Strona 1 z 3

Phantom grip

: czw kwie 30, 2009 3:01 pm
autor: beza
Panowie jezeli ktos z Was ma wiedze na temat phantoma, to prosilbym zeby sie ze mna (z nami) podzielil ów wiedza :wink:

: czw kwie 30, 2009 3:35 pm
autor: ciemol

: czw kwie 30, 2009 8:17 pm
autor: beza
oka mnie tez google tyle wyplulo, ale bardziej interesuja mnie parametry techniczne, bo powiedzmy bede mial phantoma DIY, i mam pytanie z kad mozna by zapozyczyc sprezyny, o jakiej sile powinny "byc"? Sprezyny zaworowe chyba odpadaja?

: czw kwie 30, 2009 9:04 pm
autor: hz10
mam cały mechanizm różnicowy z tą szperą (zakładać i jeździć ) cena do dogadania,parametry przenoszenia napędu nie znane

: czw kwie 30, 2009 10:46 pm
autor: beza
tzn zlozone do kupy masz wszystko?

: pt maja 01, 2009 8:42 am
autor: hz10
tak mam to w skrzyni

: sob maja 02, 2009 1:50 pm
autor: beza
ojjj to szkoda bo ja chcialem zrobic do innego auta, a jakbys mial na wierzchu to bys mi mogl zwymiarowac, a tak to szkoda, ale dzieki za info :wink:

Re: Phantom grip

: czw maja 21, 2009 10:27 pm
autor: ciemol
podnosze temat, ma ktos z was jakies konkretniejsze info na ten temat zeby moc zmontowac cos takiego samemu?

Re: Phantom grip

: czw maja 21, 2009 10:32 pm
autor: Lui
Jakby porzyczył ktoś dyfer to chętnie bym pokombinował :)

Re:

: czw maja 21, 2009 10:39 pm
autor: beza
beza pisze:ojjj to szkoda bo ja chcialem zrobic do innego auta, a jakbys mial na wierzchu to bys mi mogl zwymiarowac, a tak to szkoda, ale dzieki za info :wink:
mimo ze samemu, to takie to tanie nie jest, ja potrzebuje do mojego 125p i konsultowalem sie z chlopakiem ktory jest w trakcie wymiarowania, beta testow i mowil mi ze zabawa okolo 600zl. W Twoim przypadku- mowie o Uno moze lepiej kupic dyfer od kolegi hz10 lub szukac tanszej produkcji.

Re: Phantom grip

: czw maja 21, 2009 11:08 pm
autor: ciemol
jak tak patrze to zrobic cos takiego, jśli chodzi o te płytki bynajmniej to zaden problem jest, musiałbym tylko wiedzieć z jakiego to materiału no i miec konkretne wymiary.
Problem stanowia spręzyny, jakie one duze i jaka maja miec wytrzymałosć, ostatnio roziberałem silnik z saaba i tak porownując te spręzyny z phantoma (niestety tylko ze zdjecia) z zaworowymi z saaba wyglada dosc podobnie, rzekłbym obiecująco :D

Re: Phantom grip

: czw maja 21, 2009 11:25 pm
autor: Lui
Żeby dobrać materiał trzeba pomierzyć z czym to ma współpracować. Mając już jakąś parę cierną trzeba by wyznaczyć jakiej potrzeba siły (sprężyn) aby było odpowiednie tarcie, w zależności od tego jak mocną chcemy mieć szperę.

Zastanawiałem się czy nie dało by się wcisnąć specjlnych okładziń ciernych do pracy na mokro -koszt kilkanaście zł ale trzeba wymieniać co jakiś czas.... za to znacznie ograniczyło by koszt materiału na całą resztę.

Re: Phantom grip

: czw maja 21, 2009 11:38 pm
autor: ciemol
http://www.phantomgrip.com/images/Phant ... l_2008.pdf
nie wiem czy takie okładziny dadza cokolwiek, tam sa jakies zabezpieczenia juz po zamontowaniu a takie okładziny nie wiem na jakiej zasadzie dałoby zamontowac.
z tego co wyczytałem i zapamietałem chodzi jedynie i głownie o siłe sprężyn

Re: Phantom grip

: pt maja 22, 2009 6:07 pm
autor: hz10
tak więc po kolei
1 odpowiednia stal do nawęglania
2. ktoś kto to wstępnie wykona tzn z grubsza potem do nawęglania następnie hartowanie odpuszczanie, szlifowanie
3. trzeba przeszlifować styk koła zębatego z płytką
koszty tego wszystkiego małe nie są

Re: Phantom grip

: pt maja 22, 2009 6:59 pm
autor: turbomaniak
Jak dla mnie gra nie watra swieczki, jak juz to blokada 100% to dopiero jest zabawa :D i nie mowie tu o tylnym napedzie