoczyc piast pod mniejsze lozysko - ale podobno to glupi pomysl
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Najlepiej jakbyś przełożył mechanizm różnicowy(ale bez wieńca zębatego) ze skrzyni biegów od 1.4n/a do skrzyni z 1.6, wtedy stosujesz półosie od 1.4 wraz z przegubami.

Poza tym niełatwiej kupić odpowiednie zwrotnice :) ??

Opcja jest jeszcze taka że połączysz półosie UTa z półosiami od zwykłego Uniaka(ale potrzeba do tego mądrego tokarzo-frezarzo-spawacza :D ).
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Ja i tak najprawdopodobniej bede musial skracac polosie tak wiec mozna by wtey zrobic taka chybryde, ale z drugiej strony czy nie lepiej przesc na wieksze srednice - w koncu moce beda troche wieksze niz w 1.4 N/a
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Oczywiście że lepiej przejśćna większe i mocniejsze, w końcu 1.6dohc ma 105km z palcem w nosie :D , myśle nawet że z perspektywy dłuższego użytkowania to koszt nowych przegubów do Uno 1.4n/a może być wyższy niż zakup zwrotnic od UTa teraz(nie mówiąc o awarii gdzieś w drodze :? ) :wink: .
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Wyglada na to ze jednak bedzie wszystko na wieksze srednice (jesli tylko sie dogadam co do ceny) zwrotnica, lozysko, piasta z lanci delta 1.6 (takie same jak w UT)
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ODPOWIEDZ