Strona 1 z 2

Denerwujący problem UNO 1.4T!!!

: pt maja 01, 2009 11:23 pm
autor: MaraTychy
Witam koledzy. Jeszcze dobrze nie pojeździłem a już mam duży (albo mały - jak dla kogo). No dobra konkrety. Auto kręciło 0,9 Bar`a, niestety teraz tylko 0,5-06, to raz. Po drugie, problemy z jazdą, a mianowicie: jak go kupiłem był tylko zbiornik przelewowy(5l, to chyba troche za mało), tego głównego nie było,więc go zamontowałem, ale........ niestety w sumie moge zalać go max 15litrów (chyba za mało co??) a później paliwo sie wylewa z wlewu(tak jakby był juz zbiornik pełny). Z tego co zauważylem te trzy cieńkie rurki w zbiorniku ktoś zaślepił (to chyba odpowietrzniki co??).Jedyny przewód jaki zauważyłem to idzie wąż taki grubszy (grubszy od tamtych trzech) od zniornika gdzieś tam koło wlewu i to tyle. Ostatnio mnie rąbnął prąd (jeden przewód wysokiego napięcia jest chyba przetarty). No i to co najgorsze: czasami mam problem z wkręceniem go na obroty (to się zaczęło dziać od niedawna), oczywiście go odpale (waha zalana do oporu) i niestety do 2000 obr/min go wkręce, a jak depne mocniej to go dławi. Pochodzi tak pare minut i wszystko wraca do normy. Nie wiem czy dobrze to wszystko opisałem, czy nie jest to zbyt chaotyczne. Ale takie dziwne rzeczy sie z nim dzieją. Czy to wszystko może być spowodowane źle zamontowanym zbiornikiem?? Myśle wyrzucić ten przelewowy zbiornik i zamontować bezpośredni przewód wlewowy paliwa(tzn. tą grubą rure wlewową). Tylko pytanie jak mają być odprowadzone te trzy cieńkie przewody paliwa (mam nowszy wlew, wiec jeden idzie do góry przy wlewie, obok grubszego, drugi do ???? i trzeci do ????). Wiele niewiadomych. Aha i jeszcze jedna sprawa. Mam zamontowaną zewnetrzna pompe paliwa, nie wiem czemu jest podłączona na stałe (cały czas pompuje, ale nie o to chodzi) i zanim odpale auto słysze jak pracuje, słysze że nie pompuje ciągiem tylko coś przerywa (kabel prądowy jest nowy), mam nowa wewnetrzna z walbro i chyba ja zamontuje.
Sory koledzy za ten chaos w opisie, ale pisałem wszystko co mi sie przypomniało. Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc

: pt maja 01, 2009 11:55 pm
autor: wsk
To tak to ze pompoje 0,5 - 0,6 a bylo 0,9 najprawdopodbniej jakas nieszczelnosc w dolocie(sprawdz caly dokladnie), albo turbina zdycha, albo westagate uszodzony(albo zaciety i moze byc caly czas uchylony), jak masz mbc to pokrec nim troche i obserwoj co sie dzieje(tylko nie za ostro bo turbo powie pa pa). Z tym zbiornikiem to raczej napewno zapowietrza sie, te 3 wezyki to chyba tylko do filtra weglowego ida(sam nie wiem dokladnie ale jakos tak),a odpowietrzenie idzie grubszym wezem z powrotem do samego wlewu fi 20mm(cos kolo tego). Co do pompy paliwa to powinna po zalaczeniu zaplonu zalaczyc sie na chwile i wylaczyc, i jak zaczniesz krecic to powinna sie zalaczyc na stale, dopuki nie zgasisz silnika, za sterowanie nia(w 1.4t) odpowiadaja dwa przekaniki(w 1.3T umieszczony jest kolo przplywki, a w 1.4T chyba tez). Mowisz ze przerywa to daj jej napiecie na krotko i zobacz jak sie zachowuje wtedy wyeliminujesz uszkodzenie samej pompki. Z tym problemem wkrecania na obroty to moze byc wiele przyczyn, a to sie dzieje jak jedziesz czy na luzie jak dodajesz gazu ??? Na kazdym biegu czy na wyzszych odczuc to bardziej ??? Tylko na zimnym czy jak zagrzejesz to te sie zdarza ???

