Padła uszczelka

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Padła uszczelka

Post autor: wsk »

Wczoraj wieczorkiem jezdzilem se i zaczołem pałowac i pech wywalilo uszczelke pod glowica, coz zdarza sie :D. Kilka pytan:
-Ile uszczelka i jaka polecacie??? Sklep czy cos ala z miedzi cala czy z mosiadzu???zeby dala rade wiekszemu doladowaniu :D.
-Jaki koszt zmiany srub na szpile w glowicy na twardsze, o jakiej twardosci???
-Jak juz dre glowice to co i jak w niej poprawic???Teorie znam bo juz sie poprawialo w 126p ale to wkoncu to UT a nie 126p :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

wsk i ja sie podepne w sprawie szpilek jesli nie masz nic przeciwko.
Chce zamowic komplet szpilek do glowicy Victora Reinza, ale sa dwa rodzaje: jeden na gwint M9, drugi M10. Oba z oznaczeniem, ze do Uno T 1.3. Ktory pasuje?
Z gory dzieki.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
beza
Aktywny użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: beza »

na Twoim miejscu oddal bym glowice do jakiejs firmy, ktora zajmuje sie obrobka, a zrobic mozesz wiele chocby powiekszenie gniazd zaworowych, kanalow ssacych i wydechowych itp itd... ale wiadomo ze to juz droga zabawa w jakims konkretnym warsztacie.
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Sciagłem głowice i co ??? I popękana jak cholera :(. Na kazdym cylindrze peknieta miedzy zaworami, jeden kanal wodny i jeszcze kilka wrzuce pozniej foto z rozbiurki :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Między zaworami to się nie przejmuj bo to norma. Ważniejsze czy nie ma peknieć do oleju czy wody.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

A oto fotki z dzisiejszej rozbiórki. Najlepsze jest to ze uszczelka pod glowica tak zmasakrowana, taki shit ze wogule nie pasowala to bloku silnika, otwory na tloki jajowate ze tłok zachaczał o uszczelke.

Fotki:
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

wsk pisze:A oto fotki z dzisiejszej rozbiórki. Najlepsze jest to ze uszczelka pod glowica tak zmasakrowana, taki shit ze wogule nie pasowala to bloku silnika, otwory na tloki jajowate ze tłok zachaczał o uszczelke.
Pęknięcia w sumie masz takie jak u mnie były po przegrzaniu głowicy zbyt ubogą mieszanką. Te pomiędzy zaworami to jeszcze można by jakoś przeżyć i jeździć na tym, ale te zdłuż kanałów dolot/wydech to już może być problem - głowica nie będzie utrzymywać ciśnienia.

PS Propo profi zdłubania głowicy to to faktycznie koszta spore - taki jeden szpec od głowic u mnie w okolicy mi wstępnie powiedział około 2 tys za zrobienie głowicy opierające się na poprawieniu w niej przepływów :roll:
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

U mnie glowica byla popekana tylko miedzy zaworami i jak oddawalem do zrobienia po bardzo dobrej znajomosci wyszlo mnie to wlasnie prawie 2000pln. fakt ze troszke przy niej podlubal, ale odrazu powiem ze tanio i dobrze glowicy sie nei da zrobic.
Jesli chodzi o szpilki do glowicy to chodzil mi po glowie taki sam pomysl, ale w koncu kupilem nowe srubki Ajusy i jest git. Uszczelke pod glowice tez mam Ajuse i ladnie sie sprawuje.
UT 1,4 Racing
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

W sumie to sie zastanawiam nad cały silnikiem od punto 1.6+osprzet 1.3T lub caly silnik z PGT. Ciekaw jestem ile ten silnik z punto 1.6 wytrzyma, odprezył bym go jak myslicie da rade na ponad 200 HP???

A co do mieszanki to ja mam zrobiona bardzo bogata AFR w zaleznosci od obciazenia silnika 11 - 14 nigdy wiecej, czasami nawet 10.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Podepne się pod temat, dziś wypatrzyłem to :shock: dlaczego takie cóś sie staneło :evil: co jest nie tak?
Załączniki
DSC00991.JPG
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Czy to od uszczelki?
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Może niedokręcona świeca zapłonowa lub uszczelka na świecy nie dochodzi mimo dokręcenia.
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

wszystko jest dokręcone i nieruszane od ponad tysiąca kilometrów
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

ewidentnie widać że ze świecą coś nie teges
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

ziuzio pisze:Może niedokręcona świeca zapłonowa lub uszczelka na świecy nie dochodzi mimo dokręcenia.
Dokładnie. Dokręciłeś świecę za słabo, za mocno, albo ten pierścień uszczelniający był uszkodzony. Możliwe, że w tym miejscu też głowica może być uszkodzona... A dokręcałeś świece zgodnie z zaleceniami producenta?
ODPOWIEDZ