Strona 1 z 1

Temperatura płynu chłodniczego w PGT...

: czw kwie 02, 2009 8:20 pm
autor: dj_o
Panowie, od pewnego czasu zauważyłem pewien problem z układem chłodniczym.
Wcześniej temperatura zawsze oscylowała w granicach 1/4 skali wskaźnika....
Przy okazji pewnych modów musiałem spuścić płyn chłodniczy, żeby odpiąć węże i znów je założyć. Od tamtego napełnienia zauważyłem niepokojące objawy związane z układem chłodniczym - przy jeździe w trasie temperatura nadal oscyluje w tych samych granicach, jednak kiedy zwalniam lub staję na światłach temperatura dość szybko idzie w górę... po około 8-12min już jest w połowie skali. W tym momencie podwyższają się też obroty na biegu jałowym - najpierw do 900-950. Zdarza się, że przy przekroczeniu połowy skali, obroty przekraczają 1000... To pewnie wiąże się z przepływomierzem, jednak mnie martwi układ chłodzenia...
Oczywiście układ odpowietrzałem, płynu nie ubywa...
Co może być przyczyną takiego, a nie innego zachowania??
Dodam, że wentylator działa jak należy -zarówno 1, jak i 2 bieg - po przekroczeniu około 60% skali...
Mam w zanadrzu termostat, ale czekam na propozycje solucji..

: czw kwie 02, 2009 8:31 pm
autor: BARTEKcoupe
Mi w lato temperatura na mieście dochodziła prawie do czerwonego pola, ale to dlatego że zapominałem wyłączyć klime. Bez klimy jednak też się grzał, tyle że nie w takim stopniu. Obroty może rosną dlatego że wentylator się załącza, a potem jeszcze się podnoszą bo załącza drugi bieg. Taką ma teorie co do obrotów :P

: czw kwie 02, 2009 8:46 pm
autor: tusiu1988
A może poprostu wypłukaj dobrze układ, jak spuszczałeś mogło coś się przytkać w chłodnicy a wiele nie trzeba. Co do obrotów mam identycznie ale w UT nie wiem dlaczego

: pt kwie 03, 2009 9:47 am
autor: mr2j
obroty ida w gore wlasnie przez wenylator,

temp. u mnie w zagrzanym aucie jest w okolicy polowy skali (okolo 2-3 mm od srodka) gdy przejdzie srodek na okolo 3 mm wlacza sie wentylator
z tymi 8-12 min tez tak mam

: pt kwie 03, 2009 8:42 pm
autor: skadubek
U mnie zawsze bylo w polowie to jest normalna temperatura robocza...a latem przy palowaniu lub w korkach do 3/4 dochodzilo :wink:

: pt kwie 03, 2009 9:20 pm
autor: 80quattro
U mnie jak jadę to temperatura jest zawsze trochę poniżej połowy wskaźnika . Jak dłużej postoję to dochodzi do połowy . W momencie jak minimalnie przekracza połowę skali to włącza się wentylator i temperatura znowu spada do połowy .

: pt kwie 03, 2009 10:09 pm
autor: hz10
u mnie nie działa 1 stopień i wiatrak załącza sie jak jest 3/4 pola, zmierzyłem termometrem i jest to około 100 stopni