pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: uniak 1.4T »

po czym poznac zuzycie pierścieni a po czym uszczelniaczy?
w sieci znalazłem dwie oczywiście sprzeczne informacje:

1. zuzyte pierścienie to niebieski dym przy dodaniu gazu a zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy odpuszczaniu gazu, jak to ktos napisał przy domknieciu przepustnicy

2. zuzyte uszczelniacze to niebieski dym przy dodaniu gazu, czyli tak jak w pkt 1 w przypadku pierścieni, zas o samych pierścieniach ani słowa

co w przypadku czarnego dymu przy dodaniu gazu?

moze to ktoś kompetentny naprostować?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: ZibiUT »

Najcześciej jest tak:

1. Czarny dum - za dużo paliwa
2. niebieski dym przy dodawaniu gazu - pierscienie i czasami uszczelniacze też
3. niebieski dym przy odjeciu gazu - uszczelniacze
4. niebieski dym przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu - pierścienie i uszczelniacze
5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania )
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: DeviL »

5. biały dym - uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica lub pękniety blok ( woda w komorze spalania ) <-- dodalbym jeszcze , ze woda w wydechu przy porannym odpalaniu :wpysk:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: 80quattro »

Woda z wydechu przy zimnym silniku to jest normalna rzecz i nie świadczy o żadnej awarii !

To po prostu efekt skraplania się pary wodnej na ściankach wydechu . Wydech jest zimny a spaliny gorące . Po nagrzaniu sie wydechu zjawisko zanika .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: uniak 1.4T »

dzieki wielkie panowie :wink:
a czemu dieselki czy tez turbo dieselki kopca sobie na czarno, zakładajac ze silnik nie jest zajechany i pierscionki zdrowe? bo mowi sie ze diesel moze sobie kopcic i to jest normalne, ja raczej bym tak nie twierdził
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: wsk »

Diesel zawsze kopci jak depniesz do dechy czemu nie wiem ale tak jest zawsze, no chyba ze nowy diesel z filtrem czastek stalych to juz nie kopci wcale.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: DeviL »

Mnie kopci tylko przy dynamicznej jezdzie , glownie przy zmianie biegow ;) niby mam chipsa
http://www.youtube.com/watch?v=HqBRiqaU ... annel_page <-- nie ma tragedii , znajomy w mocnym leonie jak byl na koncu tej drogi to czarna smuga byla 10m nad startem i szla do konca :wpysk:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: dzikidaniel »

wsk pisze:Diesel zawsze kopci jak depniesz do dechy czemu nie wiem ale tak jest zawsze, no chyba ze nowy diesel z filtrem czastek stalych to juz nie kopci wcale.
Kopci z takiego samego powodu co benzyniak: za dużo paliwa w porównaniu do powietrza.
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 11:07 pm przez dzikidaniel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: kania_ »

W benzynowych silnikach dymienie jest z niezupełnego spalania (lambda grubo ponizej 1, gdzie moc jest przy lambdzie ok. 9,8) W dieslach to wygląda podobnie, ale z tym że gdy lambda jest ponizej 1,2;1,3 (w dieslach jest to granica dymienia i wynika z charakteru spalania tego rodzaju paliwa, przy czym moc jest troche ponizej granicy dymienia)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: Lui »

kania_ pisze:W benzynowych silnikach dymienie jest z niezupełnego spalania (lambda grubo ponizej 1, gdzie moc jest przy lambdzie ok. 9,8 ) dieslach to wygląda podobnie, ale z tym że gdy lambda jest ponizej 1,2;1,3 (w dieslach jest to granica dymienia i wynika z charakteru spalania tego rodzaju paliwa, przy czym moc jest troche ponizej granicy dymienia)
0,8 gdyby ktoś się dziwił powyższej dziwnej wartości :wink: chyba że miało być 0,9 0,8 :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: kania_ »

True,My bad. Chodziło o 0,98
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: adrian055 »

koledzy nie zakladajac nowego tematu, jak wiecie mam PGTz 94r i bede zmienial pierscienie i uszczelki wszystkie znow w silniczku i chcialbym wymienic uszczelniacze , za ktos wymiary jakie potrzebuje 4 wydechowe i 4 ssace??
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: goofer007 »

One takie same są, po prostu kupujesz komplet.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: adrian055 »

ale sa jakies dokladne wymiary?
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: pierścienie a uszczelniacze zaworowe

Post autor: JARO_Cz-wa »

adrian055 pisze:ale sa jakies dokladne wymiary?
Na średnice trzonka 8mm - pójdziesz do sklepu i powiesz do czego to ma być to dostaniesz takie jak trzeba :idea:
Obrazek
ODPOWIEDZ