PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.

Post autor: 2rotor »

Panowie poproszę o sugestie co może być problemem przy następujących objawach:

- auto zimne - wszystko chodzi baja, nie gaśnie, jedzie normalnie, silnik pracuje wzorowo itd.

- auto nagrzane - najpierw chodzi na wolnych, przy lekkim dodaniu gazu i puszczeniu wolne obroty falują tak między 900-1200rpm po czym się stabilizują na 850 i chodzi. Po mocniejszym dodaniu gazu na luzie albo przy normalnej jeździe auto gaśnie na wolnych, ponownie odpalone chodzi bez problemu i tak w kółko. Na wyższych obrotach, różnych obciążeniach itd auto pracuje idealnie.

Dodam że przepływka jest odłączona, auto chodzi na mapsensorze i ecumasterze. Podstawiałem już krokowca, kompa, czujnik temp powietrza w dolocie, kable WN nowe NGK, auto wystrojone, afr wzorowy sprawdzany LM2. Chodzi mi po głowie jeszcze sonda lambda ale nie wiem czy to dobry trop.
Pomysły mi się kończą więc proszę o pomoc.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Auto zachowywało się identycznie nawet wtedy kiedy ecumastera jeszcze nie było na pokładzie.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

cewka,modul sie grzeja ? hmm :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

DeviL pisze:cewka,modul sie grzeja ? hmm :roll:
Ale to chyba by prychał strzelał itd a on chodzi jak złoto - oprócz wolnych :/
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Tez tak kiedys mialem , ale za duzo modow zrobilem by powiedziec po czym sie poprawilo , moze masz jakas nieszczelnosc gdzies , temperatura wplywa na wzbogacenie mieszanki w ori mapie itd , moze krokowiec sie zapchal , moze zaplon nie bangla albo przepustnica sie zasyfila
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

DeviL pisze:Tez tak kiedys mialem , ale za duzo modow zrobilem by powiedziec po czym sie poprawilo , moze masz jakas nieszczelnosc gdzies , temperatura wplywa na wzbogacenie mieszanki w ori mapie itd , moze krokowiec sie zapchal , moze zaplon nie bangla albo przepustnica sie zasyfila
Jedno co jest pewne to to że objaw nasila się wraz ze wzrostem temperatury ponieważ na zimno wolne są stabilne i nic się nie dzieje. Przepustnica była rozmontowywana, wymieniane zimery itd, wszystko czyszczone na glanc przy okazji modów. Najdziwniejsze jest to ze jak zgaśnie to potem odpala na dotyk i wolne są :(
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

2rotor pisze:
DeviL pisze:Tez tak kiedys mialem , ale za duzo modow zrobilem by powiedziec po czym sie poprawilo , moze masz jakas nieszczelnosc gdzies , temperatura wplywa na wzbogacenie mieszanki w ori mapie itd , moze krokowiec sie zapchal , moze zaplon nie bangla albo przepustnica sie zasyfila
Jedno co jest pewne to to że objaw nasila się wraz ze wzrostem temperatury ponieważ na zimno wolne są stabilne i nic się nie dzieje. Przepustnica była rozmontowywana, wymieniane zimery itd, wszystko czyszczone na glanc przy okazji modów. Najdziwniejsze jest to ze jak zgaśnie to potem odpala na dotyk i wolne są :(
Miałem dokładnie identycznie niedługi czas po zakupie auta, na zagrzanym jak schodził z obrotów to zaczynał falować i gasł, później palił na dotyk. U mnie winna była upalona elektroda środkowa na jednej ze świec zapłonowych :shock: Po wymianie już tylko falował ale nie gasł, falowanie zniwelowałem poprzez załatanie dziur w dolocie za przepływką a przed turbiną :wink:
Wieć może coś ze świecami, może przebicie jakieś, a może przewody zapłonowe :idea:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Stroiłem we wtorek samochd w którym było bardzo podobnie. Ustaw w ecumasterze w zakładce setum AnalogOut Min na 0,5 V i apply jak się poprawi to schodz z napieciem aż bedzie znowu źle i potem podnieś o troszke i dobrze potestuj czy nie bedzie gasł.

A fuck nie przeczytałem ze tak było juz wcześniej.
Sprawdz blow offa moze nie domyka sie na wolnych dobrze i głupieje.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Świece mogę sprawdzić aczkolwiek są to NGK z przebiegiem ze 2000km od złożenia motoru. BOVa też już podstawiałem innego i bez zmian. Przepływka nie ma nic do rzeczy bo sygnał z przepływki jest już dla kompa niewidoczny. Jeszcze spróbuję podmienić lambdę bo przy odkręcaniu trochę sie styrała aczkolwiek euroscan pokazywał ze działa. Krokowca dzisiaj też założyłem innego, sprawdzaliśmy masę itd i wciąż bez zmian.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Jak dla mnie to jest cos z ieszanka na wolnych obrotach, ustaw 14:1 15:1 i powinno byc zicher

Ewentualnie udaj sie z reklamacja do zoltara:) nie to tylko glupi zart
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

turbomaniak pisze:Jak dla mnie to jest cos z ieszanka na wolnych obrotach, ustaw 14:1 15:1 i powinno byc zicher

Ewentualnie udaj sie z reklamacja do zoltara:) nie to tylko glupi zart
Jest ustawione optymalnie na wolnych, sprawdzone szerokopasmówką :)
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.

Post autor: 2rotor »

Problem rozwiązany dzięki Zibiemu. Patent z dodatkowym kanałem podającym równolegle powietrze z krokowcem działa wyśmienicie. Jeszcze raz dzięki ;)
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Re: PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.

Post autor: Ósmy »

Może podzielicie się tą wiedzą, pomagając innym użytkownikom PGT ;) Masz krokowca tego dużego na pokrywie tak?
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: PGT - gaśnie na wolnych kiedy rozgrzany.

Post autor: hz10 »

czyli problem nie usunięty a przesunięty, lux
ODPOWIEDZ