: sob maja 02, 2009 1:33 am
autor: MaraTychy
Z tym szarpaniem to jest po jakims czasie, wtedy nie da sie jechac. Tyle ze pozniej nawet jak stoi jakis czas to sie nie da jechac, bo go dlawi. Trzeba dłuższy czas czekac i trzymac gaz zeby nie zgasl, az wroci wszystko do normy.Wrazenie jest takie jakby brakowało mu paliwa w tym momencie. A ciśnienie turba spadło chyba po tym jak zamontowany został BLOW. Niestety nie posiadam zadnych urządzen do diagnozowania. Niestety ktos tam niezle pokombinowal i nie sadze zeby pompa miala jakies sterowanie. Prąd jest podpiety bezposrednio.

: sob maja 02, 2009 7:28 am
autor: tusiu1988
co do ciśnienia to napewno masz nie szczelny blow, z dławieniem to możliwe że pompa świruje i niewydala, pasowałoby zmierzyć jej ciśnienie. Gdybyś miał nie szczelny dolot to szarpałby ci cały czas, a powiedz ile przejedziesz normalnie nim sie zagrzeje tzn na jakiej temperaturze takie chece sie dzieją?

: sob maja 02, 2009 7:55 am
autor: MaraTychy
No powiem szczerze ze zrobie ze 20 km i z 10 minut przerwy pozniej musi byc(właśnie ze względu na to śmieszne dławienie). A pozniej znowu mu przechodzi i jade dalej. Czyli silnik jest juz zagrzany.

: sob maja 02, 2009 8:29 am
autor: Bad_Soldier
to na pewno Blown off miałem tak samo :)

: sob maja 02, 2009 11:05 am
autor: turbomaniak
Z tym szarpaniem obstawial bym na brak odpowietrzenia zbiornika.

A niby ktoredy to paliwo ci sie wylewa :?:

: sob maja 02, 2009 12:57 pm
autor: tusiu1988
zrób tak jedż do monetnu aż zacznie szarpać,czy dławić i odkręć korek wlewu paliwa jak zassa to znak że to przez złe odpowietrzenie baku jak nie to wywal blowa a załuż ori na próbe i zabaczysz co sie bedzie działo

: sob maja 02, 2009 7:41 pm
autor: MaraTychy
Jeszcze jedno. Dzisiaj poszedłem na chwile do garazu zeby sprawdzic jak z tym zasysaniem powietrza przez wlew. No to takie delikatne jest.
Ale co mnie zaskoczyło. Jak go odpaliłem i po jakims czasie ostro przegazowałem w garazu zrobiło sie czarno, dawał ostry czarny dym z wydechu i wtedy bardzo nie rowno pracowal. Po chwili praca silnika sie unormowała i przestał dymic. Czasami jak go odpale z tyłu widze jak pluje z wydechu, ale nie pytajcie co to było bo nie sprawdziłem. No ale z tego co piszecie to musze najpierw sprawdzic jak bedzie sie zachowywał po odłączeniu BLOW`a.

: sob maja 02, 2009 7:45 pm
autor: skadubek
Mnie to wyglada na nieszczelnosc!! lewe powietrze, czarny dym, brak mocy...Bov wypnij go zatkaj dziure szczelnie i sprawdz :!: turbo odrazu nie umrze :wink:

: sob maja 02, 2009 7:51 pm
autor: MaraTychy
No mam nadzieje ze bedzie tak jak mowisz. Turbo ładnie słychac, wiec mam nadzieje ze nie pada:). No i tak jak mowie, cale te cyrki zaczely sie po zamontowaniu BOV`a

: sob maja 02, 2009 8:22 pm
autor: wsk
Trzeba bylo napisac odrazu ze po zamontowaniu bov-a na pewno nie szczelny jest :D.

: ndz maja 03, 2009 9:21 pm
autor: MaraTychy
Oki. No i na początek mamy pierwszą usterke. Otóż jest nia rura dolotu, dziurawa jak cho....ra. Sa 3 dziury dł. 3-4cm. Dmucha jak nie wiem. teraz pytanie gdzie takie kolanko dostane?? Gdzie je mogę kupić?? Zdjęcie jest zapożyczone od któregoś z kolegów, i to jest chyba 1.3T, a ja potrzebuje takądo 1.4T. Nie wiem być może są identyczne. Moze ktos taka posiada?? Jak nie to gdzie taka kupie??

: ndz maja 03, 2009 9:33 pm
autor: ciemol

: ndz maja 03, 2009 9:47 pm
autor: ZibiUT
Wstaw kawałek stalowej rury i dwie łaczki gumowe i bedzie dobrze. Rury kupisz np w hurtowni z tłumikami takie uniwersalne kolanka albo jak chcesz ladniej to z kwasówki tak jak ma np WSK