Denerwujący problem UNO 1.4T!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 5:45 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Tychy
Denerwujący problem UNO 1.4T!!!
Witam koledzy. Jeszcze dobrze nie pojeździłem a już mam duży (albo mały - jak dla kogo). No dobra konkrety. Auto kręciło 0,9 Bar`a, niestety teraz tylko 0,5-06, to raz. Po drugie, problemy z jazdą, a mianowicie: jak go kupiłem był tylko zbiornik przelewowy(5l, to chyba troche za mało), tego głównego nie było,więc go zamontowałem, ale........ niestety w sumie moge zalać go max 15litrów (chyba za mało co??) a później paliwo sie wylewa z wlewu(tak jakby był juz zbiornik pełny). Z tego co zauważylem te trzy cieńkie rurki w zbiorniku ktoś zaślepił (to chyba odpowietrzniki co??).Jedyny przewód jaki zauważyłem to idzie wąż taki grubszy (grubszy od tamtych trzech) od zniornika gdzieś tam koło wlewu i to tyle. Ostatnio mnie rąbnął prąd (jeden przewód wysokiego napięcia jest chyba przetarty). No i to co najgorsze: czasami mam problem z wkręceniem go na obroty (to się zaczęło dziać od niedawna), oczywiście go odpale (waha zalana do oporu) i niestety do 2000 obr/min go wkręce, a jak depne mocniej to go dławi. Pochodzi tak pare minut i wszystko wraca do normy. Nie wiem czy dobrze to wszystko opisałem, czy nie jest to zbyt chaotyczne. Ale takie dziwne rzeczy sie z nim dzieją. Czy to wszystko może być spowodowane źle zamontowanym zbiornikiem?? Myśle wyrzucić ten przelewowy zbiornik i zamontować bezpośredni przewód wlewowy paliwa(tzn. tą grubą rure wlewową). Tylko pytanie jak mają być odprowadzone te trzy cieńkie przewody paliwa (mam nowszy wlew, wiec jeden idzie do góry przy wlewie, obok grubszego, drugi do ???? i trzeci do ????). Wiele niewiadomych. Aha i jeszcze jedna sprawa. Mam zamontowaną zewnetrzna pompe paliwa, nie wiem czemu jest podłączona na stałe (cały czas pompuje, ale nie o to chodzi) i zanim odpale auto słysze jak pracuje, słysze że nie pompuje ciągiem tylko coś przerywa (kabel prądowy jest nowy), mam nowa wewnetrzna z walbro i chyba ja zamontuje.
Sory koledzy za ten chaos w opisie, ale pisałem wszystko co mi sie przypomniało. Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc
Sory koledzy za ten chaos w opisie, ale pisałem wszystko co mi sie przypomniało. Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc
Ostatnio zmieniony sob maja 02, 2009 7:33 pm przez MaraTychy, łącznie zmieniany 1 raz.
To tak to ze pompoje 0,5 - 0,6 a bylo 0,9 najprawdopodbniej jakas nieszczelnosc w dolocie(sprawdz caly dokladnie), albo turbina zdycha, albo westagate uszodzony(albo zaciety i moze byc caly czas uchylony), jak masz mbc to pokrec nim troche i obserwoj co sie dzieje(tylko nie za ostro bo turbo powie pa pa). Z tym zbiornikiem to raczej napewno zapowietrza sie, te 3 wezyki to chyba tylko do filtra weglowego ida(sam nie wiem dokladnie ale jakos tak),a odpowietrzenie idzie grubszym wezem z powrotem do samego wlewu fi 20mm(cos kolo tego). Co do pompy paliwa to powinna po zalaczeniu zaplonu zalaczyc sie na chwile i wylaczyc, i jak zaczniesz krecic to powinna sie zalaczyc na stale, dopuki nie zgasisz silnika, za sterowanie nia(w 1.4t) odpowiadaja dwa przekaniki(w 1.3T umieszczony jest kolo przplywki, a w 1.4T chyba tez). Mowisz ze przerywa to daj jej napiecie na krotko i zobacz jak sie zachowuje wtedy wyeliminujesz uszkodzenie samej pompki. Z tym problemem wkrecania na obroty to moze byc wiele przyczyn, a to sie dzieje jak jedziesz czy na luzie jak dodajesz gazu ??? Na kazdym biegu czy na wyzszych odczuc to bardziej ??? Tylko na zimnym czy jak zagrzejesz to te sie zdarza ???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 5:45 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Tychy
Z tym szarpaniem to jest po jakims czasie, wtedy nie da sie jechac. Tyle ze pozniej nawet jak stoi jakis czas to sie nie da jechac, bo go dlawi. Trzeba dłuższy czas czekac i trzymac gaz zeby nie zgasl, az wroci wszystko do normy.Wrazenie jest takie jakby brakowało mu paliwa w tym momencie. A ciśnienie turba spadło chyba po tym jak zamontowany został BLOW. Niestety nie posiadam zadnych urządzen do diagnozowania. Niestety ktos tam niezle pokombinowal i nie sadze zeby pompa miala jakies sterowanie. Prąd jest podpiety bezposrednio.
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
co do ciśnienia to napewno masz nie szczelny blow, z dławieniem to możliwe że pompa świruje i niewydala, pasowałoby zmierzyć jej ciśnienie. Gdybyś miał nie szczelny dolot to szarpałby ci cały czas, a powiedz ile przejedziesz normalnie nim sie zagrzeje tzn na jakiej temperaturze takie chece sie dzieją?
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
- Bad_Soldier
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: sob paź 25, 2008 10:30 am
- Auto: Uno 1.3T
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 5:45 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Tychy
Jeszcze jedno. Dzisiaj poszedłem na chwile do garazu zeby sprawdzic jak z tym zasysaniem powietrza przez wlew. No to takie delikatne jest.
Ale co mnie zaskoczyło. Jak go odpaliłem i po jakims czasie ostro przegazowałem w garazu zrobiło sie czarno, dawał ostry czarny dym z wydechu i wtedy bardzo nie rowno pracowal. Po chwili praca silnika sie unormowała i przestał dymic. Czasami jak go odpale z tyłu widze jak pluje z wydechu, ale nie pytajcie co to było bo nie sprawdziłem. No ale z tego co piszecie to musze najpierw sprawdzic jak bedzie sie zachowywał po odłączeniu BLOW`a.
Ale co mnie zaskoczyło. Jak go odpaliłem i po jakims czasie ostro przegazowałem w garazu zrobiło sie czarno, dawał ostry czarny dym z wydechu i wtedy bardzo nie rowno pracowal. Po chwili praca silnika sie unormowała i przestał dymic. Czasami jak go odpale z tyłu widze jak pluje z wydechu, ale nie pytajcie co to było bo nie sprawdziłem. No ale z tego co piszecie to musze najpierw sprawdzic jak bedzie sie zachowywał po odłączeniu BLOW`a.
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 5:45 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Tychy
Oki. No i na początek mamy pierwszą usterke. Otóż jest nia rura dolotu, dziurawa jak cho....ra. Sa 3 dziury dł. 3-4cm. Dmucha jak nie wiem. teraz pytanie gdzie takie kolanko dostane?? Gdzie je mogę kupić?? Zdjęcie jest zapożyczone od któregoś z kolegów, i to jest chyba 1.3T, a ja potrzebuje takądo 1.4T. Nie wiem być może są identyczne. Moze ktos taka posiada?? Jak nie to gdzie taka kupie??
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Wstaw kawałek stalowej rury i dwie łaczki gumowe i bedzie dobrze. Rury kupisz np w hurtowni z tłumikami takie uniwersalne kolanka albo jak chcesz ladniej to z kwasówki tak jak ma np WSK
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki