Kanały dolotowe robi sie na mat (najlepiej pod kątam prostym do przepływu), nie dlatego by sie mieszanka lepiej mieszała tylko zeby lepsze odparowanie paliwa było.
Skracanie prowadnic prowadzi do szybszego zuzycia trzonków zaworowych. (zrób w stożki tak jak na wklejonym juz schemacie)
W tej gamie silników sohc fiata w ktorej jest UT raczej modyfikacją komory raczej nie uzysykasz spalania stukowego Mozesz wypolerowac komore (bez zwiekszania jej pojemności) pamietaj zeby nie ruszac płaszczyzny squeeze-zone (to ta plaska część komory spalania nad plaska częścią tłoka)
Co do zaworów to zależy jaką szkołe przyjmiesz:
Jedna szkoła mówi że wystarczy duzo zwiększyc zawor ssacy, a wydech zostawić seryjny
Zwiekszony ładunek w cylindrze powoduje => zwiekszenie energi spalin => wieksza moc na sprężarce
Druga szkoła mówi że powinno sie powiekszać równomiernie ssące i wydechowe zawory
Zwiekszony ładunek w cylindrze, lepsze płukanie komory spalania => zwiekszenie energi spalin => większa moc na spreżarce
(Ja osobiście wole druga szkołe zewzgledu na lepsze plukanie i mniejsze problemy ze strojeniem)
Co do zaworów to ja wsadzam tak by został 1mm miedzy gniazdami
Jak bede w domu to podam z czego wsadzam zawory (fiat i ford)
Co do uszczelinaczy to są montowane na wcisk mozna je kleszczami zdjać tylko jak bedziesz, sciaskał uwazaj by nie polamac prowadnic (patrz wklejony schemat) to gorne podciecie jest wlasnie na uszczelniacz.
Podkładki pod sprężyny praktycznie sie nie zuzywaja, wiec szkoda kasy (umyj i montuj) chyba ze maja jakies uszkodzenia mechaniczne, ale to po zlamanej sprezynie lub po nie własciwym demontazu
Co do "zimmeringa" to na zdjeciu jest brok (zaślepka z tłoczonej blachy). Zaślepke tą stosuje się w celu zaślepienia otworów technologicznych lub pełni role zabezpieczenia np. bloku przed rozsadzeniem w zimie na wodzie.
Wymienia się żadko i głownie w autach starszych ze względu na korozje od wewnątrz.
p.s.
Na ostatnim zdjęciu też nie widze zimmeringa.
Co to jest ZIMMERING? Żebym wiedział czego szukać
