Klatka

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Klatka

Post autor: szymons1990 »

zastanawiam sie od pewnego czasu nad wsadzeniem klatki do uniaka ale niewiem gdzie mozna taka klate dorwac (nieliczac sparco za 2500) znacie kogos kto takie cos robi i ile sobie woła :?:
PGT T25
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Klatka

Post autor: goofer007 »

http://www.ireco.com.pl/" target="_blank :roll:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Pawlak
Aktywny użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: sob lis 17, 2007 1:07 pm
Miejscowość: Tychy
Auto: Inne

Re: Klatka

Post autor: Pawlak »

Widzę średnio 2000zł to nie ma co podchodzić do tematu w miarę rozbudowana taniej będzie poszukać na Allegro z samochodu gabarytowo podobnego do uno ja tak właśnie zrobiłem ale cierpliwość i duże ilości kawy :D
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Klatka

Post autor: szymons1990 »

a jak wyglada sprawa homologacji i spotkan z policja. jak niema homologacji to po dowodzie :?:
PGT T25
Awatar użytkownika
partyzantpl
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Uno 1.3T

Re: Klatka

Post autor: partyzantpl »

A to niby czemu? Miałem klatkę w maluchu i jakoś się nie czepiali, już nie wspominając o bredzie :D Na jakiej podstawie zabierają dowód?
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klatka

Post autor: Tschoob »

szymons1990 pisze:a jak wyglada sprawa homologacji i spotkan z policja. jak niema homologacji to po dowodzie :?:
z innego forum :

Tak mnie naszło i skonsultowałem się ze swoim prawnikiem, jak to jest z klatką bezpieczeństwa, a ruchem ulicznym oraz tematem ściśle powiązanym - demontaż tylnej kanapy. Na tą chwilę dzielę się z Wami następującymi informacjami:
" Zmiana liczby miejsc.

Zgodnie z art. 66 ust. 4 pkt. 6 ustawy prawo o ruchu drogowym:

(…)

Zabrania się dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

(…)

Zmiana liczby miejsc w pojeździe (bez różnicy czy z większej na mniejszą, czy odwrotnie)
stanowi zmianę konstrukcyjną.

Zgodnie z cytowanym powyżej przepisem wymontowanie fotela powinno być wykonane przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie (dowodem wykonania takiej czynności jest zazwyczaj faktura VAT – na fakturze powinien znaleźć się również PDK warsztatu - właściwe dla tych czynności , tj. 4520Z – jednak nie jest to wymagana przez wszystkie Stacje Kontroli Pojazdów, ale lepiej mieć).

Następnie jedziesz z fakturą na badania i diagnosta opisuje zmiany, co stanowi podstawę do zmiany liczby miejsc w samochodzie (w razie wątpliwości mogą nakazać sporządzenie opinii biegłego, ale to ma raczej miejsce w przypadku zwiększania liczby miejsc, a nie ich zmniejszania).

Podstawę działań diagnosty stanowi:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów oraz wzoru dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. 03.227.2250).

§ 2. ust. 1 Badania techniczne dzieli się na:

(…)
5) dodatkowe - dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:
a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,
b) silnika;
(…)

§ 13 pkt. 5
(…)

W przypadku gdy dodatkowe badanie techniczne dotyczy pojazdu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 5 lit. a, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego wystawia opis zmian dokonanych w pojeździe, który stanowi załącznik do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym. Wzór opisu zmian dokonanych w pojeździe określa załącznik nr 10 do rozporządzenia."

Tak więc okazuje się, że demontaż tylnej kanapy jest zmianą konstrukcyjną i nie taką prostą do przejścia. Temat klatki bezpieczeństwa w aucie dopuszczonym do ruchu drogowego, z punktu widzenia prawnego jest jeszcze bardziej zawiły, jak uzyskam dodatkowe interpretacje to się z Wami podzielę. Czy ktoś demontował u siebie kanapę i uzyskał potwierdzenie tej zmiany w dowodzie rejestracyjnym

