witam i skromne pytanko

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

witam i skromne pytanko

Post autor: dejvid667 »

jak w temacie. czolem wszystkim.
co prawda nie jestem posiadaczem UT a jedynie zwykle U 75i.e. ale jak narazie powoli zbieram sie na odwage aby przesiasc sie na wloskiego potworka. tym bardziej, ze golfiarze coaraz bardziej daja mi sie we znaki ;)

mam tez bardzo laickie pytanie. czy jest sens kombinowac jak wcisnac turbine do 1.5? ewentualne koszty o ile ktos zna? ciekawi mnie czy taniej nie wyszloby kupienie calego UT.

pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
wreszcie TC - 2.0 16v
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Kup sobie zajechane unoT z motoexpresu i przełóż wszystkie graty, powinny pasować (ten sam wtrysk jest w 1.5), tylko silnik musiałbyś odprężyć, a i tak nie będzie taki wytrzymały, ale powinno być to wykonalne.

Inna sprawa że to najtańsz opcja, powiem nawet że jeśli wszystko pasuje "co do śrubki" to nawet bardzo tania opcja. do kosztów zakupu uniaka dodaj koszty ok 400-500zł kosztów uszczelek i przekładki odprężającej(najtańsz opcja chyba).
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

wszystko ok, ale ja mam inna glowice. moj 1.5 to jednopunkt :(
wreszcie TC - 2.0 16v
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Ale jeśli mocowania kolektora pasują to co za problem? I tak raczej musiał byś zakłdadać cały kolektor z wtryskami od UT, tylko nie wiem czy w UT są podcięcia na wtryskiwacze w głowicy, ale to też nie problem.

Tylko czy to jest ten 1.5 taki sam jak 1.3 w ut? (innego nie widziałem :roll: )

Oglądałem własnie taki 1.5 z myślą własnie o przerobieniu na T i wyglądają tak samo, tylko wnętrze inne.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Lepiej nie baw sie w uturbianie 1.5 - tłoki mają średnicę 86.4mm czyli ścianka między garami jest za cienka - v-tech probował taki myk(1.3T ma średnicę 80.5mm i ten sam skok tłoka) i niestety skonczylo się to małym BUM z tego co wiem ;) . Lepiej kup jakiegoś UTa i zrob wszystko jak trzeba jeśli chcesz mieć pewny i szybki bolid a nie wiecznie serwisowany samochod ;) .
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: witam i skromne pytanko

Post autor: Yaninnya »

dejvid667 pisze:mam tez bardzo laickie pytanie. czy jest sens kombinowac jak wcisnac turbine do 1.5? ewentualne koszty o ile ktos zna? ciekawi mnie czy taniej nie wyszloby kupienie calego UT.
Jeśli nie jesteś mega zapaleńcem i nie masz solidnych podstaw warsztatowych, to odpuść sobie temat. 1.5 nie ma natrysku na denka tłoków, podebrań na tłokach, wyjścia do smarowania turbiny, mocowania do wspornika turbiny, wyjścia do chłodzenia turbiny - to tak na szybko co pamiętam. Oczywiście wszystko da się zrobić, ale koszty dodatkowe wyniosą Cię zapewne 1000 - 1500 zł. I przy tłokach 86.4 mm zapomnij o byle jakiej uszczelce. Jedynie Spesso Racing (ostatnio kupowałem - 300 zł z dużymi zniżkami).
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Re: witam i skromne pytanko

Post autor: dejvid667 »

to sie nazywa rzeczowe wybicie z glowy glupich pomyslow. bog zaplac.

a na marginesie, obilo mi sie o uszy, ze jestes biegly w sprawie dolotow. moze udzielisz kilku wskazowek jak sie do tego zabrac aby bardzo nie spartolic? czego sie wystrzegac? jakich uzyc materialow itp?
mam juz pomierzony fabryczny uklad i na bazie tego chcialem nowy kombinowac, ale nigdzie nie moge sie jakos dokopac do konkretnej wiedzy na ten temat :(
pomozesz?
wreszcie TC - 2.0 16v
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

W jakim aucie? I co chciałbyś osiągnąć?
Generalnie trzeba się wystrzegać niewłaściwych materiałów (nierdzewka, stal), koniecznie trzeba zapewnić solodne dostarczenie chłodnego powietrza (jedna czy dwie elastyczne rury skierowane na filtr to iluzja) i nie skracać go bez sensu, jak to większość ludzi robi. A, i jeszcze odpuść sobie wynalazki typu strumienice dolotu. To, że zwykle takie doloty lepiej działają nie wynika z ich doskonałości, a z tego, że seryjny dolot zwykle jest daleki od ideału.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

