Strona 1 z 2

pacjent: PGT 94r z problemami :)

: ndz kwie 04, 2010 10:18 pm
autor: Eagle
2 dni temu trafiło do mnie PGT aby je zreanimować
objawy:
- pod czas przyspieszania bardzo szarpało
- świecąca się marchewa

wynik autodiagnozy
1244 - Elektrozawór odpowietrzenia zbiornika paliwa

wymieniłem pompę paliwa, okazało się brakuję elektrozaworu przy filtrze par paliwa więc go założyłem :)

jazda próbna:
auto już nie szarpie przyśpiesza ale faluje ciśnienie doładowania, marchewa dalej się świeci

kolejna autodiagnoza
1256 - czujnik prędkości obrotowej silnika

wymieniłem czujnik ten przy kole zębatym :), rozebrałem cały układ dolotowy uwielbiam mechaników co zamiast opasek sręcanych na śrubę stosują strapy tam gdzie panuje wysokie ciśnienie hehe, układ poskładany na nowo na nowych opaskach i węzykach

jazda próbna:
marchewa zgasła, autko nie "gubi" ciśnienia, fajnie zapitala i znowu małe ale na 3 biegu doładowało 1.8 bara po czym na 4 już tylko 0,8
zjazd do bazy i autodiagnoza:
1223 - skład mieszanki no nic dziwnego jak przeładowuje

wymieniłem pojedynczo komp, pierburg, przepływka
dalej to samo, dziś juz nie mam siły z tym walczyć

macie jakiś pomysł co może powodować zbyt wysokie ciśnienie doładowania ale dodam że jest to tylko czasem np
3 starty ze światel do 4 biegu z kawałkiem i w peaku 1,5 bara wszystko ok
4 start i na 3 biegu znowu 1,8 czasem 1,7 4 bieg juz ograniczone do 0,8

jutro zmierzę kompreche i AFR może jakies foty wrzuce

dodam jeszcze ze na przepływce jest jakis pseudo stożek, nie popieram takiego rozwiązania no ale już tak było jutro moze założe ori filtr

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: ndz kwie 04, 2010 10:26 pm
autor: adrian055
co steruje CI doladowaniem Ebc czy MBC??moze w tym jest problem ze przeładowuje? sprawwdz czujnik barometryczny moze zle dobiera gestosc powierza i przeładowuje? mzoe sie myle niech sie ktos wypowie bo temat świeży

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: ndz kwie 04, 2010 10:32 pm
autor: Eagle
ecu steruje za pomoca pierburga wiec seria

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: ndz kwie 04, 2010 10:34 pm
autor: adrian055
moze sproboj zamontowac albo porzyczyc i zobacyzc jak auto zachowuje sie na mbc jesli mu skrecisz doładowanie bo seria to chyba bije 0.6 a w piku 0.8 i spada

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: ndz kwie 04, 2010 10:39 pm
autor: Eagle
adrian055 pisze:moze sproboj zamontowac albo porzyczyc i zobacyzc jak auto zachowuje sie na mbc jesli mu skrecisz doładowanie bo seria to chyba bije 0.6 a w piku 0.8 i spada
kazdy GTek z ktorym sie zetknalem i trzymal seire w peaku okolice 1.4 ustabilizowane 1bar, 0.6 czy tam 0,8 to w rybie awaryjnym laduje

polatalem chwile po obwodowej na 4b i zazwyczaj peak 1.5bar ustab 1.1 ale raz zaladowal 1.9 bar ?

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 8:15 am
autor: adrian055
ale mowisz o wskaźniku orginalnym nigdy orgi turbo nie ładue 1.5b

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 10:00 am
autor: BARTEKcoupe
adrian055 pisze:ale mowisz o wskaźniku orginalnym nigdy orgi turbo nie ładue 1.5b
jak to nie :wink: najpierw jest ~1.5 a potem spada do 1.3-1.2 i na wyższych obrotach spada

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 10:14 am
autor: hz10
tak jest na oryginalnym który pokazuje wartości z kosmosu...

