pacjent: PGT 94r z problemami :)

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

2 dni temu trafiło do mnie PGT aby je zreanimować
objawy:
- pod czas przyspieszania bardzo szarpało
- świecąca się marchewa

wynik autodiagnozy
1244 - Elektrozawór odpowietrzenia zbiornika paliwa

wymieniłem pompę paliwa, okazało się brakuję elektrozaworu przy filtrze par paliwa więc go założyłem :)

jazda próbna:
auto już nie szarpie przyśpiesza ale faluje ciśnienie doładowania, marchewa dalej się świeci

kolejna autodiagnoza
1256 - czujnik prędkości obrotowej silnika

wymieniłem czujnik ten przy kole zębatym :), rozebrałem cały układ dolotowy uwielbiam mechaników co zamiast opasek sręcanych na śrubę stosują strapy tam gdzie panuje wysokie ciśnienie hehe, układ poskładany na nowo na nowych opaskach i węzykach

jazda próbna:
marchewa zgasła, autko nie "gubi" ciśnienia, fajnie zapitala i znowu małe ale na 3 biegu doładowało 1.8 bara po czym na 4 już tylko 0,8
zjazd do bazy i autodiagnoza:
1223 - skład mieszanki no nic dziwnego jak przeładowuje

wymieniłem pojedynczo komp, pierburg, przepływka
dalej to samo, dziś juz nie mam siły z tym walczyć

macie jakiś pomysł co może powodować zbyt wysokie ciśnienie doładowania ale dodam że jest to tylko czasem np
3 starty ze światel do 4 biegu z kawałkiem i w peaku 1,5 bara wszystko ok
4 start i na 3 biegu znowu 1,8 czasem 1,7 4 bieg juz ograniczone do 0,8

jutro zmierzę kompreche i AFR może jakies foty wrzuce

dodam jeszcze ze na przepływce jest jakis pseudo stożek, nie popieram takiego rozwiązania no ale już tak było jutro moze założe ori filtr
Punto GT 2.0 8VT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: adrian055 »

co steruje CI doladowaniem Ebc czy MBC??moze w tym jest problem ze przeładowuje? sprawwdz czujnik barometryczny moze zle dobiera gestosc powierza i przeładowuje? mzoe sie myle niech sie ktos wypowie bo temat świeży
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

ecu steruje za pomoca pierburga wiec seria
Punto GT 2.0 8VT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: adrian055 »

moze sproboj zamontowac albo porzyczyc i zobacyzc jak auto zachowuje sie na mbc jesli mu skrecisz doładowanie bo seria to chyba bije 0.6 a w piku 0.8 i spada
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

adrian055 pisze:moze sproboj zamontowac albo porzyczyc i zobacyzc jak auto zachowuje sie na mbc jesli mu skrecisz doładowanie bo seria to chyba bije 0.6 a w piku 0.8 i spada
kazdy GTek z ktorym sie zetknalem i trzymal seire w peaku okolice 1.4 ustabilizowane 1bar, 0.6 czy tam 0,8 to w rybie awaryjnym laduje

polatalem chwile po obwodowej na 4b i zazwyczaj peak 1.5bar ustab 1.1 ale raz zaladowal 1.9 bar ?
Punto GT 2.0 8VT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: adrian055 »

ale mowisz o wskaźniku orginalnym nigdy orgi turbo nie ładue 1.5b
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: BARTEKcoupe »

adrian055 pisze:ale mowisz o wskaźniku orginalnym nigdy orgi turbo nie ładue 1.5b
jak to nie :wink: najpierw jest ~1.5 a potem spada do 1.3-1.2 i na wyższych obrotach spada
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: hz10 »

tak jest na oryginalnym który pokazuje wartości z kosmosu...
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: adrian055 »

dokladnie jak pisze hz10, podlacz wskaźnik cisnienia inny i zobaczysz ile CI paduje
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: BARTEKcoupe »

wskaźnik-wskaźnikiem, ale dane książkowe to 1.3 b stałe. Smigałem na ebc z turbiną k14 i w piku było 1.6 a potem 1.2-1.3b :wink: różnica taka że moja potrafiła utrzymać ciśnienie

sorry za OT
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

korzystam ze wskaźnika ag sm peak ponoć pokazują wmiare dobrze :) no i ma pamięć wartości max ciężko patrzeć na zegar i trafić w zakręt hehe

to prawda ze zegar ori to tylko zabawka :) szczególnie pod koniec skali

co do PGT to nie ma stałego doładowania ma tak zwany overboost który chwilowo zwiększa ciśnienie nie wiem jak piszą w książkach(moze podaja srednie :) ale trochę GTkow testowałem i każdy który był (bez problemów) i trzymał serie ładował w peaku 1.4 stabilne coś kolo 1 bara

reasumując za naddoładowanie odpowiada komp ma wbudowany map 250kPa steruje pierburgiem który nie puszcza ciśnienia na WG i pozwala suszarce załadować więcej, komp, pierburg, przepływka jest sprawna hmm na jakiej podstawie komp steruje pierburgiem?? przepływka? czy moze TPS??
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: dj_o »

Właśnie na podstawie mapa :wink:
Ładując np. ciągłe 1.2b za pomocą mbc lub zewnętrznego ebc powyżej 4000-4500 obr dostaje się kontrolkę wtrysku - właśnie od zbyt wysokiego (nieseryjnego) przebiegu ciśnienia (bo jest w funkcji obrotów). To da się ładnie wysterować za pomocą remapu, wszystko siedzi w eepromie i nietrudno się do tego dostać :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: Eagle »

dj_o pisze:Właśnie na podstawie mapa :wink:
Ładując np. ciągłe 1.2b za pomocą mbc lub zewnętrznego ebc powyżej 4000-4500 obr dostaje się kontrolkę wtrysku - właśnie od zbyt wysokiego (nieseryjnego) przebiegu ciśnienia (bo jest w funkcji obrotów). To da się ładnie wysterować za pomocą remapu, wszystko siedzi w eepromie i nietrudno się do tego dostać :wink:
tak myślałem że z mapa i że w ecu jest mapa doładowania :) w którym eepromie bo są dwa z tego co pamiętam to mapa paliwa jest w eepromie co jest w płytce gdzie map jest? mapka doładowania tysz?? mam jeszcze 3 komp może ten co wsadziłem też ma padniętego mapa

dziś wymieniłem filtr paliwa, wtryskiwacz 4 cyl bo coś nie domagał, profilaktycznie wymieniłem TPS
zrobiłem pomiar sprężania
1cyl 10,2; 2cyl 11; 3cyl 11,1; 4cyl 11,5 bar

wracając do zbyt wysokiego doładowania zostają 2 możliwości padnięty map albo zacinający się WG
dodam że jak załaduje za dużo autko przyśpiesza dużo lepiej i nie zapala się kontrolka wtrysku
postaram się zmierzyć AFR będe miał chwile to podłącze lc-1 i zobaczymy

WG chodzi lekko więc to nie on jest przyczyną
zostaje Map w ECU
Punto GT 2.0 8VT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: adrian055 »

mam pytanie w tym temacie co sprawdzic jesli AFR na wolnych obrotach skacze 11-13 z hakiem
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: pacjent: PGT 94r z problemami :)

Post autor: DeviL »

adrian055 pisze:mam pytanie w tym temacie co sprawdzic jesli AFR na wolnych obrotach skacze 11-13 z hakiem
sonda lambda,czujnik temp,przeplywka,regulator cisn paliwa ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