A do uno turbo jaki najlepszy dolot ?? słyszałem że jak największy stożek (ew. duża wkładka w obudowie) i jak najbliżej turbo, do tego jakiś wlocik jeszcze.
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

fiat uno 1.5.i.e czyli jak zapewne wiesz 1498ccm ze jednopunktem i moca 75km przy 5600rpm i momentem 113Nm przy 3000rpm.
mialem nadzieje, ze o ile uda mi sie ten caly dolot jakos zrobic to silnik bedzie lepiej ciagnal powyzej 3000rpm i tak az do konca ;)

chcialem uzyc rur aluminiowych (sa lekkie) obolozonych pianka termoizolacyjna i kuchenna folia aluminiowa aby odbijalo to jak najwiecej ciepla. nie wiem tylko czy rury powinny byc karbowane czy gladkie.?

jesli chodzi o dlugosc to mniej wiecej pomierzylem fabryczny dolot i myslalem o monotowaniu ukladu z podobna dlugoscia. pytanie: przedluzac czy skracac czy zostawic to samo? obecnie dlugosc ukladu od wlotu do srodka przepustnicy okolo 80cm.

jesli chodzi o srednice to zalozenie bylo jak wyzej. i znow pytanie jak wyzej. obecna srednica przewodu dolotowego dla powietrza to 68mm (mierzona wewnatrz, rura w calosci karbowana).

co do umiejscownienia stozka to wedlug ogolnego planu mial on sie znalesc poza komora silnika w zderzaku na wprost otworu tak aby w czasie jazdy powietrze bylo do niego "wciskane". miala byc to nieudolna imitacja dynamicznego doladowania podobnego jak w motocyklach. nie wiem tylko czy w czasie deszczu itp nie bedzie on troszke za bardzo odkryty.

kolejne pytanie to. jakie wymiary stozka? stozek czy walec czy ogormny walec? ;)

od razu mowie, ze w fabryczynm ukladzie dolotowym nie mam zadnej elektroniki itp badziewia. problem odmy juz rozwiazalem wiec tez nie musze sie nim martwic .

pozdrawiam
wreszcie TC - 2.0 16v
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

Lui pisze:A do uno turbo jaki najlepszy dolot ??
mam nadzieje, ze reszta piszacych na tym forum mi wybaczy, ale jak narazie wychodzi na to, ze dyskusja zeszla na wolnossacy. :oops: oczywiscie jesli robi to jakis wiekszy problem to natychmiast znikam. badz co badz forum UT i nie chce sie wciskac z normalnym silnikiem pomiedzy elite :wink:
wreszcie TC - 2.0 16v
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Tez mam uniaka 1.0 N/A taki dolocik wystrugałem :

Rure musze zmienić na 60mm - taka powinna być średnica żeby pole powierzchni było równe polu powierzchni kanałów dolotowych - nie wiem czy to tak sie liczy ale pewnie coś w tym stylu 8)

Kopólka z żywicy lipnie wygląda bo nie wykończona szpachlą na gładko...

Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W UTcie najlepiej stożek na przepływkę i większy IC, bo i tak powietrze nagrzeje się w sprężarce. Oczywiście lepiej mieć już chłodniejsze powietrze na wstępie, ale w UTcie łączy się to z wydłużeniem dolotu(czyli dolot tak jak w serii) lub cięcie i wstawienie filtra w lewe, przednie nadkole.

W n/a sprawdzają się doloty długości 70cm i ich wielokrotości, ale i tak najlepiej probować okoliczne długości i porownywać osiągi auta :) . Oczywiście najlepsza będzie rura gładka, ponieważ nie zaburzy przepływu strugi powietrza.
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

Lui pisze:Tez mam uniaka 1.0 N/A taki dolocik wystrugałem :

Rure musze zmienić na 60mm - taka powinna być średnica żeby pole powierzchni było równe polu powierzchni kanałów dolotowych - nie wiem czy to tak sie liczy ale pewnie coś w tym stylu 8)

Kopólka z żywicy lipnie wygląda bo nie wykończona szpachlą na gładko...

Obrazek
ja mam uniaka ale 1.5
zamierzam zastosowac kopulke z vw passata 1.8 na jednopunkcie. z tego co sie orientuje ma bardzo podobny wtrysk i elektronike a kopulke identyczna. przetrze sie tylko papierkiem aby logo vw zniknelo i powinno byc ok. raz, ze bedzie ladnie a dwa, ze niebdzie problemu aby ladnie w to rury dolote wkomponowac i podpiac odme.
wreszcie TC - 2.0 16v
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

dejwid667: alu zwykle się sprawdza, ale czasam mocno potrafi się nagrzać (jest przewodnikiem, ale szybko się schładza). Najlepsze efekty są z tworzywami sztucznymi (są izolatorami), ale błagam, nie rób z rur PCV. Żeby miał lepsze osiągi w górze kosztem dołu, to powin ieneś skrócić nieco długość dolotu i zrobić większą średnicę rur. Jaka jest teraz (oczywiście wewnętrzna)?
ODPOWIEDZ