uszczelki pod kolektor wydechowy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

uszczelki pod kolektor wydechowy

Post autor: Luu »

Co jest, że wypala mi te uszelki? Już czwarty zestaw padł :? . 1. i 2. kupowany w sklepie, dał rade niewiele dłuzej niż 3. i 4. dorabiany na zamówienie - niby miał być trwalszy. Pali je głównie od strony kolektora wydechowego. Mam nadal podwyższone spalanie paliwka, około 11l na 100 jeżdżąc spkojnie. Wymieniłem ostatnio zjechany wałek rozrządu, pomimo wymiany nadal uszelki lecą... gdzie tkwi problem? nie moge sie już od dawien dawna uporać z tym spalaniem. od razu mówie, że nie mam dostępu do sondy afr. Wymieniona sonda lambda, czujniki raczej ok, pozostała jeszcze przepływka i nie pamiętam co tam jeszcze odpowiada za spalanie.
jakieś pomysły?
tak wyglądają uszelki od strony kolektora wydechowego:
Obrazek
od strony głowicy:
Obrazek
Obrazek
Uno Turbo 1.4 mk2
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Kurde no najlepsza by była sonda afr ewentualnie EGT :D.Moze byc tak ze jest bardzo ubogo i nie wytrzymuja temperatury. Nie wiem nic innego mi sie nie nasuwa.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Mi sie wydaje, że raczej za bogato, za dużo sie spala paliwa i za duża jest temperatura tyle, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny :?
Uno Turbo 1.4 mk2
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Krzywy kolektor wydechowy i nie możesz go dokręcić

to samo podejrzewam u siebie, trzeba by oddać kolektor dolotowy i wydechowy do splanowania razem na równo
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

hmm.... sam sie skrzywił ? Pamiętam, że daaawno temu wszystko grało. A teraz średnio co 500km uszczelki padają a do tego to zbyt duże spalanie paliwka.... :x
Uno Turbo 1.4 mk2
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Pałowanie na zimnym i taki tego efekt :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

lui dobrze pisze możesz miec krzywy kolektor
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Luu pisze:Mi sie wydaje, że raczej za bogato, za dużo sie spala paliwa i za duża jest temperatura tyle, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny :?
Jest na odwrót - ubogo = wyższa temperatura, bogato = niższa.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

wsk pisze:Pałowanie na zimnym i taki tego efekt :D.
W życiu... :x za mojej kadecji to auto zawsze było delikatnie traktowane przed rozgrzaniem silnika, sorry ale wiem jak sie obchodzić z takim autem. Może Lui też pałował auto na zimnym... Bez przesady co... :?: :!:
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

2rotor pisze:
Luu pisze:Mi sie wydaje, że raczej za bogato, za dużo sie spala paliwa i za duża jest temperatura tyle, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny :?
Jest na odwrót - ubogo = wyższa temperatura, bogato = niższa.
dzięki, zawsze wydawało mi sie, że odwrotnie :)
No dobra ale co gdzie mi wcina te 11l na 100 km? W trasie jadąc spokojnie powinno być conajmniej 8 jak nie mniej.
Uno Turbo 1.4 mk2
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

nieszczelność - lewe powietrze w wydechu - sonda głupieje - większe spalanie
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Nie no bez nerwów :D. Mało paliwa to temp rosnie i odwrotnie.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

wsk pisze:Nie no bez nerwów :D. Mało paliwa to temp rosnie i odwrotnie.
Nie ukrywam, troche mnie zirytowałeś, bo w gronie posiadaczy UT i PGT chyba każdy dba o swoje autko. Ale już git :piwo:
Uno Turbo 1.4 mk2
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Ja obstawiam na skrzywienie przy montarzuuszczelki najlepiej splanowoać, a co do spalania zobacz czy nie masz gdzieś wilgotnego wężyka między wtryskami mi też nagle wzrosło spalanie i przypadkiem to wypatrzyłem po zgaszeniu jest mokro i śmierdzi paliwskiem
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Kupiłem blache miadzianą, będe wycinał sobie uszczelki - może na dłuzej starczą.
Wycieków nie mam nigdzie, nic paliwem nie zalatuje... to auto poprostu je spala. Lui podsunął mi myśl, bo nie mam uszczelki między kolektorem wydechowym a turbosprężarką, nigdy jej tam nie było, może są przedmuchy i faktycznie ssa lewe powietrze. Sprawdze.
Uno Turbo 1.4 mk2
ODPOWIEDZ