pierścienie a uszczelniacze zaworowe
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
pierścienie a uszczelniacze zaworowe
po czym poznac zuzycie pierścieni a po czym uszczelniaczy?
w sieci znalazłem dwie oczywiście sprzeczne informacje:
1. zuzyte pierścienie to niebieski dym przy dodaniu gazu a zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy odpuszczaniu gazu, jak to ktos napisał przy domknieciu przepustnicy
2. zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy dodaniu gazu, czyli tak jak w pkt 1 w przypadku pierścieni, zas o samych pierścieniach ani słowa
co w przypadku czarnego dymu przy dodaniu gazu?
moze to ktoś kompetentny naprostować?
w sieci znalazłem dwie oczywiście sprzeczne informacje:
1. zuzyte pierścienie to niebieski dym przy dodaniu gazu a zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy odpuszczaniu gazu, jak to ktos napisał przy domknieciu przepustnicy
2. zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy dodaniu gazu, czyli tak jak w pkt 1 w przypadku pierścieni, zas o samych pierścieniach ani słowa
co w przypadku czarnego dymu przy dodaniu gazu?
moze to ktoś kompetentny naprostować?
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
Najcześciej jest tak:
1. Czarny dum - za dużo paliwa
2. niebieski dym przy dodawaniu gazu - pierscienie i czasami uszczelniacze też
3. niebieski dym przy odjeciu gazu - uszczelniacze
4. niebieski dym przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu - pierścienie i uszczelniacze
5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania )
1. Czarny dum - za dużo paliwa
2. niebieski dym przy dodawaniu gazu - pierscienie i czasami uszczelniacze też
3. niebieski dym przy odjeciu gazu - uszczelniacze
4. niebieski dym przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu - pierścienie i uszczelniacze
5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania )
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania ) <-- dodalbym jeszcze , ze woda w wydechu przy porannym odpalaniu 

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
Woda z wydechu przy zimnym silniku to jest normalna rzecz i nie świadczy o żadnej awarii !
To po prostu efekt skraplania się pary wodnej na ściankach wydechu . Wydech jest zimny a spaliny gorące . Po nagrzaniu sie wydechu zjawisko zanika .
To po prostu efekt skraplania się pary wodnej na ściankach wydechu . Wydech jest zimny a spaliny gorące . Po nagrzaniu sie wydechu zjawisko zanika .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
dzieki wielkie panowie
a czemu dieselki czy tez turbo dieselki kopca sobie na czarno, zakładajac ze silnik nie jest zajechany i pierscionki zdrowe? bo mowi sie ze diesel moze sobie kopcic i to jest normalne, ja raczej bym tak nie twierdził

a czemu dieselki czy tez turbo dieselki kopca sobie na czarno, zakładajac ze silnik nie jest zajechany i pierscionki zdrowe? bo mowi sie ze diesel moze sobie kopcic i to jest normalne, ja raczej bym tak nie twierdził
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
Diesel zawsze kopci jak depniesz do dechy czemu nie wiem ale tak jest zawsze, no chyba ze nowy diesel z filtrem czastek stalych to juz nie kopci wcale.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
Mnie kopci tylko przy dynamicznej jezdzie , glownie przy zmianie biegow
niby mam chipsa
http://www.youtube.com/watch?v=HqBRiqaU ... annel_page <-- nie ma tragedii , znajomy w mocnym leonie jak byl na koncu tej drogi to czarna smuga byla 10m nad startem i szla do konca

http://www.youtube.com/watch?v=HqBRiqaU ... annel_page <-- nie ma tragedii , znajomy w mocnym leonie jak byl na koncu tej drogi to czarna smuga byla 10m nad startem i szla do konca

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
Kopci z takiego samego powodu co benzyniak: za dużo paliwa w porównaniu do powietrza.wsk pisze:Diesel zawsze kopci jak depniesz do dechy czemu nie wiem ale tak jest zawsze, no chyba ze nowy diesel z filtrem czastek stalych to juz nie kopci wcale.
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 11:07 pm przez dzikidaniel, łącznie zmieniany 1 raz.
- kania_
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
W benzynowych silnikach dymienie jest z niezupełnego spalania (lambda grubo ponizej 1, gdzie moc jest przy lambdzie ok. 9,8) W dieslach to wygląda podobnie, ale z tym że gdy lambda jest ponizej 1,2;1,3 (w dieslach jest to granica dymienia i wynika z charakteru spalania tego rodzaju paliwa, przy czym moc jest troche ponizej granicy dymienia)
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
0,8 gdyby ktoś się dziwił powyższej dziwnej wartościkania_ pisze:W benzynowych silnikach dymienie jest z niezupełnego spalania (lambda grubo ponizej 1, gdzie moc jest przy lambdzie ok. 9,8 ) dieslach to wygląda podobnie, ale z tym że gdy lambda jest ponizej 1,2;1,3 (w dieslach jest to granica dymienia i wynika z charakteru spalania tego rodzaju paliwa, przy czym moc jest troche ponizej granicy dymienia)


Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- kania_
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
True,My bad. Chodziło o 0,98
-
- Spamer :P
- Posty: 504
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
- Miejscowość: Gorlice
- Auto: Punto GT
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
koledzy nie zakladajac nowego tematu, jak wiecie mam PGTz 94r i bede zmienial pierscienie i uszczelki wszystkie znow w silniczku i chcialbym wymienic uszczelniacze , za ktos wymiary jakie potrzebuje 4 wydechowe i 4 ssace??
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
One takie same są, po prostu kupujesz komplet.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Spamer :P
- Posty: 504
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
- Miejscowość: Gorlice
- Auto: Punto GT
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
ale sa jakies dokladne wymiary?
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe
Na średnice trzonka 8mm - pójdziesz do sklepu i powiesz do czego to ma być to dostaniesz takie jak trzebaadrian055 pisze:ale sa jakies dokladne wymiary?