a ode mnie do kolegi pawlaka : opinia kolegi ktory zawodowo jezdzi w sporcie
chcesz klatke chcesz jeździć chcesz wygrywać być szybkim i bawić sie bezpiecznie idz zapłac za dobrą porzadną klatke u specjalisty ja moge zrobić klatke mam do tego wiedze i zaplecze sprzętowe i kosztowała by mnie 600 zł w materiale ale wole wsadzić auto na lawete i zawieść do ireco bo wiem ze klatka bedzie taka jak ma być i jak zasadze w drzewo to wiem ze zrobiłem wszystko aby bezpieczeństwo moje i pilota było na najwyzszym poziomie wkładanie klatki za 500 zł "używana nie dzwoniona" albo "skrecna bardzo bezpieczna" mija sie z jakimkolwiek celem a tym bardziej tak jak powiedział kuna wstawienie za 200 zł to śmiech bo zeby to dobrze zrobić to samego materiału paliwa i prądu za tyle zużyjesz a gdzie praca ? mozesz miec motor 20 koni mozesz miec opony śmiecie ale klatka i pasy muszą być markowe nowe nie prane nie firmy rejsing ..... takie jest moje zdanie i kazdy kto coś jeździ czy buduje do sportu ci to powie a tym bardziej kazdy kierowca który juz coś osiągnoł i wie co sie kręci i dlaczego
i nie chodzi mi tutaj o to ze kolega nie bedzie jezdzil w rajdach....w ruchu ulicznym bez kasku taka klatka tylko zwieksza twoje potencjalne obrazenia...dlatego jezeli jezeli wstawiac klatke to porzadka...w IRECO klatka podstawowa do uniaka to 1800 zl.Rozmawialem z p.Ireneuszem i za tyle ja wykona jezeli przyjade autem wybebeszonym,gotowym do wstawienia.

a tutaj filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=2jioa-b0 ... r_embedded

Pozdrawiam :D
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klatka

Post autor: Tschoob »

Pawlak pisze:Widzę średnio 2000zł to nie ma co podchodzić do tematu w miarę rozbudowana taniej będzie poszukać na Allegro z samochodu gabarytowo podobnego do uno ja tak właśnie zrobiłem ale cierpliwość i duże ilości kawy :D
i dlaczego zawsze wszystko ma byc taniej ? ja wiem ze nie zawsze taniej znaczy gorzej ale na boga - to jest klatka bezpieczenstwa...no chyba ze to ma byc do lansu to wtedy to zwyklego rollbara sobie niech wsadzi...
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Klatka

Post autor: Lui »

Sam materiał dobry to ok 900zł, roboty też jest trochę, jak ktoś nie potrzebuje tego do zawodów fia to można użyć trochę tańszego materiału, z 1500zł może troche taniej mógłbym coś zrobić zgodną 100% z zał J :) z 300-400zł taniej moze być wykonana wg. zał J ale materiał trochę gorszy. Jutro w planie mam właśnie kończyć klatkę do sierry brata, to może pokażę jakieś foto z budowy narazie mamy sam tył zrobiony

Obrazek

Obrazek

Z tylnią kanapą to rzeczywiście nie taki łatwy temat. Na forach piszę że niby łatwo a ja akurat jakieś 5 godzin temu gadałem przy okazji o tym z diagnostą i mówił że trochę problematyczna sprawa bo jedyna teoretyczna możliwość to przerejestrowanie auta na ciężarowe a wtedy musi być dodatkowo kratka oddzielająca przedział bagażowy, a tak poprostu zmienić miejsc bez niczego się nie da....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Klatka

Post autor: szymons1990 »

czyli narazie wyjazd bez klaty i tzeba zbierac na jakas pozadna bo jak juz mam sie w cos takiego bawic to faktycznie lepiej nie zalowac pieniedzy
PGT T25
Pawlak
Aktywny użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: sob lis 17, 2007 1:07 pm
Miejscowość: Tychy
Auto: Inne

Re: Klatka

Post autor: Pawlak »

Tschoob pisze:
Pawlak pisze:Widzę średnio 2000zł to nie ma co podchodzić do tematu w miarę rozbudowana taniej będzie poszukać na Allegro z samochodu gabarytowo podobnego do uno ja tak właśnie zrobiłem ale cierpliwość i duże ilości kawy :D
i dlaczego zawsze wszystko ma byc taniej ? ja wiem ze nie zawsze taniej znaczy gorzej ale na boga - to jest klatka bezpieczenstwa...no chyba ze to ma byc do lansu to wtedy to zwyklego rollbara sobie niech wsadzi...


Nie karze mu kupować jakies tandety spawanej niewiadomo czym o grubości ścianek jak kartka papieru trafiają sie okazje ale na nie trzeba miec cierpliwość oczywiście jeśli sie nie pali
ODPOWIEDZ