Interesuje mnie co tam w środku siedzi jaki mikroprocesor .
A drugie pytanko jak sa sterowane wtryski dokładnie jaka to mniej wiecej czestotliwaość od ilu do ilu Hz, jaki rodzaj sygnalu???.
Chodzi mi po głowie taka sugestia zeby za pomoca mikroprocka pobrac kilka info z silnika (obroty,obciazenie, i nie wiem co jeszcze:D) wpiac sie we wtyski i generowac sygnal dla wtyrskow zeby niebylo odciecia . Chce zadzialac podobnie do ecu master , ale nie wiem czy to wogule osiagalny cel .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
coś mi się wydawało że mega32, pamiętam że Tom na turbokillers pisał że AVR
ten stary det1 można było rozbierać, musiałbym zobaczyć u kolegi jak go gdzieś jeszcze ma
pozatym po co się bawić jak ecumaster ma taką opcje tylko chyba nie oficjalną
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
No kurde przydalo by sie ale brak $$$. Ale tak se pomslalem zeby wrzucic ta opcje w ten komputer pokladowy co robie .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
Mikroplex podaje sygnał o predkości obrotowej silnika do kompa.
W UT masz dwa czujniki , jeden na wale drógi na kole zamachowym. Oba idą do micro. Jeden to czujnik GMP a drugi predkości obrotowej. Sygnał wzmocniony przez micro podawany jest na kompa inaczej ten by nie wiedział jak ma silnikiem sterować przecież. W teorii podmiana micro na takiego z wersji bez odciecia powinno przynieśc efekt ale niektórzy sprawdzali i nie daje to efektu. Trzeba zmienić oba kompy aby nie mieć odcinki.
Ja ze swojej strony mogę zaproponować coś innego.
Sprzedaj SMT6 wywal całą elektrykę i zrób na MegaSquircie sterowanie silnikiem. Dość prosta sprawa w szczególności jak ma się szerokopasmówkę i EGT.
MS(MegaSquirt) to komp przy pomocy którego można samemu wszystko oprogramować. Ma sterowanie zapłonem, wtryskiem, doładowaniem. Ma tekie funkcje jak: podtrzymanie turbo, sterowanie wtryskiem wody, podtlenku i wiele innych. Koszt zakupu gotowego urzadzenia to około 1000 zł co za stand alone to nie duza cena. Można oczywiście takiego kompa zrobić też samemu. Kupujesz gotową płytkę z procesorem za około 100$+ przesyłka. DO tego u nas zbierasz resztę podzespołów za około 100-150 zł . Albo sam lutujesz albo dajesz to komuś co potrafi lutować i masz za około 400-500 zł gotowego stan alone. Naprawde polecam.
Kupiłem MS I V3 czyli z płytką w wersji 3(więcej wbudowanych opcji) z prockiem MS I. Ja dokupiłem jeszcze układ VB921 odpowiadający za sterowanie cewką i zapłonem.
A to jest bardzo dobry pomysł. Tylko sie teraz zastanawiam czy musiał bym kupowac plytke czy uciagne to na tej swojej. Mam na pokladzie 2xatmega128+atmega16 uciagna to ???. Bo w sumie atmega 16 miala byc jako komp pokladowy(spalanie itd) ,ale to mi sie spodobalo .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam