Hybrydowe turbo

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Hybrydowe turbo

Post autor: MadMaR »

Slyszal ktos o hybrydowym turbo? Co to wogole jest i o ile jest lepsze od seryjnej turbiny. Na stronie fiatunoturbo.co.uk gosciu pisal, ze ma zalozone hybrydowe turbo. (Szkoda, ze ta strona juz nie istnieje)
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

mops napisal na starym forum:

jakies szczegoly ?? bo jakos nic mi to nie mowi.......


MadMaR napisal na starym forum:

Mnie wlasnie tez to nic nie mowi i chcialem sie poradzic ekspertow na tym forum


MadMaR napisal na starym forum:

W poszukiwaniu info o hybrid turbo znalazlem zdjecia turbiny od starej celici gt4:
http://homepage.ntlworld.com/celicagt4/ ... /turbo.htm



murcki napisal na starym forum:

Nie wiem czy to aby przypadkiem o to chodzi, ale słyszałem że co poniektórzy robili coś takiego, że łączyli kompresor z jednej sprężarki z turbiną z innego typu sprężarki. Może to to ta hybryda?


MadMaR napisal na starym forum:

Znalazlem info o hybrid turbo
http://www.turbotechnics.com/turbo/hybrid.htm



murcki napisal na starym forum:

czyli rozumiem, że chodzi o coś w rodzaju tuningu sprężarki?


MadMaR napisal na starym forum:

Tak, jest to turbina o lepszych parametrach.
Czy jezdzac na doladowaniu 1bar zauwazyliscie spadek doladowania przy wysokich obrotach? Seryjne turbo moze miec za mala wydolnosc (prawdopodobnie chodzi o turbine IHI) i przy wysokich obrotach nie daje rady utrzymac wysokiego cisnienia.


murcki napisal na starym forum:

Ja mam garretta t2. No i właśnie nie potrafię określić jak duża jest różnica przy doładowaniu 0,75, a powyżej 1 bara (?) Oprócz większego wychylenia manometru Musiałbym to kiedyś dokładnie przeanalizować.


mops napisal na starym forum:


dokladnie - seryja IHI nie utrzyma cisnienie powyzej jednego bara za dlugo na wysokich obrotach....... ma za mala wydajnosc.... z kolei wieksza sprezarka najczescien ma wiekszego laga ;( dlatego ludzie robia hybrydy by bez znacznej straty wydajnowsci zmniejszyc turbodziure.....


murcki napisal na starym forum:

A jednak dobrze mi się wydawało Hybrydyzacja turbo polega między innymi na tym, że łączy się kompresor z większej sprężarki z turbiną od mniejszej.


mops napisal na starym forum:

hmmmmmm... korpusy mam 2 w garazu - teraz by trza pokombinowac z wirnikiem i jakims kolem kompresora


murcki napisal na starym forum:

polecam z garretta t7, albo t8
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

MadMaR napisał:
MadMaR napisal na starym forum:

Slyszal ktos o hybrydowym turbo? Co to wogole jest i o ile jest lepsze od seryjnej turbiny. Na stronie fiatunoturbo.co.uk gosciu pisal, ze ma zalozone hybrydowe turbo. (Szkoda, ze ta strona juz nie istnieje)


Hybryda jest to po prostu turbina gdzie turbina i komresor pochodzą z dwóch róznych turbin. Najlepszy przykładem jest turbina Turbonetics T3/T4 gdzie część zimna pochodzi od mniejszej T3 a część ciepła od większej T4. mam taką jedną sztukę u siebie na półeczce więc jest do wglądu jakby co Hybrydy mogą być robione w jedną lub w druga stronę lecz sugeruję udac się do eksperta przed montowaniem takiej turbiny ze względu na to że rozmiar turbiny to nie wszystko co trzeba umieć dobrać.

Aha.... nie ma takiej turbiny jak T7 czy T8 ...
_________________
Fazzy

CUORE DI 4Ti
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

Do mojego monstera (wspominany CC 1.6 Turbo w innym wątku) szykuję hybrydę. Bazuje ona na turbine VJ 11 z Probe z wirnikiem ssącym z VF 8 z dostosowaną obudową wirnika. Orócz tego parę innych zmian (podcięcie wydechu na 13 st., powiększenie wlotu do 2.5 cala, itp.) Jak założę, napiszę jakie wrażenia.

--
Yaninnya
ODPOWIEDZ