Głowica

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Głowica

Post autor: wsk »

Z racji tego ze stara glowica juz sie nie nadaje do niczego to poswiecam ja w celach badawczych(tne na czesci) bo chce troszke poprawic moja nowa glowice kilka pytan:
- jak wstawic wieksze zawory???Dac do frezaza zawory i glowice??? Maksymalne jakie sie zmieszcza ile mm??? Od czego takowe beda sie nadawac(z jakiego silnika fiata)???
- czy moge skrocic prowadnice zaworowe i o ile???
- Kanaly dolotowe i wydechowe chce wypolerowac na lustro i poszerzyc co nieco ile tego zebrac???
Chyba tyle jak se przypomne cos jeszcze to napisze :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Głowica

Post autor: JARO_Cz-wa »

wsk pisze:...- jak wstawic wieksze zawory???Dac do frezaza zawory i glowice??? Maksymalne jakie sie zmieszcza ile mm??? Od czego takowe beda sie nadawac(z jakiego silnika fiata)???
- czy moge skrocic prowadnice zaworowe i o ile???
- Kanaly dolotowe i wydechowe chce wypolerowac na lustro i poszerzyc co nieco ile tego zebrac???
Chyba tyle jak se przypomne cos jeszcze to napisze :D.
Głowice jak już to najlepiej dać do gościa który się zajmuje głowicami i ma odpowiednie zaplecze maszynowe do tego, a tak w skrócie co warto zrobić z głowicą:
-gniazda stare wywalasz, frezujesz głowice pod "nowe" większej srednicy i obsadzasz. Jednak co do nowych gniazd warto zwrócić uwage żeby zastosowany został materiał dobrego gatunku, tak żeby te gniazda przedwcześnie się nie wypaliły. Co do większych zaworów to musisz poszperać po katalogach.
-prowadnic lepiej nie skracaj jak już coś to można je wycieniować, coś ala jak na foto poniżej :arrow:
-kanałów dolotowych się nie poleruje, natomiast warto powiększyć ich średnice w miare możliwości, jednak po tym zabiegu należy pamiętać o tym by na tych kanałach uzyskać porowatość (pomaga to w prawidłowym mieszaniu się paliwa z powietrzem) wypolerować na lustro natomiast warto kanały wydechowe. Wypolerować też możesz grzybki zaworów i obowiązkowo komory spalania w głowicy. Co do modyfikacji komory spalania samej głowicy to śliski temat, bo jak coś nieświadomie się skopie, to może wzrosnąć ryzyko powstawania spalania stukowego, jednak można pomyśleć nad zaokrągleniem wszystkich ostrych krawędzi które się znajdują w komorze.
Obrazek
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: Głowica

Post autor: wsk »

No wiadomo ze lepiej dac do goscia co sie tym zajmuje ale trzeba dac sporo zlotych za taka zabawe.
Narazie sie pobawie sam ile dam rady :D.
To to co napisales wykonam.
Komore spalania tylko wypoleruje zeby nie ryzykowac ze stukiem.
A co do gniazd zaworowych to z jakiego materialu je dobrac???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

Wg katalogu InterCars zawory w głowicy 1,6 90KM mają wymiary:
- ssący - 39,5mm
- wydechowy - 31mm

W głowicy z UT odpowiednio:
- 36mm
- 33mm

Ja bym przełozył w takiej sytuacji tylko zawory wydechowe z UT bo są sodowe i powiekszył kanały po dnie odpowiednio.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: Głowica

Post autor: tusiu1988 »

Jak masz fundusze to ja bym zrobił tak ssący tak jak zibi znalazł 39,5 , a wydech założył bym ssący od ut 36,0 i już masz lepsze parametry
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

Nie ma tam tyle miejsca.

Po za tym zapomniałem dodać, że było by lepiej dac spręzynki zaworowe z UT bo będą twardsze niż z NA ale to już nie koniecznie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

moze mi ktos powiedziec jak wymienia sie uszczelniacze zaworowe? (rozumiem ze to te gumki zielone) nie było by problemu tylko ze one wygladaja jak na stałe przymocowane do tej tuleji w ktora wsadzamy zawór (prowadnicy?)
sory za laickie pytania ale pierwszy raz widze to na oczy :wink:
samochh.jpg
kolejne pytanie :)
czy to co widac na zdjeciu nizej mozna dokupic? wymienia sie to? moze jest w zestawie z uszczelniaczami?
samochh2.jpg

i juz ostatnie pytanie :D
co to jest za zimering, po co i czy sie go wymienia?
samochh3.jpg
Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 9:50 pm przez uniak 1.4T, łącznie zmieniany 1 raz.
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Głowica

Post autor: hz10 »

ciągniesz za podstawe gumki i tyle
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Głowica

Post autor: turbomaniak »

Gdzie ty czlowieku widzisz na ostatnim zdjeciu zimmering??? To jest zaslepka z tego co ja widze
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Głowica

Post autor: ziuzio »

A to z drugiego zdjęcia dostępne tylko Fiacie, grosze kosztuje, bo coś po 3 i 10zł(przynajmniej w zeszłym roku).
A najlepiej wygrzebać to z jakiejś innej, starej głowicy
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Głowica

Post autor: kania_ »

Kanały dolotowe robi sie na mat (najlepiej pod kątam prostym do przepływu), nie dlatego by sie mieszanka lepiej mieszała tylko zeby lepsze odparowanie paliwa było.

Skracanie prowadnic prowadzi do szybszego zuzycia trzonków zaworowych. (zrób w stożki tak jak na wklejonym juz schemacie)

W tej gamie silników sohc fiata w ktorej jest UT raczej modyfikacją komory raczej nie uzysykasz spalania stukowego Mozesz wypolerowac komore (bez zwiekszania jej pojemności) pamietaj zeby nie ruszac płaszczyzny squeeze-zone (to ta plaska część komory spalania nad plaska częścią tłoka)

Co do zaworów to zależy jaką szkołe przyjmiesz:
Jedna szkoła mówi że wystarczy duzo zwiększyc zawor ssacy, a wydech zostawić seryjny
Zwiekszony ładunek w cylindrze powoduje => zwiekszenie energi spalin => wieksza moc na sprężarce

Druga szkoła mówi że powinno sie powiekszać równomiernie ssące i wydechowe zawory
Zwiekszony ładunek w cylindrze, lepsze płukanie komory spalania => zwiekszenie energi spalin => większa moc na spreżarce
(Ja osobiście wole druga szkołe zewzgledu na lepsze plukanie i mniejsze problemy ze strojeniem)
Co do zaworów to ja wsadzam tak by został 1mm miedzy gniazdami
Jak bede w domu to podam z czego wsadzam zawory (fiat i ford)

Co do uszczelinaczy to są montowane na wcisk mozna je kleszczami zdjać tylko jak bedziesz, sciaskał uwazaj by nie polamac prowadnic (patrz wklejony schemat) to gorne podciecie jest wlasnie na uszczelniacz.

Podkładki pod sprężyny praktycznie sie nie zuzywaja, wiec szkoda kasy (umyj i montuj) chyba ze maja jakies uszkodzenia mechaniczne, ale to po zlamanej sprezynie lub po nie własciwym demontazu

Co do "zimmeringa" to na zdjeciu jest brok (zaślepka z tłoczonej blachy). Zaślepke tą stosuje się w celu zaślepienia otworów technologicznych lub pełni role zabezpieczenia np. bloku przed rozsadzeniem w zimie na wodzie.
Wymienia się żadko i głownie w autach starszych ze względu na korozje od wewnątrz.

p.s.
Na ostatnim zdjęciu też nie widze zimmeringa.
Co to jest ZIMMERING? Żebym wiedział czego szukać :P
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

kania_ pisze:
Skracanie prowadnic prowadzi do szybszego zuzycia trzonków zaworowych. (zrób w stożki tak jak na wklejonym juz schemacie)
to jest ta "tuleja" w głowicy do której wsadzam zawór? mozna ja wybic i wsadzic spowrotem?
kania_ pisze: Co do uszczelinaczy to są montowane na wcisk mozna je kleszczami zdjać tylko jak bedziesz, sciaskał uwazaj by nie polamac prowadnic (patrz wklejony schemat) to gorne podciecie jest wlasnie na uszczelniacz.
zeby go wyjąć wystarczy ciągnać za gumke?
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Głowica

Post autor: kania_ »

Tak prowadnice sie wybija, ale głębokość osadzenia nowej musi byc odpowiednia (prowadnice sa produkowane w standarcie i w nadwymiarach nie polecam wbijania tej samej prowadnicy ze wzgledu na cene nowych i mozliwosc wypadniecia starej)
Co do uszczelniacza nie polecam ciagnac za gumke bo sie na 100% się urwie, lepiej go chwycic jak juz było pisane za obudowe znaczy za ten kawałek blaszki, w ktorym zagnieciona jest gumka
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

człowiek uczy sie na błedach, przy zdejmowaniu uszczelniacza ukruszyła mi sie prowadnica
nie miałem pojecia ze ona siedzi az tak głeboko w uszczalniaczu,
chce ja teraz wybic ale tez strasznie mocno siedzi a boje sie walic zeby znowu czegos nie zepsuc, jest jakis myk alpejski? :wink:

odrazu spytam czy kupując prowadnice musza byc konkretnie do 1.4T, czy moze pasuja z czegos innego, np z 1.4 N/A, nie wiem jak mam je dobrac
tak samo w przypadku uszczelniaczy, konkretnie do UT, czy moze z czegos innego
na gumce sa jakies numery moze po nich tez by sie dało?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Głowica

Post autor: turbomaniak »

Bez urazy ale jak czytam twoje posty to nie masz o tym zielonego pojecia i radzilbym zawiezc to wszystko do mechanika bo mozesz narobic sobie duzego syfu o kasie nie wspominajac :?
ODPOWIEDZ