Kręcimy UT do 9000 obr?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: ZibiUT »

Co należało by zrobić aby zakrecić silnik do 9000 tyś bezpiecznie?

1. twardsze sprezynki zaworowe ( od czego można by zastosować aby nie wydawać góry pieniędzy )
2. wałek światka 276/260 starczy?
3. wieksze zawory ssace już mam ale czy jeszcze coś z nimi trzeba by zrobić?
4. porting głowicy i kolektorów
5. wywazenie układu tłokowo-korbowodowego?
6. ????

Wogóle czy jest sens krecić tak wysoko UT aby osiągnac 300KM??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: tusiu1988 »

ja wykręcam czasem 120 na drugim biegu i nic się nie stało jeszcze, przy stu brakuje mi skali na obrotku
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: hz10 »

jedyne czego bym sie obawiał to szpilki korbowodów, 300 koni powiadasz hmm pożyjemy zobaczymy ale jestem pewien że przy 8 jest to jak najbardziej mozliwe
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: simon1989 »

Zibi122 pisze:Co należało by zrobić aby zakrecić silnik do 9000 tyś bezpiecznie?

1. twardsze sprezynki zaworowe ( od czego można by zastosować aby nie wydawać góry pieniędzy )
2. wałek światka 276/260 starczy?
3. wieksze zawory ssace już mam ale czy jeszcze coś z nimi trzeba by zrobić?
4. porting głowicy i kolektorów
5. wywazenie układu tłokowo-korbowodowego?
6. ????

Wogóle czy jest sens krecić tak wysoko UT aby osiągnac 300KM??

1. Szukam i jeszcze tego nie rozpracowalem
2. Ja biore Catcamsa
3. Przefrezowac np. tak jak sie Guy Croft podnieca
4. Mysle, ze obowiazek, przy tak zaawansowanej przerobce. Poza tym biorac pod uwage fakt, ze jest to maly silnik i grubosc scianek jest w miare duza w stosunku do sr. kanalow, to mozna duzo wycisnac. Ja u siebie powiekszylem je az o ok. 15%!!!
5. Przede wszystkim m.in. dlatego kupilem caly dół. BTW. Wyważa sie komplet wału razem z zamachem itp.
6. Ecumaster juz pewnie tego nie udzwignie.


Na pewno jest warto.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: DeviL »

Tylko po co krecic tak wysoko ? Trzaby dac duze turbo by tam dmuchalo , kute tloki , byc moze sruby arp do korb , mocniejsza pompe oleju coby tam dawala rady , lzejsze moze kolo zamachowe , itd , itp , wg mnie 8tys obr styka ;) Lepiej moc robic poprawiajac Ve niz obroty , conajwyzej powiekszyc pojemnosc
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: hz10 »

tak ale zależność jest taka że jak jest mały skok to lepiej wysoko kręcić ze względu na to że napełnić cylinder jest łatwiej przy małym skoku a że moc jest w obrotach...szkoda że ten silnik nie ma zmiennych faz rozrządu bo byłby normalnie idealny :mrgreen:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: ZibiUT »

W takim razie odgrzewam temat.

Mój silnik po strzale paska nie nadaje się do daleszej eksploatacji więc zdecydowałem ze idę po maxie.


Teraz kolejny zestaw pytań:

załoeżenia: moc około 300KM, 8-9 tyś obr, turbo prawdopodobnie jakieś TD04-16T lub może nawet HX35 na małej części gorącej :)

1. czy dopreżać silnik troszkę a może pójść w dół z PGT ewentualnie z 1,4 NA a może 1,5NA?
2. wałek mam 276/260 starczy czy kupować coś mocniejszego? (będzie regulowane kółko)
3. przepustnica z 2.0 16V
4. koło zamachowe -50% o ile tyle się da i sprzęgło spiekowe
5. czy zaślepiać natrysk na denka czy może zostać?
6. ???
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: turbomaniak »

1. Zostawic jak jest, tam trzeba bedzie dmuchac niemalo na 300 km wiec bez sensu doprezac
2.Walek osobiscie bym zostawil chocby z tego powodu zeby auto chcialo jechac zanim turbo sie obudzi, lepiej duze dziury i zawory w glowicy zrobic
4. Kolo zamachowe skrobnol bym delikatnie glownie w obawie o to ze moze sie rozleciec, spiek jak najbardziej
5. Zostawic
6. Na td04 raczej nie przejdzie manewr na 300 km
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: DeviL »

Dawaj T3/T4 (z odpowiedniej integralki/coswortha wydajnosc 350km) albo jakies td05 z evo8/9 , st sprezania ~8:1 + wtrysk metanolu i da rade . Silnik na szpilkach + upg mls + o-ring i powinno grac ;)
Dodatkowo wywazyc wszystko . Beda kute tloki ? Walek moze byc za slaby
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: hz10 »

z integralki nie da rady bo za małe ciśnienie produkuje . hx 35 lub k26/k27 z tanich sprężarek.
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: dj_o »

Zupełnie zapomniałem - dół z turbodiesla 1.4, 1.7 lub 1.9....
W przyszłym roku wyjeżdża taki projekt :wink:
Jeśli chodzi o turbo, to mam też ciekawą propozycję :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: hz10 »

ale o co chodzi ?ten dół z td będzie kręcony do 9tyś?
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: simon1989 »

tloki:
http://www.iapel.com" target="_blank, max. 200$ za 4 lekkie tloki, ale zalatwic cokolwiek z nimi to juz wyzsza technika... nawet po hiszpansku.
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: hz10 »

jakoś strasznie tanio :shock:
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: adrian055 »

koledzy mam tloki od audi 1.8T kute... tlok jest mniejszy i wiekszy 81mm jak wysoko mozna zakrecic ? wiem ze jakos sie to oblicza... ale czy śruby korb to wytrzymaja??
ODPOWIEDZ