Strona 1 z 2
coś delikatnie czasami przerywa PGT
: pn mar 02, 2009 11:34 pm
autor: bartekgt
W moim GTku ostatnio pojawił się problem który występuje czasami, dodając gazu stopniowo bardzo wolno np na 3 biegu ciśnienie rośnie ale delikatnie poszarpując autem jest to delikatne szarpanie na 1 i 2 biegu nie jest tak wyczuwalne jak na 3 i 4. Gdy ciśnienie osiągnie szczyt i wepnę na luz obroty spadną na 500 po czym wrócą do normy i chodzi już równo, auto też jest wtedy nieco ospałe kiedy nie ma boosta i jedzie dopiero jak pojawi się boost
: pn mar 02, 2009 11:39 pm
autor: ciemol
nie wiem czy przegladałes
http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=2291
a jak nie to na przyszłosc najpierw poszukaj

: pn mar 02, 2009 11:54 pm
autor: bartekgt
ale u mnie jest inny objaw bo przy ostrym dodaniu gazu nie szarpie i jest ok poszarpuje jedynie przy delikatnym dodawaniu gazu stopniowo i jest to mało wyczówalne
: pn mar 02, 2009 11:58 pm
autor: ciemol
ten typ tak ma, ja nie bede swirował bo nie bardzo wiem o co moze chodzic, poczekaj az koledzy co maja gtki sie wypowiedza
: wt mar 03, 2009 12:02 am
autor: bartekgt
wiem ze ma bo leże pod nim co niedziele po 4 godz i go pieszcze dzięki czemu ma się dobrze a będe zamawiał nowe graty bosha i w tyg ogarne ten problem jak to zwykle bywa. Ale chciałem znac opinie fachowców co to moze byc co bym zbędnych gratów nie wymieniał
: wt mar 03, 2009 12:04 am
autor: ciemol
zrobisz ten pojawi sie nastepny

ale przeciez o to chodzi zeby sie tez cos pobawic
a w niedziele sie nie robi

: wt mar 03, 2009 12:19 am
autor: bartekgt
tylko w niedzile moge o niego zadbac ale wychodzi mu na dobre jak widac
: wt mar 03, 2009 8:36 am
autor: ZibiUT
A czy masz blow offa??
Jak tak to moze być taka sytuacja ze bov przy delikatnej jeźzie nie domkniety jest i przez niego cześć powietrza ulatuje. Jak dajesz ostro to ałkowity brak podciśnienia zamyka tłoczek i jest dobrze. Blow off powinien mieć regulację i trzeba go zrobić trozke twardszym. Jak nie ma to moze trzeba zmienić sprezynę na mocniejszą.
: śr mar 04, 2009 7:50 am
autor: bartekgt
mam bov'a dorobie do niego regulacje albo utwardze sprezyne jesli bedzie trzeba i napisze czy pomogło
: śr mar 04, 2009 12:01 pm
autor: DeviL
Najlatwiej na probe zdjac bova , zaslepic i sprawdzic , u mnie szarpalo kiedys , bylem u 2 "specow elektrykow" , ktorzy nic nie poradzili , zalalem paliwo i szarpanie zniklo

: śr mar 04, 2009 7:07 pm
autor: bartekgt
kropek ma paliwko zawsze
: śr mar 04, 2009 7:13 pm
autor: ZibiUT
zdejmij przewód podciśnieniowy z bova jak pomoze to znaczy ze to bov a jak nie to coś innego
: śr mar 04, 2009 8:56 pm
autor: turbomaniak
Zibi to pomoze ale tylko do momentu dopoki nie bedzie doladowania, jak bedzie doladowanie to zacznie puszczac jeszcze bardziej- jezeli to wina BOV-a
: śr mar 04, 2009 9:53 pm
autor: ZibiUT
Nie koniecznie. Jezeli jedzie bez doładowania ale już na pograniczu to zawór moze być delikatnie uchylony bo jest jeszcze podciśnienie, które otwieraz zawór. Jak zdejmie węzyk i go zaslepi to zawór nie bedzie się otwierał chyba, że sama sprezyna jest dość miekka i nie domyka zaworu. Warto tez jeszcze sprawdzić czy wogóle zawór jest szczelny.
: czw mar 05, 2009 8:42 am
autor: dr kozioł
zibi bov dziala na innej zasadzie niz ori DV
patent o ktorym mowisz sprawdzil by sie w ori dv ( sterowany wylacznei podcisnieniem)
jesli przy bovie zdejmiesz rurke od podcisnienia zawor otworzy sie i bedzi eupusczal jak tylko pojawi sie wieksze cisnienie