Strona 1 z 2

łożyska przednie

: pn sie 22, 2005 3:02 pm
autor: marcin77
jakie łożyska (przód) pasują oprócz oryginalnych do UT, w InterCars wychodzi 65 za sztuke, chyba że po 2 w tej cenie sprzedają :lol: , lub za ile ostatnio kupowaliście :?:

: pn sie 22, 2005 3:21 pm
autor: ZibiUT
Nie kupowałem ale zadzwoniłem i za 123 zł SKF a za 48 zł polskie jakieś

: pn sie 22, 2005 3:32 pm
autor: marcin77
Zibi122 pisze:Nie kupowałem ale zadzwoniłem i za 123 zł SKF a za 48 zł polskie jakieś
mówisz o komplecie czy za sztukę :?:

: pn sie 22, 2005 3:43 pm
autor: ZibiUT
Cena chyba za szt

: pn sie 22, 2005 4:39 pm
autor: marcin77
Zibi122 pisze:Cena chyba za szt
u mnie w IC mają za 70 z rabatem :? ,

: pn sie 22, 2005 4:48 pm
autor: ZibiUT
Ja dzwoniłem do firmy co zajmuje się strict łóżyskami

: wt sie 23, 2005 10:17 am
autor: marcin77
kupiłem, 42pln sztuka, podobno takie same jak palio,siena

: wt sie 23, 2005 10:44 am
autor: ZibiUT
marcin77 pisze:kupiłem, 42pln sztuka, podobno takie same jak palio,siena

Tylko jest jedno pytanie ale moze to nie ma znaczenia
W UT wymiary łożyska to:

Średnica wewnętrzna [mm]: 35

Średnica zewnętrzna [mm]: 68

Szerokość [mm]: 37

Ciężar [kg]: 0,650

a w palio weekend:

Średnica wewnętrzna [mm]: 34,976

Średnica zewnętrzna [mm]: 68,015

Szerokość [mm]: 37

Ciężar [kg]: 0,650


Czy te różnice będą mieć znaczenie czy nie??

: wt sie 23, 2005 12:37 pm
autor: marcin77
na pudełku jest napisane, fiat 128,uno turbo więc musi pasować :wink: , a co do palio gośćmówił że takie same :wink:

: wt sie 23, 2005 12:41 pm
autor: ZibiUT
A jakiej firmy ??

: wt sie 23, 2005 2:14 pm
autor: marcin77
optim chyba,
przy zmianie bova zauważyłem brak
Obrazek

wiem że może wysadzić silnik, ale turbina max 0.7 bara mi ładuje, czy na cośjeszcze ma wpływ :?: ,

siedzi sama wtyczka bez podłączenia kabla, luzem żaden kabelek nie lata

: wt sie 23, 2005 3:05 pm
autor: ZibiUT
Kabelki powinny iść od Mikroplexa jezeli dobrze pamiętam.
Sprzwdz które to przewody i podłączna krótko

: wt sie 23, 2005 4:13 pm
autor: marcin77
jeszcze jedno pytanko,
z wymianą łożysk dużo jest grzebania, może sam dam radę :?:
z tego co wiem to:
zdjąć koło, i co potem :lol: , wszystko jest na wierzchu, jakie klucze trzeba :?: itp.

: wt sie 23, 2005 6:49 pm
autor: ziuzio
Ja łożyska FŁT(dobre bo polskie :wink: ) kupuję po 30zł, takie same są w Fiacie Ritmo(oprócz wersji Abarth).

Z wymianą jest trochę roboty, potrzeba kluczy:
30,17,12,13,DUŻY młot lub jakaś prasa.

Po zdjęciu koła zdejmujesz zacisk razem z jarzmem, potem tarczę hamulcową(ale zanim zdejmiesz hamulce to odkręcasz tą centralną śrubę na 30-tkę). Odpinasz potem McPhersona od zwrotnicy i wyjmujesz przegub z piasty. Teraz możesz już się zabrać za wymianę łożyska, ale jest to trudniejsze, lepiej wypiąć zwrotnicę z gałki kierownicy oraz od wahacza-wtedy masz zwrotnicę z łożyskiem i piastą do "pełnej dyspozycji" :D .

