Strona 1 z 7

[PGT] 1.4 - 1.6

: śr lis 05, 2008 9:12 pm
autor: BARTEKcoupe
Witam
Jaka jest różnica w budowie silnika 1.6 w stosunku do 1.4. Co będzie trzeba zrobić z tym 1.6 aby chodził z turbo. Wystarczy podmianka??? :lol: widziałem ze są gt z silnikiem 1.6 wiec liczę że się dowiem co jest potrzebne aby założyć ten silniczek. Nie jestem za dobry w tych sprawach i liczę na pomoc :P

: śr lis 05, 2008 9:18 pm
autor: ZibiUT
Niestety tylko po niemiecku ale da się to jakoś przetłumaczyć


Frage:

Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?

Antwort:

-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler

: śr lis 05, 2008 9:47 pm
autor: BARTEKcoupe
Szybkie tłumaczenie z neta:

Które części z 1,6 turbo - silników?

Odpowiedź:

Blokowanie i szef Tipo 1,6 (78 KM), Blocknr. 159 jeden 3046
Tłoki do startu muszą być ograniczenie zagęszczanie (1,6 9,2:1 Tipo, Uno Turbo 1,4 7,8:1)
-reszta załączniki (np. wlot i wydechowego, wstrzyknięcia) z Uno Turbo 1.4
-dla termostat muszą być wykonane kołnierza
Olej-ładowarki i wodnej muszą być dostosowane
extra-wtryskiwacz na wlocie-Głowice od 0,7 bar (kontrolowane przez ochronę przełącznik)
większą od ładowarki Novitec (Garret), regulowany zwiększenia max. 1bar
Sport-wałka krzywkowego
Chłodzony wodą intercoolers

tylko że tu jest motor z tipo a ja myślałem że ten z punto podchodzi??

: śr lis 05, 2008 10:18 pm
autor: dj_o
Może nie jest to zbyt trudne do rozszyfrowania,ale wyjaśniam:

-Blok silnika i głowica pochodzi od tipo 1.6 - nr silnika 156 A 3.046
-tłoki muszą być sfrezowane, zeby zmniejszyć stopień sprężania z 9,2 do 7,8:1
- pozostałe częśći typu kolektor dolotowy i wydechowy, ukł wtryskowy zostaje z UT
-pod termostat trzeba wykonać flanszę
-przewody olejowe i wodne do turbiny trzeba dopasować
-dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze dolotowym (od 0,7 bara - ustawiany wyłącznikiem ochronnym)
-większe turbo od Noviteca (garrett) - doładowanie ustawiane do max 1bara
-sportowy wałek rozrządu
-intercooler chłodzony wodą

: śr lis 05, 2008 10:43 pm
autor: BARTEKcoupe
no to już trochę wyjaśnia :) ja myślałem o silniku z punto 1.6 90hp ale chyba większej różnicy nie powinno być między tym z tipo

: czw lis 06, 2008 8:38 am
autor: ZibiUT
Trzeba sprawdzić jaki stopień kompresji ma silnik z punot i jakiej wielkosci tłoki. Mozliwe, ze trzeba właśnie zfrezować tłoki.

: czw lis 06, 2008 2:57 pm
autor: dj_o
9,5:1

: czw lis 06, 2008 3:12 pm
autor: BARTEKcoupe
Czyli będzie trzeba frezować. A jak z wytrzymałością silnika czy jest on tak samo wytrzymały jak ten z 1.4?? Nie sądziłem że będzie to aż tak trudne :/

: czw lis 06, 2008 3:18 pm
autor: dj_o
Właśnie też swego czasu się zastanawiałem, dlaczego novitec brał akurat 3.046. Bloki sohców są świetne, naprawdę, to co sie da z tego wykrzesać robi wrażenie i myślę, że ci nic nie odpłynie jeśli tylko nie będzie stukowego albo dzikiego afr-u.

: czw lis 06, 2008 4:28 pm
autor: BARTEKcoupe
Kolektor dolotowy i wydechowy zostaje z 1.4?(pasuje?). A jak jest ze skrzynią zostaje ta sama??

: czw lis 06, 2008 4:37 pm
autor: dj_o
Novitec zmieniał w PGT i UT tylko blok silnika i głowicę (no i oczywiście frezowanie), a reszta zostawała z UT/PGT.
Kolektory zostają z 1.4T, skrzynie mozna sobie zasadzić dowolną, ale ja polecam tą z PGT :wink:

: pt lis 07, 2008 9:57 am
autor: 2rotor
dj_o pisze:9,5:1
A Tipuś, Tempra i reszta 1,6, 1,4 NA mają 9,2:1 i po prostu zakładasz osprzęt z GTka i praktycznie p'n'p jeździsz. Sprawdzone empirycznie, widziałem na własne oczy jak działa, jest baja. Osobiście jeżdżę na głowicy NA i śmiga jak złoto :).

: pt lis 07, 2008 11:10 am
autor: BARTEKcoupe
czyli żadne frezowanie nie wchodzi w grę :) a ten dodatkowy wtryskiwacz???

: pt lis 07, 2008 11:23 am
autor: ZibiUT
Frezowanie i dodatkowy wtryskiwacz jest dlatego ze z tego 1,6 NOVITEC robił 200 KM a tyle nie dasz rady zrobbić na seryjnych wtryskach. Zreszta jest napisane ze wieksze turbo itd.

Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.

: pt lis 07, 2008 11:55 am
autor: 2rotor
Zibi122 pisze:Frezowanie i dodatkowy wtryskiwacz jest dlatego ze z tego 1,6 NOVITEC robił 200 KM a tyle nie dasz rady zrobbić na seryjnych wtryskach. Zreszta jest napisane ze wieksze turbo itd.

Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.
Ale po co dodatkowy wtryskiwacz? Nie lepiej wymienić wtryski na odpowiednio większe i wystroić świnką? Na moje na serii sprężarce w Punto przy tym sprężaniu będzie git.