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 11:20 am
autor: adrian055
dokladnie jak pisze hz10, podlacz wskaźnik cisnienia inny i zobaczysz ile CI paduje

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 11:38 am
autor: BARTEKcoupe
wskaźnik-wskaźnikiem, ale dane książkowe to 1.3 b stałe. Smigałem na ebc z turbiną k14 i w piku było 1.6 a potem 1.2-1.3b :wink: różnica taka że moja potrafiła utrzymać ciśnienie

sorry za OT

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 1:00 pm
autor: Eagle
korzystam ze wskaźnika ag sm peak ponoć pokazują wmiare dobrze :) no i ma pamięć wartości max ciężko patrzeć na zegar i trafić w zakręt hehe

to prawda ze zegar ori to tylko zabawka :) szczególnie pod koniec skali

co do PGT to nie ma stałego doładowania ma tak zwany overboost który chwilowo zwiększa ciśnienie nie wiem jak piszą w książkach(moze podaja srednie :) ale trochę GTkow testowałem i każdy który był (bez problemów) i trzymał serie ładował w peaku 1.4 stabilne coś kolo 1 bara

reasumując za naddoładowanie odpowiada komp ma wbudowany map 250kPa steruje pierburgiem który nie puszcza ciśnienia na WG i pozwala suszarce załadować więcej, komp, pierburg, przepływka jest sprawna hmm na jakiej podstawie komp steruje pierburgiem?? przepływka? czy moze TPS??

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 3:32 pm
autor: dj_o
Właśnie na podstawie mapa :wink:
Ładując np. ciągłe 1.2b za pomocą mbc lub zewnętrznego ebc powyżej 4000-4500 obr dostaje się kontrolkę wtrysku - właśnie od zbyt wysokiego (nieseryjnego) przebiegu ciśnienia (bo jest w funkcji obrotów). To da się ładnie wysterować za pomocą remapu, wszystko siedzi w eepromie i nietrudno się do tego dostać :wink:

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: pn kwie 05, 2010 9:02 pm
autor: Eagle
dj_o pisze:Właśnie na podstawie mapa :wink:
Ładując np. ciągłe 1.2b za pomocą mbc lub zewnętrznego ebc powyżej 4000-4500 obr dostaje się kontrolkę wtrysku - właśnie od zbyt wysokiego (nieseryjnego) przebiegu ciśnienia (bo jest w funkcji obrotów). To da się ładnie wysterować za pomocą remapu, wszystko siedzi w eepromie i nietrudno się do tego dostać :wink:
tak myślałem że z mapa i że w ecu jest mapa doładowania :) w którym eepromie bo są dwa z tego co pamiętam to mapa paliwa jest w eepromie co jest w płytce gdzie map jest? mapka doładowania tysz?? mam jeszcze 3 komp może ten co wsadziłem też ma padniętego mapa

dziś wymieniłem filtr paliwa, wtryskiwacz 4 cyl bo coś nie domagał, profilaktycznie wymieniłem TPS
zrobiłem pomiar sprężania
1cyl 10,2; 2cyl 11; 3cyl 11,1; 4cyl 11,5 bar

wracając do zbyt wysokiego doładowania zostają 2 możliwości padnięty map albo zacinający się WG
dodam że jak załaduje za dużo autko przyśpiesza dużo lepiej i nie zapala się kontrolka wtrysku
postaram się zmierzyć AFR będe miał chwile to podłącze lc-1 i zobaczymy

WG chodzi lekko więc to nie on jest przyczyną
zostaje Map w ECU

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: wt kwie 06, 2010 8:17 pm
autor: adrian055
mam pytanie w tym temacie co sprawdzic jesli AFR na wolnych obrotach skacze 11-13 z hakiem

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

: wt kwie 06, 2010 10:18 pm
autor: DeviL
adrian055 pisze:mam pytanie w tym temacie co sprawdzic jesli AFR na wolnych obrotach skacze 11-13 z hakiem
sonda lambda,czujnik temp,przeplywka,regulator cisn paliwa ?