Aby wymienić łożysko w zwrotnicy najpierw wybijasz piastę, prawdopodobnie wypadnie razem z jedną szalką łożyską(trzeba potem tą szalkę jakoś zdjąć-najlepiej najpierw lekko ją odsunąć młotkiem i przecinakiem, a potem ściągać łyżkami). Jak już masz wywaloną piastę wyjmujesz taki duży pierścień Seger'a trzymający łożysko(z reguły trzeba go podlać jakimś WD-40). Teraz walisz ile wlezie żeby wybić stare łozysko ze zwrotnicy. Jak już uda Ci się wybić łożysko, to miejsce w które ono wchodzi czyścisz "drobnym" papierem ściernym. Następnie wbijasz nowe łożysko przy użyciu starego łożyska(tak aby wbijać nowe łożysko "obudową" zewnętrzną a nie klepać młotem po szalce ponieważ wtedy zniszczysz nowe bieżnie w łożysku). Teraz wkładasz pierścień Seger'a na swoje miejsce i sprawdzasz czy na pewno dobrze wszedł do rowka :D . Kolejnym trudnym etapem jest wbicie piasty w nowe łożysko-aby to zrobić tym razem musisz podeprzeć szalkę z przeciwnej strony z której będziesz wbijał piastę(ponieważ przy wbijaniu piasty jedna szalka łożyska poprzez kulki opierałaby się o bieżnie łożyska, a podparcie przeciwnej szalki zapobiega temu:)).
Resztę składasz już w odwrotnej kolejności niż rozbierałeś :P

: wt sie 23, 2005 8:41 pm
autor: marcin77
ziuzio pisze:Ja łożyska FŁT(dobre bo polskie :wink: ) kupuję po 30zł, takie same są w Fiacie Ritmo(oprócz wersji Abarth).

Z wymianą jest trochę roboty, potrzeba kluczy:
30,17,12,13,DUŻY młot lub jakaś prasa.

Po zdjęciu koła zdejmujesz zacisk razem z jarzmem, potem tarczę hamulcową(ale zanim zdejmiesz hamulce to odkręcasz tą centralną śrubę na 30-tkę). Odpinasz potem McPhersona od zwrotnicy i wyjmujesz przegub z piasty. Teraz możesz już się zabrać za wymianę łożyska, ale jest to trudniejsze, lepiej wypiąć zwrotnicę z gałki kierownicy oraz od wahacza-wtedy masz zwrotnicę z łożyskiem i piastą do "pełnej dyspozycji" :D .

Aby wymienić łożysko w zwrotnicy najpierw wybijasz piastę, prawdopodobnie wypadnie razem z jedną szalką łożyską(trzeba potem tą szalkę jakoś zdjąć-najlepiej najpierw lekko ją odsunąć młotkiem i przecinakiem, a potem ściągać łyżkami). Jak już masz wywaloną piastę wyjmujesz taki duży pierścień Seger'a trzymający łożysko(z reguły trzeba go podlać jakimś WD-40). Teraz walisz ile wlezie żeby wybić stare łozysko ze zwrotnicy. Jak już uda Ci się wybić łożysko, to miejsce w które ono wchodzi czyścisz "drobnym" papierem ściernym. Następnie wbijasz nowe łożysko przy użyciu starego łożyska(tak aby wbijać nowe łożysko "obudową" zewnętrzną a nie klepać młotem po szalce ponieważ wtedy zniszczysz nowe bieżnie w łożysku). Teraz wkładasz pierścień Seger'a na swoje miejsce i sprawdzasz czy na pewno dobrze wszedł do rowka :D . Kolejnym trudnym etapem jest wbicie piasty w nowe łożysko-aby to zrobić tym razem musisz podeprzeć szalkę z przeciwnej strony z której będziesz wbijał piastę(ponieważ przy wbijaniu piasty jedna szalka łożyska poprzez kulki opierałaby się o bieżnie łożyska, a podparcie przeciwnej szalki zapobiega temu:)).
Resztę składasz już w odwrotnej kolejności niż rozbierałeś :P

przekonałeś mnie :wink: jutro auto odstawiam do mechanika :lol: na wymiane łożysk przód, maglownic, półosi, hamulców tył,