Witajcie
Jechałem sobie dzis trasą i zaczeła mi zapalać się i gasnąć kontrolka wtrysku. Z tego co zaobserwowałem zapala się i gaśnie: w czasie spokojnej jazdy, na wolnych obrotach. Przy pojawieniu sie doładowania praktycznie odrazu gaśnie i i nie zapala się gdy się intensywnie przyspiesza. Prawdopodobnie sterownik podaje troche więcej paliwa, bo widać kopcenie na wolnych obrotach. Kod z autodiagnozy to 2121 no i qurcze nie ma takiego w tabelce z mojej literatury
Ma ktoś z Was jakieś sugestie co sprawdzić
Silnik chodzi raczej normalnie, w sensie kultury pracy i osiąganej mocy
Skoro kopci to znaczy ze idzie za duzo paliwa. Sonda to wykrywa i zapala się kontrolka. Jak jedziesz intensywnie to wtedy mniej wazne stają sie wskazania sondy albo komp wogóle nie bierze ich pod uwagę.
Zibi122 pisze:Skoro kopci to znaczy ze idzie za duzo paliwa. Sonda to wykrywa i zapala się kontrolka. Jak jedziesz intensywnie to wtedy mniej wazne stają sie wskazania sondy albo komp wogóle nie bierze ich pod uwagę.
Aczkolwiek dodam ze wykręciłem teraz tak losowo na szybko swiece z 1 i 3 cylindra, no i sa eleganckie ceglane i nawet mają mnijeszą warstwe nagaru przy gwincie niz kiedys jak patrzałem, a przejechałem na tym błedzie około 200km dziś. Jeszcze jedno o czym zapomniałem wspomnieć to ten błąd na zimnym silniku sie nie pojawia dopiero jak popracuje tak jakoś od około 60 stopni C, bo dwa razy odpalałem po postoju i z poczatku niebyło tego Moze to przez deszcz coś sie pochrzaniło
Posprawdzałem i poczyściłęm złączki różne i dalej nic z tego, aczkolwiek to co zaobserwowałem to kontrolka wtrysku zaczyna zapalać się jak "ssanie" się wyłącza, jednak dalej jest tak że jak sie mocno depnie na gaz i chwile tak pojedzie to gaśnie ona, no i czasem na wolnych obrotach się zapali i świeci, a czasem sama gaśnie. A niedość że niemam czasu się tym zająć, to jeszcze gdzieś mi przenoszą ASO Fiata w Cz-wie
No to wyeliminowałem chyba ewentualną usterke czujnika temp. silnika. Zastąpiłem go rezystorem odpowiadającym temp. około 75-80 stopni C i dalej kontrolka wtrysku zapalała się. Jeszcze raz odczytałem zapisany w pamięci błąd i tym razem był kod 1223 - regulacja składu mieszanki. Tak się zastanawiam czy aby z którymś z wrtysków cos się nie stało bo jakiś czas temu zalałem sobie jakiś preparat firmy Shell do czyszczenia układu paliwowego.
ja mam błąd regulacji składu mieszanki, ale u mnie raczej jest to wina świec i przewodów zapłonowych. Dziwne jest tyko to że jak skasuje błąd silnik pracuje równo ale wystarczy że przejadę 200-500m i silnik pali jakby na 3 gary, nierówno pracuje i zapala się kontrolka wtrysku z tym samym błędem.
Jakie doładowani i turbo?
Jeśli marchewa gaśnie niedługo po odjęciu gazu to błąd przeładowania.
Zapala mi się tak samo jeśli, doładowanie 1.1-1.2 i wyżej utrzymuje się do końca obrotów na wyższych biegach.
Przy okazji szukam w necie i jakoś nie mogę znaleźć
Czy może ktoś posiada pełną listę kodów migowych?
albo jakiś odnośnik do nich ?
Bo ta podana na tym forum nie ogarnia jak widać całości tematu.
MARCIN napisał(a):
Witam,w moim punto wystepuja takie bledy 1122,3112,2311,2231,1223-zly sklad mieszanki,reszty nie wiem .prosze o pomoc . znalazlem link z tabela kodow ale jest nie wyrazne zdjecie i nic nie widac
To jest jeden blad a nie kilka, nie potrafisz odczytywac kodow, po zwarciu tych pinow pierwsze zaswiecenie sie kontrolki jest swego rodzaju poczatkiem a pozniej przecinkiem, kontrolka swieci sie dluzej i pozniej jest dluzsza przerwa. Czyli te twoje bledy wygladaja tak: 1- poczatek 1223 1-przerwa itd.
2134 – Over-boost electrovalve (Pierburg) malfunction – short circuit / open circuit
1421 - Sensor in the thermostat
1233 – Idle-motor final stage
2135 - MAP Sensor
2133 – Not defined
2121 - The problem was a vacuum leak at the throttle body.
1412 - Icv idle actuator
1413 - Evaporation solenoid valve
1421 - 1 Injector
1422 - 2 Injector
1423 - 3 Injector
1424 - 4 Injector
21xx - some sensor reading or alert
xx35 - so close to xx34 for the Pierburg Valve as to be likely to be related
U mnie to była sonda lamdba - nie podawała kompletnie żadnego sygnału.
Po zagrzaniu silnika w trakcie ustabilizowanej jazdy się zapalała kontrolka. Po przybutowaniu i wskoczeniu doładowania gasła, tak samo jak silnik sie przegazowało i pusciło na wolne obroty.
Po zapięciu oscyloskopu pod sonde wyszło, że jest walnięta