1.6 a 2.0

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

1.6 a 2.0

Post autor: Bini0 »

W gwoli wyjaśnienia wątpliwości jakie powstały w wątku:
http://unoturbo.pl/viewtopic.php?t=639&start=30

Postanowiłem zrobić małe porównanie elementów z silnika 1.6 8v DOHC (SPI) oraz 2.0 8v DOHC (MPI) pochodzących z Fiata Tipo.

Widok ogólny bloków (na pierwszym planie 1.6)
Obrazek


Wysokość bloku 1.6 mierzona od płaszczyzny styku głowicy do płaszczyzny styku miski olejowej
Obrazek

Wysokość bloku 2.0 - mierzone taki sam sposób jak powyżej
Obrazek


Średnica cylindra w bloku 1.6
Obrazek

Średnica cylindra w blok 2.0
Obrazek


Wysokość gładzi cylindra w bloku 1.6
Obrazek

Wysokość gładzi cylindra w bloku 2.0
Obrazek


Wymiar korby sinika 1.6 - niestety mierzony ze sworzniem
Obrazek

Wymiar korby silnika 2.0
Obrazek

Porównanie korb - może niezbyt dokładne, ale korby z 2.0 są dłuższe i masywniejsze (1.6 skręcane na szpilki M8, 2.0 skręcane na śruby M10)
Obrazek

Z pomiarów wynika że różne są średnice panewek na korbach
1.6
Obrazek

2.0
Obrazek
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

I to rozumiem, teraz nikt nie ma wątpliwości!
Tylko co do cylindrów to wydaje mi sie że jest po szlifie z tąd tak nie wielka różnica
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

tusiu1988 pisze:I to rozumiem, teraz nikt nie ma wątpliwości!
Tylko co do cylindrów to wydaje mi sie że jest po szlifie z tąd tak nie wielka różnica
tusiu1988 Cylindry mogły być szlifowane, ale i może kwestia zabrudzenia, nie przykładałem się specjalnie do czyszczenia powierzchni.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No wiec masz rację. Zmienili wszystko.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Zbyszek sam jeszcze do nie dawna byłem pewny że blok jest taki sam, bo "ktoś" tak twierdził.

Nie wiem jak to się ma do silnika 1.6 Turbo z Lanci Delta - taki jak u Devila ale nie sądzę.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

1.6t i 1.6 n/a wymiarowo sa pewnie takie same , jak mozesz zmierz calkowite dlugosci korb bo ciekaw jestem , ktos podawal ze 2.0 ma 145mm , a 1.6 ponoc kolo 128mm (uno/punto turbo) maja podobnie , dlatego jak jest mozliwosc weryfikacji byloby fajnie , bo jak wiadomo wiele osob posiadajacych 1.6 dohc nie dostanie na rynku kutych korb , a do pgt/ut sa , a jesli wymiar ten sam to wiadomo co ;)
Btw Binio zmierz jeszcze wysokosc tlokow , ja mam pod reka ori 1.6t jak cos , a 2.0t wymiar jest w katalogu celkaru ;)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

Koledzy ale co potrzebujecie wiedziec

silników fiata dohc "klasycznych" (nie pochodzacych z przerobki sohc)
poj ccm srednica x skok
1995 84 x 90 (klasyczne 2.0)
???? 80 x 90 (rzadkie 1.8 )
1608 80 x 80 (popularny kwadrat, asymetrycznie rozstawione nie daje sie przerobic na 1.8 przez rozwiert na 84)
1756 84 x 79,2 (rzadki 1.8 )
1596 80 x 79,2 (rzdsze 1.6 symetryczne daje sie rozwiercic na 1.8 )
1585 84 x 71,5 (1.6 popularny podkwadrat)
1438 80 x 71,5 (1.4 dohc)
bardzo rzadkie modele
1839 86 x 79,2 (uznawane za 2.0 z X1/9 )
???? ?? x 71,50 (bardzo rzadkie 1.3 dohc)

bloki sa różne!!!!!!!!!!!!!!!
różnia sie nawet kołami rozrzadu
pompami oleju
przez operowanie różnymi tlokami modyfikujac je odpowiednio moza uzyskac większe pojemności skokowe , inne stopnie sprężania
w kazdym rozmiarze bylo conajmniej po 2-3 rodzaje denka tłoka
wszystkie maja sworznie 22mm

korby w starych dohcach były skręcane srubami i nakretkami w nowszych juz tylko śruba w korbe

jak ktos chce zrobic jakis mix to sie polecam
pamietajcie ze glowice miedzy 80 i 84 nie sa zamienne (pasuja bolt on ale niepowinny być zamieniane) i różne głowice maja różne pojemności komór spalania
to tak po krótce
różnic jest wiecej sposoby smarowania itp
wiec lepeij bedzie jak ktos bedzie pytał o konkrety niz żebym pisał eseje o DOHC

fiat ma jeszcze 1.6 dohc (16v)i tam faktycznie pasuja korby z uno (bo na nim bazuje motor) i 1.8 16Vnowa konstrukcje i pare innych nowych w tym silniki fire 1.2 1.4 1.6 16v
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Daj fote tego dohc 1.6 16v bo szczerze nie widzialem i pierwsze slysze o takim motorze :roll:
W ksiazce GC mozna sobie sporo popatrzec jakie roznice sa miedzy silnikami
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

http://www.netikka.net/ville.vieri/marea16v/eindex.htm
tu macie rozłożony na czesci ten motor
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Zapomnialem o tym dohc , bo nie ma srednicy tloka 84mm ;) myslalem ,ze wszystkie maja wlasnie taka . Ciekawe jaki potencjal to ma , bo skok ma jak UT .
Dalej zastanawiam sie jaka wielkosc maja korby w 1.6 dohc 8v 84mm srednica tloka
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

DeviL pisze:Zapomnialem o tym dohc , bo nie ma srednicy tloka 84mm ;) myslalem ,ze wszystkie maja wlasnie taka . Ciekawe jaki potencjal to ma , bo skok ma jak UT .
Dalej zastanawiam sie jaka wielkosc maja korby w 1.6 dohc 8v 84mm srednica tloka

103KM w seri bez nadmuchu :D
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

mysle ze potencjal calkiem spory ze wzgledu na duzo lepsze przeplukiwanie cylindra niz UT a z UT jak wiemy robia po 300KM

p.s
wlasnie taki motor zakuwam do mojego UT :P
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

My własnie dziś przymierzyliśmy do silnika 1,6 16V z sieny wał od UT 1,3 i wszystko idelanie pasuje. Pojemność wyjdzie 1,5 ale bedzie 16V.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zibi122 pisze:My własnie dziś przymierzyliśmy do silnika 1,6 16V z sieny wał od UT 1,3 i wszystko idelanie pasuje. Pojemność wyjdzie 1,5 ale bedzie 16V.
Lepiej wał od 1.1/1.3 sohc ze skokiem 55mm+dłuższe korby dla polepszenia L/S - 1301ccm ze skokiem mniejszym od Hayabusy, pozbyć się tylko hydrauliki i pole do popisu jest spore:).
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

DeviL następne pomiary najwcześniej w weekend

kania_ przy okazji mam pytanie dotyczące popychaczy zaworowych, przy montażu głowicy 16v (stare dohc) okazało się że szklanki wchodzą bardzo ciasno, a otwory prowadzące w głowicy są jakby eliptyczne - jak z tym sobie poradzić ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ODPOWIEDZ