zawór powietrza dodatkowego
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
zawór powietrza dodatkowego
Panowie, na jakiej zasadzie on działa? jak się go zlikwiduje to auto nie zapali?kombinował już ktoś coś przy tym?
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zawór powietrza dodatkowego
elektrozawór, wspomaga odpalanie w zaleznosci od temperatury na zewnatrz, wydaje mi sie ze jedyne co to mzoe byc ciezej zapalic ale nie testowałem wiec moze powie ktos kto to sprawdził
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: zawór powietrza dodatkowego
on steruje wolne obroty, tak jak krokowy. Może szarpać na wolnych jak się go pozbędziesz
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zawór powietrza dodatkowego
BARTEKcoupe pisze:on steruje wolne obroty, tak jak krokowy. Może szarpać na wolnych jak się go pozbędziesz
no dokładnie teraz mi sie przypomniało ze jak miałem zwalony to mi falowały obroty

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: zawór powietrza dodatkowego
Genialne rozwiazanie i zasilania tylko potrzebuje. To jest pierdolnik elektromagnetyczny, który zamyka doplyw powietrza przy nagrzaniu jakiegos pewnie bimetalu. Trzeba go polaczyc z silnikiem zeby moglo otrzymywac cieplo.
Re: zawór powietrza dodatkowego
Staram się doszukać sensu w tym co napisałeś ale jakoś nie moge tego powiązać z resztą postów, zwłaszcza początku... ale nie ważne,simon1989 pisze:Genialne rozwiazanie i zasilania tylko potrzebuje. To jest pierdolnik elektromagnetyczny, który zamyka doplyw powietrza przy nagrzaniu jakiegos pewnie bimetalu. Trzeba go polaczyc z silnikiem zeby moglo otrzymywac cieplo.
Jedno sie zgadza - elektromagnetyczny. Tak jak napisał wcześniej BARTEKcoupe ten zawrór jest odpowiedzialny za utrzymanie wolnych obrotów, steruje nim komputer na podstawie wskazań z czyjnika temp. płynu i czujnika prędkośći obrotowej wału. KOmputer podaje na zawór impulsy zamykając i otwierając go dąży do ustalenia obrotów ~850 1/min - można by to nazwać metodą prób i błędów. Rozwiązanie genialne może jak na przełom lat 80 i 90 bo ma dużą bezwładność i jest mało precyzyjne w porównaniu do silnika krokowego. Można to zauważyć przy spadaniu z wysokich obrotów do wolnych - często spada dużo poniżej, "zafaluje" i dopiero obroty się ustalają. Jeśli go wywalisz to będziesz miał ogólnie problem żeby samochód ci nie gasł. Jeśli nawet na postoju będzie falował ale chodził to przy dojeżdzaniu do skrzyżowania napewno będzie gasł.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: zawór powietrza dodatkowego
Chłopaki nie dogadaliście sie. simon1989 i tusiu1988 pisze o zaworze w Uno Turbo 1,3 jak na fotce w załacznku a nie o silniczku krokowym z PGT.
Zawór jest przykręcony do głowicy i ma podpięte zasilanie po stacyjce. W środku znajduje się bimetal, który pod wpływem przewpływającego prądu nagrzewa się i zamyka przepływ. Zawór jest przykrecony do ogłowicy aby od przy kazdym odpaleniu auta nie musiał się zamykać szczególnie jeżeli jest ciepły a dzięki temeraturze silnika zawór jest zamknięty dopuku jest ciepły.
Zawór jest przykręcony do głowicy i ma podpięte zasilanie po stacyjce. W środku znajduje się bimetal, który pod wpływem przewpływającego prądu nagrzewa się i zamyka przepływ. Zawór jest przykrecony do ogłowicy aby od przy kazdym odpaleniu auta nie musiał się zamykać szczególnie jeżeli jest ciepły a dzięki temeraturze silnika zawór jest zamknięty dopuku jest ciepły.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Re: zawór powietrza dodatkowego
Dzięki Zibi122 za wyjaśnienie. Sory za zamieszanie.
- triskalion
- Aktywny użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 8:48 am
- Miejscowość: Warszawa/Chorzów
- Auto: Uno 1.3T
Re: zawór powietrza dodatkowego
A jak można sprawdzić czy działa poprawnie?Zibi122 pisze:Chłopaki nie dogadaliście sie. simon1989 i tusiu1988 pisze o zaworze w Uno Turbo 1,3 jak na fotce w załacznku a nie o silniczku krokowym z PGT.
Zawór jest przykręcony do głowicy i ma podpięte zasilanie po stacyjce. W środku znajduje się bimetal, który pod wpływem przewpływającego prądu nagrzewa się i zamyka przepływ. Zawór jest przykrecony do ogłowicy aby od przy kazdym odpaleniu auta nie musiał się zamykać szczególnie jeżeli jest ciepły a dzięki temeraturze silnika zawór jest zamknięty dopuku jest ciepły.
Uno 1.3 Burbo
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: zawór powietrza dodatkowego
Najprościej to go zdemontować na zimnym silniku, dać napiecie i patrzeć czy sie zamyka otwór.triskalion pisze: A jak można sprawdzić czy działa poprawnie?
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- triskalion
- Aktywny użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 8:48 am
- Miejscowość: Warszawa/Chorzów
- Auto: Uno 1.3T
Re: zawór powietrza dodatkowego
sprawdzimy, dziekiZibi122 pisze:Najprościej to go zdemontować na zimnym silniku, dać napiecie i patrzeć czy sie zamyka otwór.triskalion pisze: A jak można sprawdzić czy działa poprawnie?

Uno 1.3 Burbo
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: zawór powietrza dodatkowego
to już wiem co to za ustrojstwo dzięki, musze go zamontować w inne miejsce i teraz nie bardzo wiem gdzie skoro musi mieć ciepło.
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM